ضمائم

 

    1. Roger Fry ↑

 

    1. Clive Bell ↑

 

    1. clement Greenberg ↑

 

    1. hyle ↑

 

    1. morph ↑

 

    1. fabula ↑

 

    1. sujet ↑

 

    1. significant form ↑

 

    1. The given ↑

 

    1. Apparition (fr) ↑

 

    1. apparaitre (fr) ↑

 

    1. Ttanscendental empericism ↑

 

    1. Immannent aethetics ↑

 

    1. Ronald bouge ↑

 

    1. University of Georgia ↑

 

    1. Judy purdom ↑

 

    1. warwick ↑

 

    1. Nouri Ismail ↑

 

    1. Denise Paul “Fanny” Grandjouan ↑

 

    1. D.H.Lawrence ↑

 

    1. Jean Hippolite ↑

 

    1. Ferdinand Alquié ↑

 

    1. Maurice de Gandillac ↑

 

    1. George Canguilhem ↑

 

    1. vincenne ↑

 

    1. Clair Parnet ↑

 

    1. Bergson ↑

 

    1. این زمان را دلوز با نظر به واژگان رواقیون زمان ایون می‌نامد که به موازات زمان گذران در همین جهان وجود دارد. ↑

 

    1. Paradoxes تناقض ، دو گانگی ‘ ↑

 

    1. Michel lieries ↑

 

    1. Michel faucault ↑

 

    1. Jacque Dupin ↑

 

    1. Olivier Messian ↑

 

    1. unthought ↑

 

    1. Plan de apparition ↑

 

    1. Optic-sonor ↑

 

    1. Schizophrenia ↑

 

    1. Body without organ ↑

 

    1. تاریخ‌ها و بخش‌هایی از این فصل با کمک این منبع نوشته شده است: Smith, Daniel and Protevi, John ,(2013) ↑

 

    1. François Zorabichvilli ↑

 

      1. وحدت در کثرت یا کثرت در وحدت، با وحدت وجود یعنی یکی در همه، متفاوت است. دلوز با واژگانی چون در هم تاخوردگی و درون تاخوردگی و از تا باز شدن، آن را توضیح می دهد. همه جهان در هر فردی درون تا خورده است ، اما هر فرد فقط منطقه ای از آن را واضح و متمایز بیان می‌کند. «هر فرد یا (مونادی) کاملاً در بسته و بدون پنجره و در است وکل جهان را در تاریکترین عمق در بر دارد . در حالی که صرفاً بخش یا تکه‌ای از جهان را روشن می‌کند. هر موناد قطعه متفاوتی است. بنابراین جهان در هر قطعه به نحو متفاوتی تا خورده می‌شود، به این دلیل که هر یک صرفاً یک وجه کوچک از سرتاسر لایه‌های در هم تا خورنده‌ی است» (deleuze, 1995: 157). حالا که تمام جهان در سوژه یا موضوع مفهوم ، و یا افراد تا خورده است پس چه چیزی باعث می‌شود افراد با هم متفاوت شوند؟ دلوز-لایب نیتس تفاوت‌های افراد را به چشم‌انداز یا به دیدگاه (perspective) یا چیدمانی منوط می‌کند که فرد در آن قرار می‌گیرد و سوژه می‌شود. هر فرد در هر موقعیت فقط رویدادی از این جهان تا خورده را به اجرا در می‌آورد، زیرا همه آن چیزی که به روشنی بیان می‌کند سوژه‌ی دیگر به طرز مبهم و مغشوشی بیان می‌دارد. این موقعیت دیدگاهی به فرد می‌دهد که بر اساس آن می‌تواند در یک نسبت، توان‌ خاص همان نسبت را فعلیت بخشد که از فرد دیگر متفاوت است. دیدگاه دقیقا یک موقعیتی است که ربطی به افراد ندارد اما افراد معروض آن واقع می شوند. به تعبیر دیگر دیدگاه همان رویدادی است که بدون خواست و اراده افراد برای آنها روی می‌دهد. با استمداد از مفهوم در هم تاخوردگی که پیشتر به آن اشاره کردیم، می‌توانیم بگوییم «کل جهان در یک مفهوم (به‌منزله) یک فرد مندرج است» (deleuze, 1980/04/15) و در نهایت ناحیه‌ای از جهان به روشنی و وضوح از خلال یک فرد بیان شده ‌است. ↑

    پایان نامه - مقاله - پروژه

 

    1. Olivier Mesian ↑

 

    1. Richard Pinhas ↑

 

    1. ارزش افزوده، طولانی کردن نت‌های انفرادی یا افزودن یک نت کوتاه به ریتم منظم یا ریتم نامنظم. ↑

 

  1. Gérard Fromanger ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...