(۰C)

 

نقطه ی نرمی
(۰C)

 

 

 

LDPE

 

LF0200

 

پتروشیمی بندر امام

 

۸/۱-۲/۲

 

۹۱۸/۰-۹۲۲/۰

 

۱۰۸

 

۹۶-۹۲

 

 

 

*در دمای۰C 190و با وزنه یkg 16/2
۲-۱-۲٫ اتیلن وینیل الکل (EVAL™ E105B):
اتیلن وینیل الکل (EVOH) کوپلیمری از اتیلن و وینیل الکل است. از جمله رزین های پلاستیکی است که معمولا در کاربردهای غذایی استفاده می­ شود. از این ماده به عنوان سازگار کننده استفاده می­ شود، اما هدف اصلی آن، ارائه خواص مانع یا سد، در درجه اول به عنوان یک مانع عبور اکسیژن برای بهبود مدت زمان نگه­داری بسته بندی مواد غذایی است. اتیلن وینیل الکل به طور معمول به عنوان یک لایه نازک بین مقوا، فویل، و یا پلاستیک های دیگر کو اکستروژن یا چند لایه است.
پایان نامه
اتیلن وینیل الکل بر اساس درصد مقدار مول اتیلن تعریف می­ شود: گرید های با مقدار اتیلن کمتر دارای خواص بالاتری از لحاظ مانع دارند. گرید­های با مقدار اتیلن بیشتر محتوای دمای پایین تری برای اکستروژن دارند[۵].
ویژگی­های نفوذ ناپذیری مواد به مقاومتشان در برابر نفوذ و جذب مولکولها بستگی دارد. از آنجا که نفوذ به علت های مختلف زیر بر روی عمر مفید فراورده­های بسته بندی شده تاثیر می­ گذارد، ویژگی های نفوذ ناپذیری کوپلیمرهای EVOHاهمیت بسزایی دارد. از جمله عوامل موثر انجام واکنش های ناخواسته در محصول مثل اکسایش محصولات حساس به اکسیژن، جذب رطوبت توسط مواد خشک و یا خروج آب و گاز کربنیک از فراورده های مایع را می­توان ذکر نمود.
در این پژوهش از سازگار کننده اتیلن وینیل الکل (EVOH[3]) که از شرکت Kuraray تهیه شده، استفاده شده است. گرید این سازگار کننده EVAL-E195B می‌باشد، که مشخصات آن در جدول شماره‌ی۲-۲ آمده است.
جدول۲-۲- مشخصات اتیلن وینیل الکل

 

 

نمونه

 

گونه

 

تولیدکننده

 

Et.Cont. (mol%)

 

شاخص جریان مذاب*
(gr/10min)

 

چگالی
(gr/cm3)

 

نقطه ی ذوب
(۰C)

 

 

 

EVOH

 

EVAL-E195B

 

Kuraray

 

۴۴

 

۷/۵

 

۱۴/۱

 

۱۶۵

 

 

 

*در دمای۰C 190و با وزنه یkg 16/2

شکل۲-۱- ویژگی های اتیلن وینیل الکل(EVOH)
۲-۱-۳٫ آسکوربیک اسید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...