۳-۷- روش های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه‌ها
پایان نامه
برای تجزیه و تحلیل داده ها به طور عمده از روش های توصیف و تحلیل آماری به ویژه روش تحلیل همبستگی استفاده شده است و با توجه به اینکه آزمون فرضیه‌ها عمدتاً مستلزم تحلیل همبستگی است و متغیرهای مورد بررسی کیفی هستند برای آزمون فرضیه ها بطور عمده از روش ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. همچنین برای بررسی نتایج جانبی پژوهش علاوه بر ضریب همبستگی پیرسون از آزمون t-test استفاده شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده‌ها
مقدمه
همانطوری که قبلاً نیز بیان شد، هدف از انجام این پژوهش: «بررسی و سنجش رابطه بین مرتبه سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی کارکنان است. به همین منظور از بین ۲۰۰نفر، بطور تصادفی نمونه‌ای به حجم ۱۰۰ نفر برای پاسخ به پرسشنامه مورد نظر انتخاب شدند. بعد از پالایش و حذف پاسخنامه‌های ناقص و بدون جواب، تعداد ۸۰ پاسخنامه جهت تجزیه و تحلیل به وسیله بسته نرم افزاری SPSS آماده شد، که در ادامه به نتایج بدست آمده پرداخته می‌شود. در این فصل آمار توصیفی پاسخگویان (کارکنان) در قالب جداول و نمودارها ارائه می‌شود.
مهمترین آزمون آماری که در این پژوهش بکار رفته است، آزمون ضریب همبستگی پیرسون جهت محاسبه رابطه بین ابعاد سرمایه اجتماعی کارکنان و رضایت شغلی آنان است.
در این فصل هم فرضیه اصلی بررسی و تأیید گردیده و علت رابطه همبستگی به طور کامل توضیح داده شده است ،همینطور فرضیه های فرعی به طور کامل بررسی و نتیجه گیری شده اند.
۴-۱- آمار توصیفی
این نوع آمار صرفاً به توصیف جامعه می پردازد و هدف آن محاسبه پارامتر های جامعه است (آذر،۸:۱۳۸۵).
در بخش آمار توصیفی، فراوانی، درصد و درصد خالص و درصد تجمعی جنسیت، مدرک تحصیلی و سابقه کار کارکنان و هر یک از ابعاد رضایت شغلی و سرمایه اجتماعی نمونه آماری در قالب جداول و نمودار‌ها آورده می‌شود.
۴-۱-۱- جنسیت کارکنان
جدول شماره ۴-۱ توزیع فراوانی، درصد، درصد خالص و درصد تجمعی جنسیت پاسخگویان نمونه آماری این پژوهش را نشان می‌دهد. همانگونه که ملاحظه می‌شود۲۴/۸% از پاسخ دهندگان زن و۷۴/۱ مرد بوده اند%۰٫ نیز به این سوال پاسخ نداده اند.
جدول ۴-۱: فراوانی، درصد، درصد خالص و درصد تجمعی جنسیت کارکنان

 

جنسیت فراوانی درصد درصد خالص درصد تجمعی
زن ۲۰ ۲۴/۸ ۲۴/۸ ۷۴/۱
مرد ۶۰ ۷۴/۱ ۷۴/۱ ۱۰۰٫۰
مجموع ۸۰ ۹۸/۹ ۱۰۰٫۰  
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...