۴

 

۴

 

پاراسورامان و دیگران، ۱۹۸۸

 

 

 

قابلیت اعتماد

 

۵

 

۵

 

پاراسورامان و دیگران، ۱۹۸۸

 

 

 

همدلی

 

۵

 

۵

 

پاراسورامان و دیگران، ۱۹۸۸

 

 

 

عوامل فیزیکی

 

۴

 

۴

 

پاراسورامان و دیگران، ۱۹۸۸

 

 

 

۱٫۶٫۳٫ روایی پرسشنامه
روایی از واژه « روا » به معنی جایز و درست گرفته شده است و روایی به معنی صحیح و درست بودن است (خاکی، ۱۳۸۷). مفهوم روایی[۴۶] به این سؤال پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می سنجد. بدون آگاهی از روایی ابزار اندازه گیری، نمی توان به دقت داده های حاصل از آن اطمینان داشت (سرمد و همکاران، ۱۳۸۳). در این تحقیق به منظور تعیین روایی پرسشنامه از روش روایی محتوا استفاده شده است.
روایی محتوا[۴۷] نوعی روایی است که معمولاً برای بررسی اجزای تشکیل دهنده یک ابزار اندازه گیری به کار برده می شود. روائی محتوایی یک ابزار اندازه گیری به سؤال های تشکیل دهنده آن بستگی دارد. اگر سؤال های پرسش نامه معرف آن مفاهیم و ویژگی هایی باشد که محقق قصد اندازه گیری آن را دارد، در این صورت پرسش نامه دارای روایی محتوا می باشد (سرمد و همکاران، ۱۳۸۳).
پایان نامه - مقاله - پروژه
در این تحقیق برای افزایش روایی محتوایی پرسشنامه اقدامات زیر صورت پذیرفته است:
شناسایی مصادیق هر متغیر با توجه به تعریف آن و ترجمه سوالات.
استفاده از نظرات اساتید بالاخص اساتید راهنما و مشاور، و نیز کارشناسان و کارکنان اداره کل
۷٫۳٫جمع آوری داده ها
۱٫۷٫۳٫ابزار اندازه گیری
ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه و مطالعات کتابخانه ای بوده است.
الف) پرسشنامه
پرسشنامه جمعیت شناختی: بخش اول پرسشنامه این پژوهش شامل سوالاتی در رابطه با مشخصات جمعیت شناختی (جنسیت، سن، تحصیلات، سابقه کاری) است.
پرسشنامه سروکوال: بخش دوم آن شامل سوالات تخصصی است که از پرسشنامه سروکوال با ۲۲ سوال استفاده شد. مقیاس سروکوال دارای ۲۲ سوال تخصصی در مورد پنج بعد کیفیت خدمات (قابلیت اعتماد، پاسخگویی،قابلیت اطمینان دهی، همدلی، عوامل فیزیکی) راجع به ادراکات و انتظارات می باشد. برای سنجش هر یک از سوالات پرسشنامه از طیف پنج گزینه ای لیکرت (کاملا مخالفم=۱، مخالفم=۲، تاحدودی موافقم=۳، موافقم=۴، کاملا موافقم=۵) استفاده شده است.
ب)مطالعات کتابخانه ایاز این روش برای جمع آوری اطلاعات در زمینه ادبیات و پیشینه تحقیق استفاده شده است که با مطالعه کتاب ها، مقالات، تحقیقات دیگر پژوهشگران و جستجو در اینترنت اطلاعات مورد نیاز جمع آوری گردیده است.
۲٫۷٫۳٫ روش جمع آوری داده ها
همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد در این تحقیق از ابزار پرسشنامه برای جمع آوری داده ها استفاده شد که این پرسشنامه به میزان ۴۰۰ نفر در بین مراجعه کنندگان به اداره ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد. روش توزیع به شیوه تصادفی بود که توسط محقق انجام شد. در هنگام پخش پرسشنامه به کسانی اولویت تکمیل و جواب به سوالات داده می شد که بیش از سه بار به اداره کل ورزش و جوانان مراجعه کرده بودند. پس از توزیع پرسشنامه ها حدود ۳۸۵ پرسشنامه به صورت کامل جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند.
۳-۸- روش های تجزیه و تحلیل داده ها
به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش ابتدا در بخش اول از آمار توصیفی استفاده شده است. شاخص هایی از آماره توصیفی که در این پژوهش به کار رفته است عبارتند از:
جدول توزیع فروانی جهت سازماندهی داده ها و توصیف نمره های خام
نمودار ستونی جهت توصیف تصویری داده ها
در بخش دوم نیز به منظور آزمون فرضیه ها و سوالات تحقیق از آزمون کولموگروف- اسمیرنف، آزمون فریدمن و آزمون ویلکاکسون برای آزمون فرضیات استفاده شد.
در این قسمت به تشریح روش ها و تکنیک های استفاده شده برای آزمون فرضیات می پردازیم.
آزمون کولموگروف- اسمیرنف: برای انتخاب روش آماری مناسب آگاهی از توزیع داده ها از اولویت اساسی برخوردار است. برای همینمنظور در این پژوهش از آزمون معتبر کلموگروف- اسمیرنف برای بررسی فرض نرمال بودن داده های پژوهش استفاده شدهاست. این آزمون با توجه به فرضیات زیر به بررسی نرمال بودن داده می پردازد.
H0داده ها دارای توزیع نرمال هستند.
H1داده ها دارای توزیع نرمال نیستند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...