بررسی قابلیت امتحانات نهایی جهت پیش ­بینی میزان موفقیت دانش ­آموزان در کنکور سراسری.
بررسی سوالات امتحانات نهایی از لحاظ داشتن سوگیری­های جنسیتی و قومی.
بررسی ارتباط شاخص های روان­سنجی سوالات امتحانات نهایی و میزان پیشرفت تحصیلی
دانش آموزان.
مقایسه­ تحلیل سوالات امتحانات نهایی و سوالات کنکور سراسری بر اساس طبقه بندی بلوم.
شناسایی دشواری­های یادگیری در درس زیست­شناسی از دیدگاه دانش ­آموزان و دبیران.
بررسی علل افت تحصیلی پسران در درس زیست­شناسی سال سوم متوسطه در شهرستان خرم­آباد.
بررسی وضعیت تصحیح اوراق امتحانی در دیگر شهرهای کشور.
برنان بیان می­ کند که نظریه تعمیم­پذیری یک مدل نمونه گیری است در حالی که نظریه سوال پاسخ
یک رویکرد مقیاس­گذاری می­باشد. از آنجا که هر دو رویکرد می­توانند اطلاعات بنیادی درباره طرح و تحلیل ابزار اندازه ­گیری فراهم آورد، می­توان انتظار داشت که بتوان این دو رویکرد را پشت سر هم استفاده کرد. بریجز و ویلسون (۲۰۰۷) مدل زیربنایی GIRM را ارائه می­ دهند که می ­تواند در آینده در این تحلیل نیز استفاده شود.
منابع
آتشک، محمد.(۱۳۹۱). ارزشیابی عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران. زن در توسعه و سیاست، ۱۰ (۴): ۱۲۷-۱۵۱٫
آلن، مری جی؛ ین، وندی ام.(۱۳۸۷). مقدمه ای بر نظریه های اندازه گیری( روانسنجی) (ترجمه ی علی
دلاور)، چاپ سوم، تهران: سمت.
امبرتسون، سوزان­ای؛ رایس، استیون پی.(۱۳۸۸). نظریه­ های جدید روان­سنجی برای روان شناسان
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
(ترجمه­ی حسن پاشا شریفی، ولی ا.. فرزاد، مجتبی حبیبی عسگر­آباد و بلال ایزانلو)، چاپ اول،
تهران: رشد.
بازرگان، عباس.(۱۳۹۱). مقدمه­ای بر روش­های تحقیق کیفی و آمیخته (رویکردهای متداول در علوم
­رفتاری). چاپ سوم، تهران: دیدار.
بوالحسنی، ماریا.(۱۳۹۰). بررسی اعتبار بخشی عملی آزمون کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ رشته
معماری با بهره گرفتن از مولفه های واریانس( نظریه ی تعمیم پذیری). پایان نامه کارشناسی ارشد،
دانشگاه علامه طباطبایی.
بیکر، فرانک بی.(۱۳۸۱). پایه های اساسی تئوری سوال- پاسخ : نظریه جدید روانسنجی (ترجمه ی حیدر
علی هومن و علی عسگری). تهران: پارسا.(تاریخ انتشار به زبان اصلی ۲۰۰۱).
جزایری، حسین.(۱۳۸۴). بررسی اعتبار نمره گذاری معلمان در امتحانات تشریحی هماهنگ و نهایی دوره
آموزش عمومی استان لرستان در سال تحصیلی ۸۳-۱۳۸۴. گزارش طرح پژوهشی مصوب سازمان
آموزش و پرورش استان لرستان.
حسنی، محمد؛ سامری، مریم؛ عباس زاده، میرمحمد؛ موسوی، میرنجف.(۱۳۹۲). بررسی نابرابری در
آموزش و پرورش دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ی استان آذربایجان غربی. نشریه زن در
توسعه و سیاست، ۱۱ (۳): ۳۳۲-۳۱۵٫
حشمتی، عبدالرضا، رافع، ابوالقاسم و جمشید نژاد، مهرداد.( ۱۳۸۳). تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات نهایی
سال سوم متوسطه خرداد ۸۱ در سراسر کشورگزارش طرح پژوهشی مصوب معاونت آموزش و
پرورش نظری و مهارتی.
رحیمی، محمود.(۱۳۸۷). ارزیابی و تحلیل سطوح حیطه شناختی و شاخص های روان سنجی سوالهای
امتحانات نهایی پایه سوم راهنمایی استان خوزستان در خرداد ماه ۱۳۸۶ . گزارش طرح پژوهشی
مصوب سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان.
رستگار، طاهره.(۱۳۸۸). ارزشیابی در خدمت آموزش: رویکردهای نو در سنجش و ارزشیابی با تاکید بر
سنجش مستمر و پویا و بازخورد موثر به دانش آموزان در فرایند آموزش. تهران: انتشارات موسسه
فرهنگی منادی تربیت.
رستگاری مقدم، خدایار. (۱۳۷۸). تحلیل نتایج امتحان کنکور کارشناسی ارشد رشته های معارف اسلامی،
فلسفه و نمایش نامه نویسی شرکت کنندگان سال ۱۳۷۷ با بهره گرفتن از نظریه تعمیم پذیری. پایان نامه
کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
سادئی، علی. (۱۳۷۶). مقایسه تحلیلی امتحانات هماهنگ و داخلی دوره ی متوسطه و انطباق آن با
ملاک­های علمی طراحی سوال و آزمون سازی. گزارش طرح پژوهشی مصوب شورای تحقیقات
سازمان آموزش و پرورش استان خراسان .
ستاری، بهزاد.(۱۳۸۲). روانسنجی پیشرفته کاربردی. مشهد: به نشر.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه.(۱۳۹۱). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگه.
سلیمانی، علی.(۱۳۸۴). بررسی و تحلیل سوالات امتحانی دروس ریاضی مقطع متوسطه نظری مراکز
آموزشی استان کرمانشاه در امتحانات پایانی خرداد ماه ۸۳ . گزارش طرح پژوهشی مصوب سازمان
آموزش و پرورش استان کرمانشاه.
سیف، علی اکبر.(۱۳۹۱). اندازه گیری ،سنجش، و ارزشیابی آموزشی. تهران : دوران.
شاطریان، محمد. (۱۳۸۴). بررسی میزان روایی، پایایی و شاخص های دشواری و تمیز سوالات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...