دانلود پژوهش های پیشین در رابطه با بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست شناسی و ادبیات-فارسی در ... |
بررسی قابلیت امتحانات نهایی جهت پیش بینی میزان موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری.
بررسی سوالات امتحانات نهایی از لحاظ داشتن سوگیریهای جنسیتی و قومی.
بررسی ارتباط شاخص های روانسنجی سوالات امتحانات نهایی و میزان پیشرفت تحصیلی
دانش آموزان.
مقایسه تحلیل سوالات امتحانات نهایی و سوالات کنکور سراسری بر اساس طبقه بندی بلوم.
شناسایی دشواریهای یادگیری در درس زیستشناسی از دیدگاه دانش آموزان و دبیران.
بررسی علل افت تحصیلی پسران در درس زیستشناسی سال سوم متوسطه در شهرستان خرمآباد.
بررسی وضعیت تصحیح اوراق امتحانی در دیگر شهرهای کشور.
برنان بیان می کند که نظریه تعمیمپذیری یک مدل نمونه گیری است در حالی که نظریه سوال پاسخ
یک رویکرد مقیاسگذاری میباشد. از آنجا که هر دو رویکرد میتوانند اطلاعات بنیادی درباره طرح و تحلیل ابزار اندازه گیری فراهم آورد، میتوان انتظار داشت که بتوان این دو رویکرد را پشت سر هم استفاده کرد. بریجز و ویلسون (۲۰۰۷) مدل زیربنایی GIRM را ارائه می دهند که می تواند در آینده در این تحلیل نیز استفاده شود.
منابع
آتشک، محمد.(۱۳۹۱). ارزشیابی عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران. زن در توسعه و سیاست، ۱۰ (۴): ۱۲۷-۱۵۱٫
آلن، مری جی؛ ین، وندی ام.(۱۳۸۷). مقدمه ای بر نظریه های اندازه گیری( روانسنجی) (ترجمه ی علی
دلاور)، چاپ سوم، تهران: سمت.
امبرتسون، سوزانای؛ رایس، استیون پی.(۱۳۸۸). نظریه های جدید روانسنجی برای روان شناسان
(ترجمهی حسن پاشا شریفی، ولی ا.. فرزاد، مجتبی حبیبی عسگرآباد و بلال ایزانلو)، چاپ اول،
تهران: رشد.
بازرگان، عباس.(۱۳۹۱). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته (رویکردهای متداول در علوم
رفتاری). چاپ سوم، تهران: دیدار.
بوالحسنی، ماریا.(۱۳۹۰). بررسی اعتبار بخشی عملی آزمون کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ رشته
معماری با بهره گرفتن از مولفه های واریانس( نظریه ی تعمیم پذیری). پایان نامه کارشناسی ارشد،
دانشگاه علامه طباطبایی.
بیکر، فرانک بی.(۱۳۸۱). پایه های اساسی تئوری سوال- پاسخ : نظریه جدید روانسنجی (ترجمه ی حیدر
علی هومن و علی عسگری). تهران: پارسا.(تاریخ انتشار به زبان اصلی ۲۰۰۱).
جزایری، حسین.(۱۳۸۴). بررسی اعتبار نمره گذاری معلمان در امتحانات تشریحی هماهنگ و نهایی دوره
آموزش عمومی استان لرستان در سال تحصیلی ۸۳-۱۳۸۴. گزارش طرح پژوهشی مصوب سازمان
آموزش و پرورش استان لرستان.
حسنی، محمد؛ سامری، مریم؛ عباس زاده، میرمحمد؛ موسوی، میرنجف.(۱۳۹۲). بررسی نابرابری در
آموزش و پرورش دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ی استان آذربایجان غربی. نشریه زن در
توسعه و سیاست، ۱۱ (۳): ۳۳۲-۳۱۵٫
حشمتی، عبدالرضا، رافع، ابوالقاسم و جمشید نژاد، مهرداد.( ۱۳۸۳). تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات نهایی
سال سوم متوسطه خرداد ۸۱ در سراسر کشور. گزارش طرح پژوهشی مصوب معاونت آموزش و
پرورش نظری و مهارتی.
رحیمی، محمود.(۱۳۸۷). ارزیابی و تحلیل سطوح حیطه شناختی و شاخص های روان سنجی سوالهای
امتحانات نهایی پایه سوم راهنمایی استان خوزستان در خرداد ماه ۱۳۸۶ . گزارش طرح پژوهشی
مصوب سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان.
رستگار، طاهره.(۱۳۸۸). ارزشیابی در خدمت آموزش: رویکردهای نو در سنجش و ارزشیابی با تاکید بر
سنجش مستمر و پویا و بازخورد موثر به دانش آموزان در فرایند آموزش. تهران: انتشارات موسسه
فرهنگی منادی تربیت.
رستگاری مقدم، خدایار. (۱۳۷۸). تحلیل نتایج امتحان کنکور کارشناسی ارشد رشته های معارف اسلامی،
فلسفه و نمایش نامه نویسی شرکت کنندگان سال ۱۳۷۷ با بهره گرفتن از نظریه تعمیم پذیری. پایان نامه
کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
سادئی، علی. (۱۳۷۶). مقایسه تحلیلی امتحانات هماهنگ و داخلی دوره ی متوسطه و انطباق آن با
ملاکهای علمی طراحی سوال و آزمون سازی. گزارش طرح پژوهشی مصوب شورای تحقیقات
سازمان آموزش و پرورش استان خراسان .
ستاری، بهزاد.(۱۳۸۲). روانسنجی پیشرفته کاربردی. مشهد: به نشر.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه.(۱۳۹۱). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگه.
سلیمانی، علی.(۱۳۸۴). بررسی و تحلیل سوالات امتحانی دروس ریاضی مقطع متوسطه نظری مراکز
آموزشی استان کرمانشاه در امتحانات پایانی خرداد ماه ۸۳ . گزارش طرح پژوهشی مصوب سازمان
آموزش و پرورش استان کرمانشاه.
سیف، علی اکبر.(۱۳۹۱). اندازه گیری ،سنجش، و ارزشیابی آموزشی. تهران : دوران.
شاطریان، محمد. (۱۳۸۴). بررسی میزان روایی، پایایی و شاخص های دشواری و تمیز سوالات
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1400-08-01] [ 10:44:00 ب.ظ ]
|