سطح معنی داری

 

۰۰۰/۰

 

 

 

تعداد

 

۳۷۳

 

 

 

با توجه به سطح معنی داری داده شده در جدول فوق که برابر ۰۰۰/۰ می باشد و مقایسه آن با میزان خطای مجاز ۰۵/۰ ( ۰۵/۰ > p ) با اطمینان ۹۵ درصد فرض  آماری که دال به عدم وجود رابطه بین میزان فروش و و عامل مکان(توزیع) می باشد رد می شود ، لذا با توجه به مقدار و علامت ضریب همبستگی اسپیرمن داده شده در جدول فوق که برابر ۵۸۲/۰ می باشد این رابطه از نوع مستقیم و مثبت می باشد بنابراین فرضیه پژوهشی فوق تأیید می گردد .
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۴-۴)فرضیه ۴
بین عامل ترفیع و میزان فروش رابطه معنی داری وجود دارد.
جدول ۴-۱۴ ضریب همبستگی اسپیرمن رابطه بین عامل ترفیع و فروش

 

 

 

 

عامل ترفیع

 

 

 

میزان فروش

 

ضریب همبستگی اسپیرمن

 

۶۳۴/۰

 

 

 

سطح معنی داری

 

۰۰۰/۰

 

 

 

تعداد

 

۳۷۳

 

 

 

با توجه به سطح معنی داری داده شده در جدول فوق که برابر ۰۰۰/۰ می باشد و مقایسه آن با میزان خطای مجاز ۰۵/۰ ( ۰۵/۰ > p ) با اطمینان ۹۵ درصد فرض  آماری که دال به عدم وجود رابطه بین میزان میزان فروش و عامل ترفیع می باشد رد می شود ، لذا با توجه به مقدار و علامت ضریب همبستگی اسپیرمن داده شده در جدول فوق که برابر ۶۳۴/۰ می باشد این رابطه از نوع مستقیم و مثبت می باشد بنابراین فرضیه پژوهشی فوق تأیید می گردد.
۴-۵) مقایسه فروش شرکت ها
بین میزان فروش شرکت های مورد مطالعه تفاوت معناداری وجود دارد .
در جدول زیر از ۱۰۰% فروش بین شش شرکت مذکور هر یک درصدی را به خود اختصاص داده اند که شرایط رتبه بندی را برای آنها فراهم آورده است و لازم به ذکر است با توجه به تولیدات متفاوت هر یک از این شش شرکت مقایسه میزان فروش آنها توسط پرسش نامه درک منطقی در اختیار ما قرار نمیدهد اما با رتبه بندی آنها می توان با میزان بالایی به بررسی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی ، دریافت که هر یک از شرکت ها تا چه میزان در جهت فروش محصولات خود موفق عمل کرده اند..
جدول ۴-۱۵ رتبه بندی شرکت ها از لحاظ فروش با در نظر گرفتن میزان تاثیر استفاده از آمیخته بازاریابی

 

 

شرکت ها

 

رتبه بندی ازلحاظ فروش

 

 

 

۱ .رز نخ(نخهای آنتی باکتریال)

 

۱۳%

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...