تعداد ۳ سوال: از سوالات شماره ۴۱ الی ۴۳

 

۰٫۷۶

 

 

 

توجه بهبود مهارت های کارآفرینانه

 

تعداد ۴ سوال: از سوالات شماره ۴۴ الی ۴۷

 

۰٫۷۵

 

 

 

تقویت ریسک پذیری

 

تعداد ۴ سوال: از سوالات شماره ۴۸ الی ۵۱

 

۰٫۷۴

 

 

 

ایده و نوآوری

 

تعداد ۴ سوال: از سوالات شماره ۵۲ الی ۵۵

 

۰٫۷۷

 

 

 

در امتیازدهی سوالات پرسشنامه نیز از طیف ۵ گزینه ای لیکرت استفاده گردید. همچنین به منظور تعیین روایی این پرسشنامه از نظرات متخصصین امر و همچنین اساتید دانشگاهی بهره جسته شد و روایی آن مورد تایید قرار گرفت. لازم به ذکر است که در بررسی پایایی پرسشنامه نیز از آزمون آلفای کرونباخ بهره جسته شد که به این منظور پس از توزیع پرسشنامه ها در بین جامعه آماری (۲۵ مدیر سازمان اتوبوسرانی) به محاسبه این ضریب پرداخته و میزان آلفای کرونباخ نیز مقدار بالاتر از ۰٫۷ را گزارش نمود بر این اساس مقدار کلی ضریب آلفای کرونباخ به شرح جدول ذیل بود است:

 

 

Cronbach’s Alpha

 

N of Items

 

 

 

.۹۷۷

 

۵۵

 

 

 

داده های ثانویه:
برای جمع آوری داده های ثانویه از دو روش زیر استفاده می نماید:
پایان نامه - مقاله - پروژه
الف: مطالعات کتابخانه ای (بررسی کتاب ها، مجلات علمی، مقاله های و پایان نامه های ارائه شده در ارتباط با موضوع تحقیق)
ب:اینترنت (بررسی تعدادی از سایت های علمی و پایان نامه ها و مقالات به چاپ رسیده در ژورنال های معتبر مرتبط با موضوع تحقیق حاضر در زمینه مطالعات صورت گرفته)
تجزیه و تحلیل داده ها:
در تحقیق حاضر تحلیل های آمار توصیفی و استنباطی به شرح ذیل می باشند:
تحلیل های آمار توصیفی
در تحلیل های آمار توصیفی توصیفی از طریق نرم افزار SPSS به بررسی داده های استخراج شده از پرسشنامه ها در قالب فراوانی مطلق، فراوانی نسبی، فراوانی تجمعی و همچنین محاسبه شاخص های مرکزی شامل میانگین ، مد ، میانه ، و شاخص های پراکندگی شامل: واریانس و انحراف معیار پرداخته شده است.
تحلیل های آمار استنباطی
در بخش استنباطی نیز از روش های ذیل استفاده شده است:
. استفاده از آزمون معناداری میانگین ها با بهره گرفتن از آزمون t تک نمونه ای و اجرای آزمون در نرم افزار spss .
اعتبارسنجی سازه قابلیت‌های رهبری کارآفرینانه در قالب مدل اندازه گیری (تحلیل عاملی تائیدی) و اجرای تحلیل در نرم افزار SMART.PLS3 .
بررسی پایایی پرسشنامه محقق ساخته با بهره گرفتن از ضریب آلفای کرونباخ.
تحلیل شاخص های مرکزی (میانگین، میانه و ..) و پراکندگی (انحراف معیار و واریانس) متغیرها جهت تبیین وضعیت موجود قابلیت های رهبری کارآفرینانه مدیران.
استفاده از روش تجزیه و تحلیل واریانس جهت بررسی اختلاف معنادار بین میانگین متغیرهای تحقیق. از این آزمون به این منظور بهره جسته شده است که تعیین گردد آیا برخورداری مدیران سازمان مورد نظر از قابلیت های رهبری در مولفه های مختلف، متفاوت می باشد.
آزمون تک نمونه ای[۸۷]
از آزمون t  یک نمونه ای برای آزمون این فرضیه به کار گرفته می شود که آیا یک نمونه مورد نظربه جامعه ای با میانگین مشخص تعلق دارد یا خیر.در واقع میانگین یک نمونه را با میانگین جامعه مقایسه می کند. به عبارتی به دنبال پیدا کردن اختلاف و تفاوت  بین میانگین نمونه و میانگین جامعه است.
که در آن      خطای استاندارد توزیع نمونه ای
و    = میانگین برآورد شده نمونه ای ،       میانگین جامعه  ،     تعداد نمونه
مدل سازی معادلات ساختاری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...