۳۱

 

کازاروفسکی

 

مقاله

 

۱۹۸۹

 

جایگاه اجتماعی، سن، تعداد سال‌های تحصیل، وضع تاهل، درآمد

 

 

 

۳۲

 

جانگ و لی

 

مقاله

 

۲۰۰۶

 

تصور از بدن، عزت نفس، ملاک‌های ارزیابی ظاهری

 

 

 

۳۳

 

گروگان و وین رایت

 

مقاله

 

۱۹۹۶

 

تصور از بدن، فشارهای هنجاری و ارزشی، نارضایتی از بدن

 

 

 

۳۴

 

گیمیلین

 

مقاله

 

۲۰۰۰

 

بهنجار بودن در جامعه

 

 

 

۲-۴-۳- ارزیابی پیشینه ها

 

 

  • به دلیل گسترده بودن مفهوم مدیریت بدن، اکثر این تحقیقات (هم داخل و هم خارج) بخشی از این مفهوم را به عنوان ابعاد مدیریت بدن مورد بررسی قرار داده‌اند اما در نتیجه‌گیری یافته‌های خود را به طور کلی به مدیریت بدن نسبت داده‌اند.

 

 

 

  • به عبارت دیگر بیشتر تحقیقات، مدیریت بدن را تقلیل داده‌اند به جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک. و از سایر مولفه‌های مدیریت بدن مانند کنترل وزن، سلامت رفتاری، رژیم غذایی و میزان اهمیت دادن به مراقبتهای بهداشتی و آرایشی و… را نادیده گرفته‌اند.

 

 

 

  • اکثر تحقیقات پیرامون مدیریت بدن بخصوص تحقیقات خارجی، توسط پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های پزشکی صورت گرفته است. این تحقیقات نه تنها از پشتوانه نظری برخوردار نیستند بلکه دارای رویکردهای پزشکی و روانشناختی به صورت توامان می‌باشد و تنها وجه فردی مدیریت بدن را مورد توجه قرار داده‌اند که این مسئله ضرورت پژوهش در عرصه سبک زندگی توسط جامعه شناسان را می طلبد

 

 

 

  • اغلب تحقیقات مدیریت بدن بر روی گروه های انجام شده است که پایداری آن مقوله فقط به زمان خاصی بر می‌گردد (مانند زنان، دانشجویان، جوانان و…) در نتیجه عملیاتی سازی نتایج این تحقیقات فقط مخصوص به مقطع خاصی است. به همین دلیل، سعی نموده‌ایم در این تحقیق تمام افراد را مورد بررسی قرار دهیم که مدیریت بدن آنان مربوط به کل دوران زندگی آن گروه باشد.

 

 

 

  • همچنین تحقیقات پیشین از روش نمونه گیری غلطی استفاده کرده اند. ما از روش ترکیبی (احتمالی و غیر احتمالی) بهره برده‌ایم.

 

 

 

    • اگرچه پیرامون مدیریت بدن تحقیقاتی انجام شده ­اند اما نسبت بین تبلیغات و مدیریت بدن در قالب پژوهشی مجزا در بین پژوهش های داخلی تا حد اطلاع نویسنده وجود ندارد و از لا به لای سایر پژوهش ها به این موضوع اشاره شده است. همچنین مدیریت بدن به عنوان مسئله­ای در کلانشهرها مورد توجه بوده است و چندان به این الگوها در سایر شهرها که از منطق فرهنگی متفاوتی نسبت به کلانشهرها تبعیت می کنند توجه نشده است. بررسی این موضوع در شهر کرمانشاه می تواند تفاوتها یا شباهتهای منطق عمل و کنش بر روی بدن را در چارچوبی ارتباطی و در مقایسه با کلانشهرها وضوح بخشد و پژوهش در این زمینه را گامی به جلو براند. در ایران چنین مطالعاتی، هنوز به طور جدی به ادبیات مطالعات ارتباطی راه نیافته و پدیده‌ی جدیدی محسوب می شود. اندک تحقیق را پیدا می کنیم که در مدیریت بدن مردان یا هر دو جنس به صورت مشترک مدّنظر قرار داده باشند. در این پژوهش سعی شده که نقش تبلیغات در مدیریت بدن و اهمیت و تاثیر آن بر زنان و مردان و شاخص های تأثیر آنها هم در بعد نگرشی و هم در بعد رفتاری مطالعه و تحلیل شود. در علوم ارتباطات این تحقیق برای اولین بار در کشور صورت می گیرد.

پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

۲-۵- فرموله کردن

 

 

ردیف

 

هدف

 

متغییر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...