تعداد

 

۴۲

 

 

 

برای آزمون این فرضیه از آزمون معنی داری پیرسون استفاده شده است، نتایج به دست آمده به شرح زیر توضیح داده می شود: بین سبک رهبری مدیر و تنیدگی کارکنان صف بانک پارسیان همبستگی معنی داری وجود دارد چرا که سطح معنی دار به دست آمده (۰۰۰/۰=sig)کمتر از آلفای تحقیق (۰۱/۰=α) می باشد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
پس نتیجه کمی این است که در سطح ۹۹%رابطه معنی داری بین سبک رهبری مدیر و تنیدگی کارکنان صف بانک پارسیان وجود دارد. نوع همبستگی بین دو متغیر مذکور خطی بوده یعنی هر دو توامان افزایش یا کاهش می یابند شدت همبستگی بین دو متغیر در سطح نسبتاً قوی قرار دارد بنابراین فرضیه اصلی پژوهش مورد تایید قرار می گیرد به این مفهوم که تغییرات در سبک رهبری مدیر بر میزان تنیدگی شغلی کارکنان اثر میگذارد. بدین معنی که هرچه از سبک رهبری استبدادی-استثماری به سمت سبک رهبری مشارکتی می رویم تنیدگی کمتری در کارکنان احساس خواهد شد.
جهت بررسی میزان تاثیر بر ارزش مدل رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفت که در ادامه به آن پرداخته می شود.
برازش مدل رگرسیون
جهت بررسی و ارائه مدل سبک رهبری(X) و تنیدگی (S) ، پس از یررسی شاخص های کیفیت مدل در جدول زیر آمده است که به ارائه مدل برازش یافته می پردازیم.
جدول ۴-۳-۲-۱۸-شاخص کفایت مدل رابطه سبک رهبری و تنیدگی کارکنان در گونه A

 

 

دورین-واتسون

 

انحراف معیار خطا

 

ضریب تعیین تعدیل شده

 

ضریب تعیین

 

ضریب همبستگی

 

 

 

۱٫۷۱

 

۰٫۴۱۲۱۷

 

۰٫۳۹۴

 

۰٫۴۰۹

 

۰٫۶۳۹

 

 

 

همبستگی بین متغیر های مستقل و متغیر های وابسته برابر با ۰٫۶۳۹ است ، ضریب تعیین ۰٫۴۰۹ بدست آمده است و این مقدار نشان می دهد که ۴۰% تغییرات سبک رهبری بر میزان تنیدگی اثر می گذارد . با توجه به اینکه مقدار آماره دوربین - واتسون از مقدار استاندارد ۱٫۵ بزرگتر است در نتیجه استقلال باقیمانده ها را نتیجه می گیریم.با توجه به شاخص هایی که مطرح شد مدل از کفایت لازم برخوردار است.
در جدول زیر معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون F محاسبه شده است
جدول ۴-۳-۲-۱۹-آزمون F معنی دار بودن رگرسیون رابطه سبک رهبری و تنیدگی کارکنان در گونه A

 

 

Sig.

 

آماره F

 

میانگین مجموع مربعات

 

درجه آزادی

 

مجموع مربعات

 

مدل

 

 

 

۰٫۰۰۰

 

۲۷٫۶۲۸

 

۴٫۶۹۳

 

۱

 

۴٫۶۹۳

 

رگرسیون

 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...