جراحی الکتیو

 

۲۳

 

۲۸.۸

 

۲۸.۸

 

۵۷.۵

 

 

 

جراحی اورژانس

 

۳۴

 

۴۲.۵

 

۴۲.۵

 

۱۰۰.۰

 

 

 

Total

 

۸۰

 

۱۰۰.۰

 

۱۰۰.۰

 

 

 

 

 

در این جدول بخشهای بیمارستان به ۳ بخش “بعد از زایمان “،"جراحی الکتیو” ،"جراحی اورژانس” تقسیم شده اند.در پژوهش انجام شده و بر اساس ازمون Tتست بخش بستری نیز با servqual ارتباط معناداری ندارد.
 
در این فصل نتایج اهداف ویژه پژوهش ارائه شده است.سپس از بحث ونتیجه گیری ،پیشنهادات پژوهشگران جهت پژوهشهای بعدی ارائه گردیده است.
۵-۱-خلاصه نتایج :
در پژوهش حاضرمدل شکاف کیفیت خدمات servqual با بهره گرفتن از پرسشنامه استاندارددر بیمارستان کوثر بکار گرفته شده است. و نتایج زیر حاصل شد :
بر حسب تحصیلات ، حد اکثر شکاف در بعد ملموسات مربوط به افراد دیپلم و بالاتر و به میزان ۹.۷۵- و حداقل شکاف در بعد امنیت و تضمین مربوط به افراد زیر دیپلم و به میزان ۳.۱۵- محاسبه شد .
بر حسب محل سکونت ، بر اساس ازمون tتست رابطه معنی داری بین محل سکونت افراد وکیفیت خدمات مشاهده گردید، به طوریکه افراد ساکن در شهر در همه ابعاد رضایت کمتری داشتند.
حد اکثر شکاف در بعد ملموسات مربوط به افراد ساکن در شهر و به میزان ۷.۲۱- و حداقل شکاف در بعد امنیت و تضمین مربوط به افراد ساکن در روستا و به میزان ۲.۷۸- محاسبه شد .
برحسب سن ، سن با serv qualرابطه معنی داری ندارد.
بر حسب وضعیت مراجعه، براساس ازمون tتست وضعیت مراجعه افراد با servqualرابطه معنا داری ندارد.
حد اکثر شکاف در بعد ملموسات مربوط به افراد ی است که بیشتر از ۲ بارمراجعه کرده اند و به میزان ۷.۰۵- و حداقل شکاف در بعد امنیت و تضمین مربوط به افراد ی است که برای اولین بار مراجعه کرده اند و به میزان ۲.۶۷- محاسبه شد .
پایان نامه
بر حسب وضعیت بیمه ، با توجه به نتایج ازمون tتست رابطه معناداری بین وضعیت بیمه وservqualوجود ندارد.
حد اکثر شکاف در بعد ملموسات مربوط به افراد ی است که بیمه تامین اجتماعی دارند و به میزان ۷.۲۳- و حداقل شکاف در بعد امنیت و تضمین مربوط به افراد ی است که سایر بیمه ها را دارند و به میزان ۳.۰۰- محاسبه شد .
بر حسب بخش بستری ، بر اساس ازمون Tتست بخش بستری نیز با servqual ارتباط معناداری ندارد.
.
۵-۲-بحث:
برای این تحقیق ۶ هدف ویژه برای پژوهش طراحی گردید وپس از انجام تحقیق به آنها پاسخ داده شد.
۱)کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqualدر مرکز آموزشی درمانی کوثر در بعد ملموسات چقدر است؟
نتایج بدست آمده از تحقیق نشان داد که در بعد ملموسات کیفیت خدمت رسانی از نظر آماری معنادار نمیباشد.البته میزان تحصیلات تنها در بعد ملموسات ارتباط معناداری با این مدل دارد.به این معنا که افرادی که از تحصیلات بالاتری برخوردار بودند رضایت کمتری از کیفیت خدمت رسانی داشتند.
۲) کیفیت خدمت زسانی از طریق به کارگیری مدل servqualدر مرکز آموزشی درمانی کوثر در بعدقابلیت اطمینان چقدر است؟
نتایج مشخص کرد که کیفیت خدمت رسانی در این بعد از مدل سروکوال از نظر آماری بی معنا میباشد.
۳) کیفیت خدمت زسانی از طریق به کارگیری مدل servqualدر مرکز آموزشی درمانی کوثر در بعد پاسخگویی چقدر است؟
نتایج حاکی از آن بود که کیفیت خدمت رسانی در بعد پاسخگویی نیز از نظر آماری معنادار نمی باشد.
۴) کیفیت خدمت زسانی از طریق به کارگیری مدل servqualدر مرکز آموزشی درمانی کوثر به بعد تضمین وامنیت چقدر است؟
بر اساس نتایج آماری کیفیت خدمت رسانی در این بعد از مدل سروکوال نیز معنادار نیست.
۵) کیفیت خدمت زسانی از طریق به کارگیری مدل servqualدر مرکز آموزشی درمانی کوثر در بعد همدلی چقدر است؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...