انگیزه فعالیت

 

۶-۱۰

 

۵

 

 

 

اعتبار و اعتماد

 

۱۶-۲۰

 

۵

 

 

 

ارزیابی

 

۱۱-۱۵

 

۵

 

 

 

شرایط محیط

 

۲۱-۲۵

 

۵

 

 

 

حمایت سازمان

 

۲۹-۳۲

 

۴

 

 

 

وضوح انجام کار

 

۲۶-۲۸

 

۳

 

 

 

۳-۷- روایی‌[۳۸] و پایایی‌[۳۹] ابزار سنجش تحقیق
الف ) روایی ابزار جمع آوری اطلاعات
برای‌ سنجش میزان‌ روایی‌ ابزار پژوهشی از روش نمادی استفاده شد بدین صورت که سؤالهایی در زمینه موضوع تحقیق در قالب پرسشنامه گردآوری و به چند نفر از اساتید مدیریت ارائه شد. که پس از دریافت پرسشنامه و استفاده از نظرات آنها در مورد کیفیت و کمیت سؤالات بر اساس چارچوب نظری تحقیق، در نهایت پرسشنامه های مدیریت دانش و عملکرد با صلاحدید‌ اساتید محترم راهنما و مشاور به آزمودنیها جهت تکمیل ارائه شد.
پایان نامه - مقاله
ب) پایایی ابزار جمع آوری اطلاعات
برای‌ تعیین‌ قابلیت‌ اعتماد ابزارهای‌ اندازه‌گیری‌ و یا بعبارت‌ دیگر برای‌ تعیین‌ پایایی‌ طرح‌ مزبور و پس‌ از حصول‌ اطمینان‌ از روایی‌ ابزار اندازه‌گیری‌ از روش ثبات درونی استفاده شد که یکی از شیوه های رایج در این روش استفاده از آلفای کرانباخ میباشد که هر چقدر این مقدار به عدد ۱ نزدیکتر باشد اعتبار سازگاری درونی بیشتر است. برای این منظور پرسشنامه آماده شده در بین‌ ۳۰ نفر از کارکنان توزیع‌ و بعد‌ از تکمیل‌ توسط‌ آنها، ضریب‌ آلفای‌ کرانباخ‌ با بهره گرفتن از نرم‌افزار SPSS استخراج شد، پس‌ از اینکه‌ پایائی‌ سئوالات‌ تحقیق‌ از طریق‌ آلفای‌ کرانباخ‌ حاصل‌ شد پرسشنامه‌ به‌ اجرا در آمد، لازم به ذکر است که پایایی پرسشنامه مربوط به عملکرد برابر با ۸۰/۰=a و پایایی پرسشنامه مدیریت دانش برابر با ۹۲/۰=a حاصل شد.
۳-۸- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
الف‌: بخش‌ توصیفی‌: در این‌ بخش‌ با استفاده‌ از روش های آمار توصیفی‌در رابطه‌ با نظرات آزمودنیها در زمینه عملکرد کارکنان و مدیریت اعمال شده هر کدام از سوالات مطرح شده در پرسشنامه با بهره گرفتن از جداول توزیع فراوانی و نمودار بحث‌ شد.
ب‌: بخش‌ استنباطی‌: در این‌ بخش‌ از تجزیه‌ و تحلیل‌ اطلاعات‌ با استفاده‌ از آزمون آماری رگرسیون چند متغیره خطی (از نوع روش همزمان) برای‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ داده‌های‌ گردآوری‌ شده‌ استفاده شد.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه ‌:
نتایج بدست آمده از استخراج پرسشنامه‌ها در این فصل در دو بخش زیر جمعبندی شده‌اند
الف‌: بخش‌ توصیف داده ها
ب‌: بخش‌ تحلیل داده ها
الف‌: در بخش‌ توصیف داده ها‌ ابتدا پاسخهای‌ داده‌ شده‌ با استفاده‌ از آماره‌های‌ فراوانی، درصد و نمودار ارائه‌ شده‌ است‌.
ب‌: در بخش‌ تحلیل داده ها‌ با استفاده‌ از آزمونهای‌ آماری‌ مناسب به آزمون‌ فرضیه و نتیجه‌گیری‌ از آنها پرداخته‌ایم‌.
۴-۲- تحلیل توصیفی داده ها
بررسی آمارههای مربوط به سابقه خدمت
با توجه به فاصله ای بودن متغیر سابقه خدمت آزمودنیها آماره های متغیر یاد شده استخراج و در جدول زیر آورده شده است بطوریکه داده های مندرج در جدول نشان می دهد میزان میانگین و میانه و مد مربوط به این متغیر به ترتیب برابر با ۰۹/۹ ، ۸ ، ۴ میباشد همچنین آمارههای انحراف استاندارد و واریانس به ترتیب برابر با ۳/۵ ، ۱/۲۹ بوده و کمترین و بیشترین مقدار متغیر نامبرده به ترتیب برابر با ۲ ، ۲۵ حاصل شده است .
جدول شماره ۴-۱ :اطلاعات مربوط به آماره های توصیفی سابقه خدمت

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...