به تشریح هماهنگی فعالیت‌ها و منابع مورد نیاز برای ایجاد ارزش می‌پردازد.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

قابلیت و توانایی

 

توانایی اجرای یک الگوی قابل تکرار از اعمال و فعالیت‌های مورد نیاز برای ایجاد ارزش مورد نظر برای مشتریان

 

 

 

همکاری

 

توافق در خصوص همکاری و شراکت با سایر شرکت‌ها یا افراد برای ایجاد ارزش

 

 

 

جنبه‌های مالی

 

ساختار هزینه

 

نشان دهنده پول مورد نیاز برای همه وسایل بکار رفته در مدل کسب و کار

 

 

 

مدل درآمد

 

تشریح به دست آوردن پول از طریق مجموعه‌ای از جریان‌های درامد

 

 

 

طراحی مدل کسب و کار راهبرد را به طرح اولیه‌ی مدل کسب و کار ترجمه می‌کند، سپس منابع مالی مدل را از طریق سرمایه گذاری داخلی و یا خارجی تأمین می‌کند و در آخر، آن را پیاده سازی و تبدیل به سازمان کسب و کار واقعی می‌کند. شکل زیر فرایند یک مدل کسب و کار را از دیدگاه استروالدر از طراحی تا پیادهسازی نشان می‌دهد.
تأمین مالی مدل کسب وکار
پیادهسازی مدل کسب و کار
طراحی مدل کسب و کار
مدل کسب وکار در قالب ساختار، فرایندها و زیرساخت کسب و کار پیاده می شود.
مدیر منطق کسب و کار صحیحی را که پاسخگوی شرایط بازار باشد تعریف و طراحی می کند.
مدیریت یک ساختار مالی برای مدل کسب وکار ایجاد می کند. (مانند تامین وجوه به صورت داخلی، سرمایه مخاطره آمیز، تامین وجوه از طریق بازار سهام)
شکل ‏۴-۲: فرایند یک مدل کسب و کار را از دیدگاه (استروالدر،۲۰۰۴)
از نظر استروالدر(۲۰۰۴)، مدل کسب و کار دارای ماهیتی پویا بوده و صرفاً به تبیین مدل منتهی نمی‌شود، بلکه پس از تبیین مدل ارزیابی شده و در گام بعدی اصلاحات و نوآوری‌ها لحاظ می‌گردد. با توجه به مطالبی که بیان گردید با توجه به مدل مبنای استروالدر تم‌های مبنای این تحقیق نیز به ترتیب عبارتند از: ارزش قابل ارائه، مشتریان هدف، روابط با مشتریان، کانال‌های ارتباطی با مشتریان، فعالیت‌های کلیدی، منابع کلیدی، شرکای کلیدی، ساختار هزینه‌ای و جریان درآمدی.
دسته‌ه ای مفهومی تشکیل دهنده‌ی تم‌های استخراج شده از مدل کسب و کار استروالدر
اصلی‌ترین دسته‌ه ای مفهومی تشکیل دهنده‌ی تم‌های استخراج شده از مدل کسب و کار استروالدر در ادامه مورد بحث قرار می‌گیرند:
ارزش قابل ارائه
ارزش قابل ارائه اولین بلوک از نه بلوک هستان شناسی مدل کسب و کار استروالدر می‌باشد. این بلوک را می‌توان به عنوان شرح مزایا و منافعی که از طرف بنگاه به حوزه‌های خارجی‌اش عرضه می‌گردد، تعریف نمود(باغچی و تالسکی[۵۲]،۲۰۰۰). تمِ ارزش قابل ارائه شامل شش دسته‌ی مفهومی سلامتی، تناسب اندام، کاربردی بودن، کسب نشاط و شادابی و تقویت روحیه، پر کردن اوقات فراغت و رهایی از تنهایی و دوست یابی، کسب اعتماد به نفس و افزایش امید به زندگی می‌باشد که در ادامه با بیان مثال‌هایی از جملات مصاحبه شوندگان به تشریح بیان می‌گردند. دسته‌ه ای مفهومی تشکیل دهنده‌ی تم ارزش قابل ارائه در جدول زیر به همراه کدهای حاصل از مرحله‌ی کدگذاری داده‌های حاصل از مصاحبه نشان داده شده‌اند.
جدول ‏۴-۲: دسته‌ه ای مفهومی تشکیل دهنده‌ی تم

 

 

تم

 

دسته‌ه ای مفهومی تشکیل دهنده‌ی تم

 

کد مصاحبه شوندگان

 

 

 

ارزش قابل ارائه

 

سلامتی

 

{I2},{I3},{I4},{I5},{I6},{I7},{I8},{I9},{I11}

 

 

 

تناسب اندام

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...