• تعداد ساعات همجواری با بیمار و

 

  • تعداد ساعات مراقبت از او ک به صورت عدد مشخص می‌شوند.

 

    • منابع اجتماعی در دسترس برای خانواده :در۴ گروه بااین ارزش عددی، سازمان بهزیستی=۱، کمیته امداد=۲، انجمن غیردولتی=۳، خدمات بیمه ای=۴ تعریف شده است.

دانلود پروژه

 

  • متوسط درآمد خانوار درماه(به تومان): به صورت عددی می‌شود.

 

  • سابقه بیماری در خانواده:با ۲پاسخ با ارزش عددی بله=۱ وخیر=۰ تعریف می‌شود.

 

  • جنسیت بیمار: با ۲پاسخ با ارزش عددی مونث=۱ ومذکر=۲ تعریف می‌شود.

 

  • سن بیمار:که به همان صورت سوال ۲ ارزش گذاری می‌شود.

 

  • نوع بیماری: که طبق موضوع این تحقیق شامل ۲گروه با اختصاص دادن ۲ ارزش عددی به این صورت مشخص شده است. اسکیزوفرن=۱، دوقطبی=۲

 

  • مدت بیماری: که به صورت تعداد سالهای بیماری بیمار با یک عدد مشخص می‌شود

 

۳-۹-۲ پرسشنامه راهکارهای مقابله ای
که شامل ۷۲ سوال در۱۸ طبقه که هر طبقه شامل ۴ سوال است که مراقب به هر سوال پاسخ بله با ارزش عددی ۱ و خیر با ارزش عددی صفر پاسخ می‌دهد. دامنه هر طبق بین ۰-۴ می‌باشد. طبقه اول تا پنجم راهکار مقابله ای مساله مداربا دامنه ۲۰-۰، طبقه ششم تا دهم راهکار مقابله ای هیجان مدار با دامنه ۲۰-۰
وطبقه یازدهم تا هیجدهم راهکارمقابله ای کمتر موثر و غیرمفید با دامنه ۳۲-۰را تشکیل میدهند.که در مجموع برای هر مراقب سه ارزش عددی که از مجموع نمرات هر راهکار به دست می‌اید حاصل می‌شود.
۳-۹-۳ پرسشنامه فشار بار مراقبتی بیمار
شامل ۲۴ سوال با ۳ ارزش عددی برای هرسوال تعریف شده است. اصلا=۰، کم=۱، زیاد=۲ که برای هر مراقب یک عدد مشخص که از مجموع ارزشهای عددی داده شده به سوالات با دامنه ۴۸-۰ بدست می‌اید.
مجموع عددی ۱۵ سوال اول که سه طبقه نخست را در برمی گیرد فشار عینی و مجموع عددی ۹ سوال دوم که سه طبقه بعدی را شامل می‌شود فشار ذهنی را نشان می‌دهد.
۳-۱۰ روش تجزیه و تحلیل داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها نرم افزار spss ورژن ۲۱ می‌باشد. آزمون های آماری استفاده شده ضریب همبستگی پیرسون،ازمون t مستقل استفاده می‌شود.
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها
۴-۱ مقدمه
تجزیه و تحلیل داده‌ها برای بررسی صحت و سقم فرضیات برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر اطلاعات جمع‌ آوری شده از موضوع مورد تحقیق می‌باشد، تجزیه و تحلیل اطلاعات از مهمترین و اصلی‌ترین بخش‌های تحقیق محسوب می‌شود. در این فصل، پس از گردآوری داده‌ها با بهره گرفتن از آزمون مناسب، داده‌های خام با بهره گرفتن از نرم‌افزار آماری SPSS ورژن ۲۱ مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، داده‌های گردآوری شده به صورت جدول و نمودار عرضه و تحلیل می‌شود و با توجه به ماهیت سوال‌ها یا فرضیه‌های تحقیق از روش‌های آمار توصیفی یا استنباطی که قبلا پیش‌بینی شده است باید استفاده کرد (سرمد، بازرگان حجازی، ۱۳۸۶).
بررسی اثر بخشی راهکارهای مقابله ای بر روی فشار بار مراقبتی در خانواده های دارای بیمار اسکیزوفرن و دوقطبی هدف پژوهش حاضر است. در ابتدای ای فصل ابتدا آمار توصیفی مربوط به مراقب بیمار و بیمار ارائه می‌گردد. سپس آمار استنباطی برای بررسی فرضیه های پژوهش ارائه می‌شود.
۴-۲ یافته‌های توصیفی پرسشنامه
۴-۲-۱ آمار توصیفی بر حسب کل نمونه
مشخصه های آماری توصیفی مورد مطالعه دراین پژوهش درجداول ۴-۱ تا ۴-۱۵ نشان‌ داده شده است.
جدول ۴-۱ جنسیت بیمار

 

جنسیت بیمار
فراوانی
درصد
درصد اعتبار
درصد تراکم

 

مونث
۲۰
۲۰٫۰
۲۰٫۰
۲۰٫۰

 

مذکر
۸۰
۸۰٫۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...