∆θtop-oil,rated

 

°۴۵

 

Jsc

 

A/mm224/32

 

 

 

τwinding

 

۱/۰ساعت

 

Jinrush

 

A/mm25/26

 

 

 

M

 

۱۸۰۰۰۰ ساعت

 

t

 

۳

 

 

 

 

 

 

  •  

 

  • داده‌های بارگذاری ترانسفورماتور

 

 

 

همان‌طور که در فصل قبل توضیح داده شد برای ارزیابی روش جدید پیشنهادی در این پایان نامه براساس روابط محاسبه انرژی انتظاری تأمین نشده و تلفات و همچنین مدل حرارتی ترانسفورماتور طبق استاندارد IEEE برای دست یافتن به دمای نقطه داغ، اصلی ترین متغیر، مقادیر بارگذاری یعنی همان توان کشیده شده از ترانسفورماتورها می‌باشد. منحنی مقادیر بارگذاری ساعتی ترانسفورماتور نمونه در سال ۱۳۹۱ به صورت نمایش داده شده در شکل (۴-۱) می باشد.
پایان نامه - مقاله - پروژه

شکل ۴-۱ : نمودار بارگذاری ترانسفورماتور نمونه در یک سال

 

 

  •  

 

 

  • داده‌های دمای محیط

 

 

 

 

همانگونه که در روابط مدل سازی حرارتی ترانسفورماتور در فصل قبل بیان شد، دمای محیط یکی از عوامل مهم در تغییرات دمای نقطه داغ ترانسفورماتور می باشد. به همین منظور دمای محیط این منطقه که ترانسفورماتورهای مربوطه در آن قرار دارد به صورت دمای بیشینه و کمینه‌ی روزانه در سال ۱۳۹۱ بعنوان سال پایه پس از تبدیل به دمای ساعتی توسط رابطه (۳-۸۸) به فرایند شبیه‌سازی اعمال شده است. دمای ساعتی بدست آمده بر اساس رابطه (۳-۸۸) در شکل (۴-۳) نشان داده شده است.

شکل ۴-۲ : دمای بیشینه و کمینه‌ی روزانه سال پایه]۴۰[

شکل ۴-۳ : دمای ساعتی سال پایه

 

 

  •  

 

 

  • داده‌های جریان هجومی ترانسفورماتور

 

 

 

 

جریان هجومی ترانسفورماتور در اثر اعمال روش پیشنهادی می‌تواند باعث افزایش دمای سیم‌پیچ در هر بار در مدار قرار گرفتن ترانسفورماتور خارج شده در لحظه روشن شدن مجدد گردد. بر اساس بخش‌های قبل چگالی جریان اینراش بر طبق مشخصات سازنده A/mm25/26 می‌باشد که که تقریباً ۷ برابر چگالی جریان نامی و ۸۲/۰ برابر چگالی جریان اتصال کوتاه است. با توجه به مسی بودن هادی های ترانسفورماتور مورد مطالعه از رابطه (۳-۸۹) استفاده می‌گردد. همچنین مدت زمان جریان اینراش نسبت به جریان اتصال کوتاه (مقیاس میلی ثانیه) بیشتر می‌باشد و در مقیاس ثانیه میرا می گردد. در قیاس با مدت زمان جریان اتصال کوتاه که حداکثر ۲ تا ۳ ثانیه در نظر گرفته می‌شود (در عمل در مقیاس میلی‌ثانیه اتفاق می افتد) ]۳۴[، مدت زمان جریان اینراش در شبیه‌سازی، ۳ ثانیه لحاظ گردیده است.

 

 

  •  

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...