۲

 

اولا باید بتوان محصولات رادرسریعترین زمان ممکن با قیمت مناسب و مقدارمطلوب به دست واسطه ها ومصرف کنندگان نهایی رساند . ازاهداف دیگر کسب حاشیه سودمعقول ، بدست آوردن جایگاه بازار مطلوب و ایجادمشتریان راضی ووفادار است .

 

X2R4
X2R5
X2R6
X2R7

 

عرضه ی کافی و سریع و با قیمت مناسب محصول
کسب حاشیه سودمعقول
حصول جایگاه مطلوب در بازار
ایجادمشتریان راضی ووفادارمی باشد

 

 

 

۳

 

به نظربنده؛تبلیغات از نوع روزنامه ای و پیشبردفروش شامل ارائه نمونه های رایگان؛ بسته های بزرگتر؛ جوایز/مسابقات وسرگرمی ها ؛ برگزاری نمایشگاه های ملی/منطقه ای وخارجی دردرجه اول اهمیت دراین رابطه قراردارند.سپس انجام تکنیک های فروش شخصی مانند آموزش نیروی فروش و بازاریابان /مذاکرات فروش نقش موثری راایفاء می کنند. من بازاریابی مستقیم از طریق سرویس پیام کوتاه را عامل موثری در رسیدن به اهداف سازمان میدانم.

 

X2R8
X2R9
X2R10
X2R11

 

تبلیغات روزنامه ای
پیشبرد فروش
تکنیک های فروش شخصی مانند آموزش نیروی فروش و بازاریابان
بازاریابی مستقیم از طریق سرویس پیام کوتاه

 

 

 

۴

 

ایجاد یک رابطه بلندمدت و دائمی با مشتریان مخصوصا مشتریان صنعتی یعنی توزیع کنندگان و واسطه ها که شامل عمده فروشان موادغذایی می باشند؛ هدف اصلی است . امروزه اکثر مشتریان صنعت موادغذایی را هایپرمارکت ها/هایپراستارها / سوپرمارکت ها وعمده فروشان سنتی(بنکدارهاو….) ؛ سازمان های دولتی درقالب پرداخت یارانه ها وسبدکالاتشکیل می دهندکه ایجادرابطه با آن ها وحفظ آن درموفقیت تولیدکننده موادغذایی نقش اساسی دارد.

 

X2R12

 

برقراری رابطه بلندمدت و دائمی با مشتریان

 

 

 

۵

 

ابزارهای ارتباطی می توانند نقش مهمی در شکوفایی صنعت مواد غذایی داشته باشند . چرا که در اینگونه صنایع به دلیل ویژگی های خاص خودمانند فسادپذیری سریع؛ سیستم توزیع مویرگی و…. نیازمند بکارگیری ابزارهای ارتباطی موثروکارآمد فروش هم ازنظر رفتاری وهم ازنظر ساختاری می باشد.

 

X2R13

 

نقش موثر ابزارهای ارتباطی در رونق صنعت مواد غذایی

 

 

 

۶

 

عامل اول کیفیت است که یکی از ابزار های اصلی جایگاه یابی در بازار محسوب می شود . کیفیت ، ویژگی هایی نظیر دوام یا استحکام ، قابلیت اعتماد ، دقت ، سهولت استفاده ، تعمیر پذیری آسان ، کیفیت عملکرد ، کیفیت انطباق و سایر صفات ارزشمند کالا را در بر می گیرد در واقع تبلیغات باعث می شود که مشتریان محصولات شرکت را خریداری نمایند اما کیفیت باعث می شود مشتریان خرید خود از آن نام و نشان تجاری را تکرار نمایند .
عامل دوم خدمات فروش است . با توجه به اهمیت خدمات ، خدمات فقط به خدمات پس از فروش اطلاق نمی شود بلکه خدماتی فراگیر مورد توجه است که شامل سه مرحله می باشد : ۱- پیش از فروش ۲- حین فروش ۳- خدمات پس از فروش که شامل نصب و راه اندازی دستگاه ها ، آموزش ، نگه داری و تعمیرات محصول است . مجموع این خدمات یکی از اصول بازارداری و حفظ مشتریان محسوب گردیده ، باعث وفاداری آنان به محصول و شرکت می گردد.
عامل سوم به مدیریت توزیع مربوط است . تنوع وسیعی از کانال های توزیع ، می تواند آگاهی نام و نشان تجاری یا محصولات را در میان مشتریان بالقوه بهبود بخشد . مصرف کنندگان هم چنین ممکن است از معروفیت نام و نشان تجاری ، زمانی که علائم کیفیت درونی در دسترس نیستند ، به عنوان یک تصمیم تاثیر گذار استفاده کنند .در مجموع باید شکل توزیع محصول را ارتقاء ارزش برند جدی گرفت .
عامل دیگری که می تواند بر ارزش برند نزد مشتری اثر بگذارد قیمت آن است . در بیشتر موارد ، مصرف کنندگان اغلب کیفیت یک محصول را بر مبنای قیمت همان محصول ارزیابی می کنند . به این صورت که تحقیقات صاحبنظران نشان داده است که برای قضاوت در باره کیفیت محصول ، مصرف کنندگان از علائم درونی ( اطلاعات درباره ویژگی های مرتبط با کیفیت محصول ) و همین طور از علائم بیرونی ( قیمت ، نام و نشان تجاری و غیره ) استفاده می کنند . البته باید توجه کرد که . اگرچه قیمت دلالت بر کیفیت بالاتر دارد اما آن باعث ایجاد وفاداری به نام و نشان تجاری نمی گردد چون قیمت های بالا و پایین ، هر دو می توانند به صورت برابر و با قدرت در حافظه ، در ارتباط با مزایایی که هر یک برای مصرف کنندگان آورده اند ثبت شوند . یک محصول با قیمت پایین ، می تواند مطلوبیت معامله ای ارائه دهد در حالی که یک محصول با قیمت بالا ، مطلوبیت اکتساب یا تصویر کیفیت بالا را ارائه دهد .
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
عامل پنجم به ارتباط کارکنان با مشتریان راجع است . تحقیقات نشان می دهد که هزینه جذب مشتریان جدید ۵ برابرهزینه حفظ مشتریان کنونی است. شرکت ها دریافته اند که از دست دادن یک مشتری چیزی بیش از ، از دست دادن یک قلم فروش است ، بلکه به معنی کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانسته در طول زمانی که مشتری بوده انجام دهد .
ششمین عاملی که به ذهنم می رسد تنوع محصولات است . با توجه به این که مصرف کنندگان دارای رده های مختلف سنی ، جنسی ، طبقاتی و غیره می باشند و میزان درآمد آنها و هم چنین خواسته ها و انتظاراتشان نیز متفاوت است ، پس تنوع در سبد محصولات نکته مهمی در ایجاد ارزش برای یک نام و نشان تجاری می باشد .
آخرین عامل موثر که می خواهم به آن اشاره نمایم تبلیغات است . تبلیغات یکی از کمک کننده های اصلی در ایجاد ارزش نام و نشان تجاری است . بزرگترین منبع ارزش افزوده ، ادراکات مصرف کننده از محصول یا نام و نشان تجاری است که از تبلیغات ناشی می گردد و تصویر ذهنی یک نام و نشان تجاری را می سازد بنده به شخصه تبلیغات رادیویی را عامل موثری میدانم

 

X2R14
X2R15
X2R16
X2R17
X2R18

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...