ΔlnOCit = ۰٫۰۲۶+۰٫۱۵۹ LOSSit + { ۰٫۷۴ +۰٫۰۸۱ LOSSit } ΔlnREVit + { (۰٫۲۲) +۰٫۱۹۶ LOSSit +۰٫۰۳۶ SUC-DECit+(0.539) ASINTit }×REVDECit ΔlnREVit + εit
طبق جدول (۴-۵)، با افزایش سطح فروش به میزان ۱%، هزینه­ های عملیاتی به میزان ۰٫۷۴% افزایش می­یابد. همچنین با کاهش ۱% سطح فروش، هزینه­ های عملیاتی، به میزان ۰٫۵۲% (۰٫۲۲- ۰٫۷۴) کاهش می­یابد، که نشان­دهنده وجود رفتار چسبنده­ی هزینه­ های عملیاتی است. همان­طور که نتایج آزمون مدل اجتناب از زیان نشان می­دهد، مقدار ضریب γ۲ ، (۰٫۱۹۶) برآورد شده است که مثبت بوده و در سطح اطمینان ۹۵% معنی­دار می­باشد. با این مقدار γ۲ و بر اساس توضیحات فصل سوم فرضیه اول برای انگیزه­ اجتناب از زیان (انگیزه­ اجتناب از زیان، منجر به کاهش چسبندگی هزینه­ها ­می­ شود.) تأیید می­ شود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
همچنین، مجموع ضرایب γ۲ + γ۱ (۰٫۲۷۷=۰٫۱۹۶+۰٫۰۸۱) برآورد شده است که مثبت بوده و تقریباً در سطح اطمینان ۹۰% معنی­دار می­باشد. با این مقدار مجموع ضرایب و بر اساس توضیحات مذکور فرضیه دوم برای انگیزه­ اجتناب از زیان (با کاهش سطح فروش، مدیران در صورت تمایل به اجتناب از زیان، هزینه­ها را سریع­تر از زمانی که انگیزه­ای برای آن ندارند، حذف می­ کنند.) نیز تأیید می­ شود.
P-value (γ۱ ) = ۰٫۱۸۵
P-value (γ۲ ) = ۰٫۰۴۴
به منظور آزمون عدم وجود خودهمبستگی از آماره­ی دوربین واتسون استفاده شده است. چنانچه این آماره در بازه­ی ۱٫۵ تا ۲٫۵ قرار بگیرد Hآزمون، یعنی عدم وجود همبستگی بین باقیمانده­ها تأیید می­ شود و در غیر این صورت Hرد می­ شود یعنی می­توان پذیرفت که بین باقی­مانده­ها همبستگی وجود دارد. با توجه به آماره­ی بدست آمده (۲٫۲۵) می­توان پذیرفت که در مدل­، همبستگی مثبت و منفی وجود ندارد.
۴-۳-۲٫ آزمون مدل پژوهش برای انگیزه­ اجتناب از کاهش سود و نتایج آن
ΔlnOCit = β۰ +γ۰ EDECit + { β۱ +γ۱ EDECit } ΔlnREVit + { β۲ +γ۲ EDECit +δ۱ SUC-DECit۲ ASINTit }×REVDECit ΔlnREVit + εit (۲)
جدول (۴-۶): نتایج آزمون مدل پژوهش برای انگیزه­ اجتناب از کاهش سود

 

متغیر ضرایب مقدار ضرایب آماره­ی t احتمال آماره­ی t
عرض از مبدأ ۰β ۰٫۰۲۵ ۳٫۲۱ ۰٫۰۰۱۴
لگاریتم نرخ رشد درآمد فروش β۱ ۰٫۷۴ ۲۶٫۶۷ ۰٫۰۰۰
متغیر ساختگی کاهش فروش در لگاریتم نرخ رشد درآمد فروش β۲ ۰٫۱۸- ۲٫۶۰۵- ۰٫۰۰۹
متغیر ساختگی اجتناب از کاهش سود γ۰ ۱٫۸ ۲٫۶۰۶ ۰٫۰۰۹
متغیر ساختگی اجتناب از کاهش سود در لگاریتم نرخ رشد درآمد فروش γ۱
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...