۵-۲-۲ - نتایج آمار استنباطی
همانطور که در فصل چهارم به تفضیل بیان شد، تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها ، منجر به نتایج زیر می گردد که عبارتند از :

 

    1. بین دو متغیر مشتری مداری و قابلیت های بازاریابی درشعب بانک های دولتی (ملی و سپه)رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد.

 

مقایسه نتایج آزمون این فرضیه با پژوهش تئودوسیو و همکارانش (۲۰۱۲) همراستا است اما با پژوهش رحیم نیا و همکارانش (۱۳۹۱) و مورگان و ورهیز (۲۰۰۹) در تناقض است .

 

      1. میزان رابطه جهت گیری رقیب ( رقیب مداری) با قابلیت بازار یابی درشعب بانک های دولتی (ملی و سپه) برابر با ۳۹/۰ است ، بنابراین رابطه مثبت و معناداری بین آن ها وجود دارد. مقایسه نتایج آزمون این فرضیه با پژوهش تئودوسیو و همکارانش (۲۰۱۲) ، پژوهش رحیم نیا و همکارانش (۱۳۹۱) و مورگان و ورهیز (۲۰۰۹) نشان می دهد که نتایج این فرضیه با تحقیقات پیشین همراستا است .

    دانلود پروژه

 

 

 

    1. رابطه جهت گیری داخلی/ مخارج(هزینه گرایی ) با قابلیت بازار یابی درشعب بانک های دولتی (ملی و سپه) برابر با ۴۲/۰ است.، بنابراین رابطه مثبت و معناداری بین آن ها وجود دارد. مقایسه نتایج آزمون این فرضیه با پژوهش تئودوسیو و همکارانش (۲۰۱۲) ، و پژوهش رحیم نیا و همکارانش (۱۳۹۱) نشان می دهد که نتایج این فرضیه با تحقیقات پیشین در تناقض است .

 

    1. میزان رابطه جهت گیری نوآوری با قابلیت بازار یابی درشعب بانک های دولتی (ملی و سپه) برابر با ۲۳/۰ است. ، بنابراین رابطه مثبت و معناداری بین آن ها وجود دارد. مقایسه نتایج آزمون این فرضیه با پژوهش تئودوسیو و همکارانش (۲۰۱۲) ، و پژوهش رحیم نیا و همکارانش (۱۳۹۱) نشان می دهد که نتایج این فرضیه با تحقیقات پیشین همراستا است .

 

۵- میزان رابطه قابلیت های بازار یابی باعملکرد شعب بانک های دولتی (ملی و سپه) برابر با ۷۳/۰ است ، بنابراین رابطه مثبت و معناداری بین آن ها وجود دارد. مقایسه نتایج آزمون این فرضیه با پژوهش تئودوسیو و همکارانش (۲۰۱۲) ،مورگان و ورهیز (۲۰۰۹) همراستا است .
۶- میزان رابطه جهت گیری مشتری با عملکرد شعب بانک های دولتی (ملی و سپه) برابر با ۱۸/۰ است ، بنابراین رابطه مثبت و معناداری بین آن ها وجود دارد. مقایسه نتایج آزمون این فرضیه با پژوهش تئودوسیو و همکارانش (۲۰۱۲)متناقض و با پژوهش مورگان و ورهیز (۲۰۰۹) همراستا است .
۷- میزان رابطه جهت گیری رقیب با عملکرد شعب بانک های دولتی (ملی و سپه) برابر با ۳۳/۰ است ، بنابراین رابطه مثبت و معناداری بین آن ها وجود دارد. مقایسه نتایج آزمون این فرضیه با پژوهش تئودوسیو و همکارانش (۲۰۱۲) ، مورگان و ورهیز (۲۰۰۹) همراستا است .

 

    1. جهت گیری داخلی/ مخارج(هزینه گرایی) با عملکرد شعب بانک های دولتی (ملی و سپه) رابطه مثبت و معناداری ندارد ، مقایسه نتایج آزمون این فرضیه با پژوهش تئودوسیو و همکارانش (۲۰۱۲) همراستا است .

 

۹- جهت گیری نوآوری با عملکرد شعب بانک های دولتی (ملی و سپه) رابطه مثبت و معناداری ندارد ، مقایسه نتایج آزمون این فرضیه با پژوهش تئودیوس و همکارانش (۲۰۱۲) ، دامن پور (۲۰۱۰) و کامیسیون و لوپز (۲۰۱۴) ، در تناقض است .
۵-۲- ۳- ارائه پیشنهادها بر مبنای یافته های تحقیق
پیشنهادات این تحقیق با توجه به نتایج و اهداف در نظر گرفته شده ، به قرار زیر است :

 

    1. براساس فرضیه دوم رقیب مداری با قابلیت های بازاریابی رابطه مثبت دارد .

 

لذا پیشنهاد می شود سازمان ها از طریق ایجاد حس اعتماد بین کارکنان و روسا ،کارکنان را تشویق به در اختیار گذاشتن اطلاعات از رقبا کنند. ایجاد اعتماد در سازمان از طرق پایبندی در صداقت ، مبادله دیدگاه ها و ارزش ها در سازمان ، رعایت عدالت بین کارکنان و الویت دادن اهداف مشترک بر اهداف فردی بوجود می آید.

 

    1. بر اساس فرضیه سوم هزینه گرایی و قابلیت های بازاریابی رابطه مثبت دارد.

 

سازمان ها می توانند از طریق آموزش نیروهای کار آزموده ، که بیشترین بازدهی را دارند ، ترویج استفاده از خدمات اینترنتی ، که امروزه یکی از سود آورترین و کم هزینه ترین روش هاست ، هوشمندانه خرید کنند و تعداد دفعات خرید را کاهش دهند، بجای تهیه و توزیع و انتقال برگه ها از سیستم فن آوری اطلاعات استفاده کنند.

 

    1. بر اساس فرضیه چهارم نوآوری با قابلیت های بازاریابی رابطه مثبت دارد.

 

سازمان ها با ایجاد فضایی مناسب انگیزه و تمایل کارکنان برای مشارکت در بهبود فرایند و اعلام نظر و ایده آن ها را فراهم کند.پیشنهادات آن ها را دریافت کند و با بررسی فنی و اقتصادی طرح های مفید و قابل اجرا را پیاده سازی کند و در نهایت با منافع حاصل و بهبود ایجاد شده به پیشنهاد دهنده طرح و ایده پاداش دهند و از آن ها قدر دانی کنند.

 

    1. قابلیت های بازاریابی با عملکرد رابطه مثبت دارد.

 

سازمان ها از طریق تبلیغات ، شناخت مشتریان وفادار خود و انعطاف در برابر خواسته های آن ها ، ارائه خدمات متنوع تر مانند سود بیشتر ، کاهش زمان وام دهی ، مشارکت در طرح های تولیدی و خدماتی ، افزایش رضایتمندی مشتریان باعث بهبود عملکرد شوند.
.
۵-۳- محدودیت های تحقیق .

 

    1. از آن جایی که داده ها از یک صنعت جمع آوری شده است بنابراین توانایی بسط آن به بخش های صنعتی دیگر را ندارد .

 

    1. داده های این تحقیق توسط یک پاسخ دهنده در هر شعبه ی بانکی گنجانده شده است .

 

    1. در این تحقیق فقط از مقیاس های ذهنی عملکرد مدیران بانکی استفاده شده است .

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...