۷- بررسی تاثیر برنامه درسی در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی
۸- بررسی تاثیر برنامه درسی در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی
۹- بررسی تاثیر وضعیت ظاهری و فیزیک مدرسه در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۰- بررسی تاثیر وضعیت ظاهری و فیزیک مدرسه در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۱- بررسی تاثیر برنامه های خاص کودکان در تلویزیون در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۲- بررسی تاثیر برنامه های خاص کودکان در تلویزیون در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۳- بررسی تاثیر مجلات و کتابهای خاص کودکان در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۴- بررسی تاثیر مجلات و کتابهای خاص کودکان در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۵- بررسی تاثیر اینترنت و رایانه در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۶- بررسی تاثیر اینترنت و رایانه در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۷- بررسی تاثیر گروه همسالان در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان ابتدایی
۱۸- بررسی تاثیر گروه همسالان در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان ابتدایی
۱۹- بررسی تاثیر بازیهای سنتی در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان ابتدایی
۲۰- بررسی تاثیر بازیهای سنتی در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان ابتدایی
۲۱- بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان ابتدایی
۲۲- بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان ابتدایی
۱-۶ ) فرضیه اصلی :
والدین ، نظام آموزشی ، گروه همسالان و بازیها در شکل گیری هویت ایرانی - اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارند.
۱-۷ ) فرضیه های فرعی :
۱- تحصیلات والدین در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۲- تحصیلات والدین در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۳- عرق ملی والدین در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۴- اعتقادات شخصی والدین در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۵- صلاحیتهای حرفه ای معلم در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۶- صلاحیتهای حرفه ای معلم در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۷- برنامه درسی در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۸- برنامه درسی در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۹- وضعیت ظاهری و فیزیک مدرسه در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۱۰- وضعیت ظاهری و فیزیک مدرسه در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۱۱- برنامه های خاص کودکان در تلویزیون در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۱۲- - برنامه های خاص کودکان در تلویزیون در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۱۳- - مجلات و کتابهای خاص کودکان در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۱۴- مجلات و کتابهای خاص کودکان در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۱۵- اینترنت و رایانه در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۱۶- اینترنت و رایانه در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر دارد
۱۷- گروه همسالان در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان ابتدایی تاثیر دارد
۱۸- گروه همسالان در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان ابتدایی تاثیر دارد
۱۹- بازیهای سنتی در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان ابتدایی تاثیر دارد
۲۰- بازیهای سنتی در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان ابتدایی تاثیر دارد
۲۱- بازیهای رایانه ای در شکل گیری هویت ایرانی دانش آموزان ابتدایی تاثیر دارد
۲۲- بازیهای رایانه ای در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان ابتدایی تاثیر دارد
۱-۸ ) تعاریف مفهومی متغیرهای تحقیق :
شکل پذیری : فرهنگ عمید شکل پذیری را چنین معنی می کند “آنچه قبول شکل کند و به شکل و صورتی در آید” بدین مفهوم که ما چیزی را به کسی یاد نمیدهیم بلکه خودش یاد می گیرد پس شکل را خودش به وجود می آورد.
هویت :در لغتنامه دهخدا “هویت “تشخص معنا شده که میان حکماو متکلمان مشهور است (علی اکبر دهخدا،۱۳۸۱ ،ج۱۴)
در فرهنگ معین ،ذات باری تعالی ،هستی ،وجود ، آنچه موجب شناسایی شخص باشد و حقیقت جزئیه – یعنی گاه هویت با تشخص است و گاهی بالذات و بالعرض است – تعریف شده است (محمد معین ،۱۳۷۱ ،ج۴)
واژه هویت یا Identityریشه در زبان لاتین دارد که از Idemیعنی “مشابه و یکسان “ریشه می گیرد و دو معنای اصلی دارد : اولین معنای آن بیانگر مفهوم تشابه مطلق است : این با آن مشابه است .معنای دوم آن به معنای تمایز است که با مرور زمان سازگاری و تداوم را فرض می گیرد . به این ترتیب ،به مفهوم شباهت از دو زاویه مختلف راه می یابد و مفهوم هویت به طور همزمان میان افراد یا اشیا دو نسبت محتمل برقرار می سازد : از یک طرف شباهت و از طرف دیگر تفاوت .(ریچارد جنکینز،،۱۳۸۱،۱۳-۱۵)
هویت اصطلاحا مجموعه ای از علائم آثار مادی زیستی فرهنگی و روانی است که موجب شناسایی فرد از فرد گروه از گروه یا اهلیتی از اهلیت دیگر و فرهنگی از فرهنگ دیگر می شود (داور شیخاوندی ،۱۳۷۹، ۶) که محتوا و مظروف این ظرف به مقتضای هر جامعه و ملت دیگری هستند که در زبان فارسی برای معنای هویت ما به کار گرفته می شوند و بیانگر نوعی وحدت، اتحاد ، هم شکلی ، تداوم، استمرار، یکپارچگی ، عدم تفرقه، عدم تشتت و … است (حسینعلی نوذری ،۳۶)
پایان نامه
هویت مجموعه معانی ای است که چگونه بودن را در خصوص نقشهای اجتماعی به فرد القا می کند و یا وضعیتی است که به فرد می گوید او کیست و مجموعه معانی ای را برای فرد تولید می ک ند که مرجع کیستی وچیستی اورا تشکیل می دهد . (برک ،۱۹۹۱ )
هویت اسلامی :هویت اسلامی عبارتست از حقیقت جزئیه فرد باضافه مولفه های اصلی مسلمانی و میزان استحکام این هویت به هماهنگی ، انسجام و سازگاری مولفه ها و اجزای تشکیل دهنده آن با هم و با عالم خارج بستگی مستقیم دارد ( رضا عارف ، ۱۳۸۹)
هویت ایرانی :هویت ایرانی به معنای تعلق مردم ایران به سرزمین ، تاریخ و برخی ارزش های فرهنگی مشترک همچون ، آداب ورسوم ، اسطوره ها و باورهای مذهبی است . اگر مفاهیمی چون هویت و هویت ملی را در کنار برداشت هایی از ایران ، ایرانی بودن و فرهنگ ایرانی قرار داده شوند ، می توان به دریافتی از مفهوم هویت ایرانی رسید (عبدالله رمضان زاده ، محمدعلی بهمنی قاجار ،۱۳۸۷)
خانواده : سازمان ملل متحد (۱۹۹۴) در آمار جمعیتی خود، خانواده را چنین تعریف می‌کند:
خانواده به مفهوم محدود آن عبارتست از یک واحد اجتماعی، ناشی از ازدواج یک زن و یک مرد که فرزندان پدید آمده از آنها آن را تکمیل می‌کنند. تعریف دیگری خانواده را شامل مجموعه‌ای از افراد می‌داند که با هدف و منافع مشترک زیر سقفی گرد هم می‌آیند. (یونسکو،۱۳۷۶)
والدین : والدین واژه ای عربیست به معنی پدر و مادر، برابر پارسی این واژه زادوران و زای آوران است. همچنین والدین به سرپرست فرزند یا فرزندان هم اطلاق می گردد. که می توانند والدین بیولوژیکی(طبیعی) یا پدر و مادر خوانده فرزند باشند.(ویکیپیدیا )

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...