International Journal of Business and Management 2010

 

 

 

Customer Orientation and Firm Performance among Nigerian
Small and Medium Scale Businesses[19]

 

Olalekan Asikhia

 

International Journal of Marketing Studies 2010

 

 

 

PERFORMANCE AUDITING OF INTEGRATED MARKETING
COMMUNICATION (IMC) ACTIONS AND OUTCOMES[20]

 

Mike Reid

 

The Journal of Advertising 2005

 

 

 

Creating a Market Orientation

 

JOHN C. NARVER
STANLEY F. SLATER
BRIAN TIETJE

 

 

 

 

 

IMC, brand communications, and corporate cultures[21]

 

Lynne Eagle, Philip J. Kitchen

 

European Journal of Marketing

 

 

 

مدل تحقیق
در واقع در یک فرایند برنامه ریزی IMC، نخستین گام مطالعه دقیق برنامه بازاریابی (Marketing Plan) و شناخت اهداف آن می باشد. پیش از آنکه یک سازمان بخواهد به طراحی برنامه های ترفیعی (Promotional Plans) دست بزند باید از موقعیت فعلی خود و برند سازمان اطلاع دقیق یافته، بداند کجا هست، به کجا قصد دارد برسد و چطور قرار است به آنجا دست پیدا کند. طراحی یک پروسه مدون IMC ممکن است برای هر سازمان و کسب و کاری بنا به ویژگیها و خصوصیات آن متفاوت بوده و بررسی ها و تحقیقات خود را طلب کند. در اینجا چند مدل Belch & Belch , Michael A.Belch , Wang-Schultz و Duncan را به اختصار معرفی می کنیم:
پایان نامه - مقاله - پروژه
مدل مایکل بلچ
به طور کلی مراحل برنامه ی بازاریابی این مدل در زیر به تفضبل آمده است: [۲۲]
مرحله اول: مرور برنامه های بازارایابی شرکت
مرحله دوم: تجزیه و تحلیل وضعیت برنامه های ترفیعی
الف) تجزیه و تحلیل داخلی شامل:
تجزیه و تحلیل دپارتمان ترفیع
توانایی شرکت در بکارگیری برنامه های ترفیع
ارزیابی و انتخاب آژانس ها
مرور نتایج قبلی شرکت
ب) تجزیه و تحلیل خارجی
تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده
تقسیم بازار و هدف گیری
جایابی محصول
مرحله سوم: تجزیه و تحلیل فرایند ارتباطات شامل:
تجزیه و تحلیل فرایند پاسخ توسط مخاطب
بررسی منبع پیام، نوع پیام و عوامل کانال توزیع پیام
طراحی اهداف کلی و عملیاتی برای ارتباطات
مرحله چهارم: تعیین بودجه
مرحله پنجم: توسعه و بهبود برنامه IMC

مدل مایکل بلچ[۲۲]
در مراحل بعدی بعد از اجرا باید تمام مراحل ارزابی شوند، این مدل به صورت کلی مطرح شده است و شاخص های فنی بازاریابی را شفاف سازی نمی کند در صورتیکه در مدل انتخابی برای تحقیق تمام شاخص های رفتاری، پیشینه خرید، اطلاعات روانشناختی، جمعیت شناختی مطرح بوده و نکته مهم دیگر در مدل IMC ونگ-شولتز برای انواع مشتریان ( استفاده کنندگان نوسانی، رقابتی و وفادار) از روش های آمیخته ای جداگانه بهره می گیرد، یعنی برای هر طیف مشتریان معنی دار معجون خاصی طراحی کرده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...