۴-۲-۸- توصیف متغیر نگرش
داده های بدست آمده از پرسشنامه نشان می دهد که کمترین مقدار متغیر نگرش ۱ و بالاترین مقدار آن ۵،.میانگین ۵۲/۳ و انحراف معیار ۶۹/۰ و واریانس آن ۴۷/۰ است.
جدول ۴ ـ ۸- جدول توصیفی متغیر نگرش
نمودار ۴-۸- نمودار هیستوگرام متغیر نگرش
۴-۲-۹- توصیف متغیر هنجارهای ذهنی
داده های بدست آمده از پرسشنامه نشان می دهد که کمترین مقدار متغیر هنجارهای ذهنی ۱ و بالاترین مقدار آن ۵،.میانگین ۵۰/۳ و انحراف معیار ۷۶/۰ و واریانس آن ۵۷/۰ است.
جدول ۴ ـ ۹- جدول توصیفی متغیر هنجارهای ذهنی
نمودار ۴-۹- نمودار هیستوگرام متغیر هنجارهای ذهنی
۴-۲-۱۰- توصیف متغیر کنترل رفتاری ادراک شده
داده های بدست آمده از پرسشنامه نشان می دهد که کمترین مقدار متغیر کنترل رفتاری ادراک شده ۱ و بالاترین مقدار آن ۵،.میانگین ۵۳/۳ و انحراف معیار ۷۵/۰ و واریانس آن ۵۷/۰ است.
جدول ۴ ـ ۱۰- جدول توصیفی متغیر کنترل رفتاری ادراک شده
نمودار ۴-۱۰- نمودار هیستوگرام متغیر کنترل رفتاری ادراک شده
۴-۲-۱۱- توصیف متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی
داده های بدست آمده از پرسشنامه نشان می دهد که کمترین مقدار متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی ۱ و بالاترین مقدار آن ۵،.میانگین ۴۹/۳ و انحراف معیار ۸۰/۰ و واریانس آن ۶۴/۰ است.
جدول ۴ ـ ۱۱- جدول توصیفی متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی
نمودار ۴-۱۱- نمودار هیستوگرام متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی
۴-۳-آزمون نرمال بودن توزیع داده ها
قبل از استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری دو فرض اصلی را باید بررسی کرد:

 

    • اندازه نمونه به میزان کافی باشد.

 

    • توزیع داده ها نرمال باشد( حمدی و دیگران، ۱۳۸۷، ۶۴).

 

با توجه به بزرگ بودن حجم نمونه، شرط اول رعایت شده است. در مرحله دوم می بایست از نرمال بودن توزیع داده ها اطمینان حاصل شود. برای آزمون نرمال بودن توزیع داده ها در این تحقیق از آزمون ناپارامتریک کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شده است که نتایج آن در جدول ۴-۸ قابل مشاهده است. با توجه به جدول مشاهده می شود که داده های مربوط به تمامی متغیرهای تحقیق دارای توزیع نرمال می باشند، در نتیجه می توان از آزمون های پارامتریک برای بررسی روابط میان متغیرها استفاده کرد.
دانلود پروژه
جدول ۴-۱۱- نتایج حاصل از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف
۴-۴- ماتریس همبستگی بین متغیرها
یکی از روش های بررسی روابط علّی بین متغیرها مدل معادلات ساختاری می باشد. از این روش تحت عنوان مدل علّی یاد شده است. هنگامی که داده های به دست آمده از نمونه به صورت ماتریس همبستگی یا کوواریانس درآید و توسط مجموعه ای از معادلات رگرسیون تعریف شود، مدل را می توان با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل تحلیل نمود و برازش آن را برای جامعه ای که نمونه از آن استخراج شده آزمود ( آذر، ۱۳۸۱، ۶۰-۶۱). در واقع، اساس تحلیل در برنامه لیزرل بر مبنای ماتریس کوواریانس یا همبستگی بین متغیرها می باشد (وظیفه دوست و فرخیان، ۱۳۸۸، ۱۴۸). لذا در تحقیق حاضر، همبستگی میان متغیرهای تحقیق محاسبه گردید که نتایج آن در جدول ۴-۱۲ ارائه شده است. نتایج نشان می دهند که بین همه متغیرهای موجود در مدل تحقیق در سطح خطای ۵ درصد همبستگی وجود دارد. با توجه به وجود همبستگی بین متغیرهای مدل، در ادامه برای تعیین نوع و میزان اثر هر یک از متغیرها بر یکدیگر از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده میشود.
جدول ۴-۱۲- ماتریس همبستگی متغیرهای تحقیق

 

متغیرها انگیزش مهارتهای فردی حمایت محیطی ادراک شده پویایی محیطی ادراک شده نگرش هنجارهای ذهنی کنترل رفتاری ادراک شده تمایل به کارآفرینی سازمانی
انگیزش ۱            
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...