۱۳۸۹

 

۱۹%

 

 

 

۱۳۹۰

 

۲۱%

 

 

 

۱۳۹۱

 

۲۲%

 

 

 

۳-۳- فرضیات تحقیق
۳-۳-۱-فرضیه اصلی تحقیق
فرضیه کلی یا فرضیه اصلی تحقیق حاضر بیان می کند که: ” بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد".
۳-۳-۲-فرضیات فرعی تحقیق
۱- بین مدیریت ریسک اعتباری وام‌های (تسهیلات) دریافتی مشتریان به‌ صورت انفرادی
(که متناظر با تحلیل انفرادی ریسک اوراق بهادار است) با مطالبات معوق بانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد.
۱-۱-بین مدیریت ریسک اعتباری و وام‌های سررسید گذشته مشتریان انفرادی(حقیقی) دربانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد.
۱-۲-بین مدیریت ریسک اعتباری و وام‌های معوق مشتریان انفرادی(حقیقی) دربانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد.
۱-۳-بین مدیریت ریسک اعتباری و وام‌های مشکوک الوصول مشتریان انفرادی(حقیقی) دربانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد.
۲- بین مدیریت ریسک اعتباری سبد وام به‌ صورت غیرانفرادی (که معادل تحلیل ریسک سبد اوراق بهادار است) با مطالبات معوق بانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد.
۲-۱-بین مدیریت ریسک اعتباری و سبد وام‌های سررسید گذشته مشتریان غیرانفرادی (حقوقی)دربانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد.
۲-۲-بین مدیریت ریسک اعتباری و سبد وام‌های معوق مشتریان غیرانفرادی (حقوقی)دربانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد.
۲-۳-بین مدیریت ریسک اعتباری و سبد وام‌های مشکوک الوصول مشتریان غیرانفرادی (حقوقی)دربانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد.
۳-۴-قلمرو تحقیقمحقق گستره مربوط به قلمروی تحقیق حاضر را در سه بخش زیر دنبال نموده است:
۳-۴-۱-قلمرو مکانی تحقیققلمرومکانی تحقیق حاضر مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان
می باشد.
۳-۴-۲-قلمرو زمانی تحقیققلمرومکانی تحقیق حاضربین سال های۱۳۹۱-۱۳۸۱، می باشدکه داده های مربوط به تحقیق از طریق سامانه متمرکز اطلاعات مربوط به تسهیلات مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان استخراج می شود.
۳-۴-۳-قلمرو موضوعی تحقیقبررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت و به صورت یک مطالعه موردی در مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان، می باشد.
۳-۵- روش تجزیه و تحلیل داده ها
در پژوهش حاضر از هر دو نوع آمار توصیفی واستنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. بدین صورت که پس از استخراج داده ها ابتدا جهت بررسی های جمعیت شناختی از روش فراوانی و درصد در مورد متغیرهای مورد مطالعه استفاده شده است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
پس از آنکه محقق داده ها را گردآوری، استخراج وطبقه بندی وجداول توزیع فراوانی و نسبت های توزیع را تهیه کرد باید مرحله جدیدی از فرایند تحقیق که به مرحله تجزیه و تحلیل داده ها معروف است آغاز شود این مرحله خود شامل دو شیوه تحلیل کیفی وتحلیل کمی است(حافظ نیا ،۱۳۸۵،۲۳۱).
استفاده از روش های آماری (کمی) با توجه به نوع و روش تحقیق وهدف محقق متفاوت است و از
روش های ساده و اولیه آماری تا روش های پیچیده را شامل می شود. استفاده از روش های آماری به دو شکل توصیفی و استنباطی انجام می گیرد (همان منبع ،۲۳۶ ).
آمار توصیفی را عمدتاً مفاهیمی از قبیل جدول توزیع فراوانی ونسبت های توزیع نمایش هندسی و تصویری توزیع، اندازه های گرایش به مرکز، اندازه های پراکندگی ونظایر آن تشکیل می دهد. آمار توصیفی برای تبیین وضعیت پدیده یا مساله یا موضوع مورد مطالعه مورد استفاده قرار می گیرد یادر واقع
ویژگی های موضوع مورد مطالعه به زبان آمار تصویر سازی و توصیف می شود (حافظ نیا،۱۳۸۵،۲۴۲).
در پژوهش اخیر در جهت محاسبه و برآورد پارامترها مانند میانگین، درصد، فراوانی مطلق ،فراوانی نسبی و مشابه آن از روش های متداول آمار توصیفی استفاده می شود.
در تحلیل های آمار استنباطی همواره نظر بر این است که نتایج حاصل از مطالعه گروه کوچکی به نام نمونه چگونه به گروه بزرگتری به نام جامعه تعمیم داده شود. به عبارتی محقق بر مبنای ارزش های حاصله در نمونه به آزمون فرضیه متوسل می شودو تکنیک های آماری موردنیاز ازطریق آماراستنباطی تامین می شود. در واقع از دو طریق به تحلیل داده ها می پردازد:
۱-برآورد ارزش های جمعیت از طریق ارزش های نمونه. ۲-آزمون فرضیه ها (ساده،۱۳۷۷،۱۸۵).
در این تحقیق نیز پس از جمع آوری داده ها از طریق سامانه اطلاعات مالی بانک ملت استان سمنان و استخراج آنها برای تبدیل آن داده های اولیه به حالت قابل استفاده، از نرم افزار اس.پی.اس.اس(SPSS) استفاده شده است. که بعد از آن نسبت به استخراج آمار توصیفی با دسته بندی اطلاعات اولیه، تبدیل اطلاعات دسته بندی شده به صورت های فراوانی ،درصد فراوانی، میانگین آماری وجداول یک بعدی ودو بعدی اقدام شده است.
از آنجا که در این تحقیق از روش نمونه گیری استفاده شده است و نتایج حاصل از مطالعه نمونه به جامعه آماری تعمیم داده می شودآمار استنباطی نیز برای تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفته است.
به منظور آزمون فرضیه ها از ارزش های آمار استنباطی، تحلیل واریانس استفاده و با بهره گرفتن از آن برای تحقیق حاضر مدل ارائه شده است از روش های آمار استنباطی از قبیل آزمون کای مربع، ضریب همبستگی پیرسون ، استفاده شده است. برای پاسخ به سوالات پژوهشی از میانگین، انحراف استاندارد و میانه استفاده شده است. بنابراین در تحقیق حاضر در تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آماری توصیفی و استنباطی و با به کارگیری نرم افزار آماری(SPSS)، و در مواردی نرم افزار(Excel)، انجام شده است.
الف) آمار توصیفیدرسطح آمارتوصیفی از جدول و نمودار توصیفی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار استفاده شده است.
ب) آمار استنباطیهمچنین برای معنا دار بودن فرضیه تحقیق از آمار استنباطی شامل: همبستگی پیرسون و رگرسیون برای سنجش متغیرها استفاده شده است. تمامی مراحل تجزیه و تحلیل آماری با نرم افزار آماری (SPSS)،انجام شده است.
۴-۱- مقدمه
به طور کلی این تحقیق به دنبال بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت و به صورت یک مطالعه موردی در مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان می باشد. بنابراین، پس از ترسیم روش دستیابی به نتایج مرحله اقدام فرا می رسد. در این مرحله با بهره گرفتن از داده های اولیه و خام ابتدا متغیرها محاسبه و استخراج می شوند و سپس با بهره گرفتن از آزمون های صحیح پردازش اطلاعات با بهره گرفتن از نرم افزارهای مربوطه صورت می گیرد. خروجی اطلاعات ما را برای دستیابی به نتایج یاری خواهد رساند. در این فصل ما به تحلیل اطلاعات با کمک نرم افزارهای مربوطه پس از استخراج و محاسبه متغیرها خواهیم پرداخت و این اطلاعات را به منظور بررسی و حصول نتایج نهایی ارائه خواهیم داد.
۴-۲-توصیف آماری داده ها
استفاده از روش های آماری در تجزیه و تحلیل کمی به دو شکل توصیفی و استنباطی انجام می گیرد ویکی از مهم ترین بخش های هر تحقیق علمی به حساب می آید. استفاده از روش های آماری به روش و هدف هر تحقیق بستگی دارد. به بیان دیگر: استفاده از روش های متفاوت آماری متاثر از نوع، مقیاس و ماهیت و روش اجرا و گردآوری اطلاعات و هدف آن تحقیق است. از آنجاییکه اعداد وارقام به تنهایی بدون معنی هستند. بنابراین برای تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری مناسب این داده های بایستی به اعداد و ارقام دارای معنی دار تبدیل شده و سپس مورد تجزیه و تحلیل و تعبیر درست واقع شوند.
در واقع آمار یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز هر تحقیق است که صحت و اعتبار نتایج با آن محک زده می شود. آمار توصیفی شاخص های کشیدگی و پراکندگی متغیرها را بیان می کند و بر اساس این
شاخصها آزمون فرضیه ها انجام می شود. به بیان دیگر آمار توصیفی فقط گروه نمونه را توصیف می کند و با بهره گرفتن از آمار استنباطی و بر اساس تئوری احتمالات درباره جامعه آماری قضاوت می گردد.
بر همین اساس در این فصل نتایج توصیفی و استنباطی داده های تحقیق گزارش شده و نتایج به دست آمده تحلیل و تفسیر می شود. تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق عبارت است از روشی که به وسیله آن کل فرایند تحقیق از انتخاب مساله تا رسیدن به نتیجه نهایی مورد کنترل قرار می گیرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...