۱۶.اطلاعات تکنیکی
۱۷.خصوصیات کالاها،برنامه ها
۱۸.طرح و نقشه
۱۹.طرح های مهندسان
۲۰.برنامه های بازاریابی و داد و ستد
۲۱.گزارش ها
۲۲.پیشنهادها
مرحله ۲: در مورد محصول،سوالات خود را مطرح کنید.
۱.مزایا و مشخصات این محصول کدامند؟(یک فهرست کامل تدارک ببینید)
۲.مهم ترین مزیت آن کدام است؟
۳.تفاوت این محصول با محصولات رقیب چیست؟
۴.اگر محصول شما متفاوت از سایر محصولات مشابه نیست،بر روی چه نکته خاصی می توان تاکید کرد که سایر شرکت های رقیب آن را نادیده گرفته اند؟
۵.با بهره گرفتن از چه تکنیکی ،محصول شما به رقابت می پردازد؟
۶.محصول شما چه مساله ای را در بازار حل می کند؟
۷.جایگاه محصول شما نسبت به محصولات مشابه چیست؟
۸.طرز کار آن چگونه است؟
۹.تا چه حد قابل اطمینان است؟دوام آن چقدر است؟
۱۰.کارایی آن چقدر است؟
۱۱.قیمت آن چیست؟
۱۲.آیا استفاده از آن آسان است؟نگهداری آن چطور؟
۱۳.چه کسانی این محصول را خریده اند و در مورد آن چه می گویند؟
۱۴.محصول شما با بهره گرفتن از چه مواردی،چه اندازه ای و چه مدلی در دسترس است؟
۱۵.تولید کننده با چه سرعتی محصول خود را توزیع می کند؟
۱۶.تولید کننده چه خدماتی را تضمین می کند؟
۱۷.آیا این محصول ضمانت دارد؟
مرحله ۳:در مورد مخاطب خود سوالاتی به شرح زیر مطرح کنید:
۱.چه کسی این محصول را خواهد خرید؟(در چه بازاری به فروش خواهد رسید؟)
۲.خدمات اصلی این محصول برای مصرف کنندگان چیست؟
پایان نامه
۳.چرا مخاطب به این محصول احتیاج دارد؟و چرا همین حالا به آن نیازمند است؟
۴.عمده ترین نگرانی خریدار در هنگام خرید این محصول چیست؟(تحویل به موقع آن،قابل اعتماد بودن آن،خدمات و نگهداری آن،کارایی و در دسترس بودن آن؟)
۵.خصوصیات خریدار چیست؟چه نوع فردی است؟
۶.خریدار چه انگیزه ای دارد؟
۷.خرید این محصول چند گروه را باید راضی کند؟
مرحله ۴ :هدف نوشتن پیام برند خود را معین سازید
هدف شما می تواند یک یا چندین مورد از موارد زیر باشد:
۱.برانگیختن حس کنجکاوی
۲.پاسخگویی به سوالات
۳.معرفی یک کالای جدید و یا تحول در یک کالای قدیمی
۴.ایجاد تماس با مشتریان و خریداران حائز شرایط
۵.انتقال اخبار و اطلاعات مرتبط با کالا
۶.شناسایی محصول و نشان دادن برتری آن
۷.ساختن تصویر ذهنی از کمپانی
۸.تهیه وسایل و ابزار بازاریابی در خدمت فروشندگان.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۱۳۰-۱۳۳)
۲-۸-۲ . عنوان/سر خط ها
اکثر کارشناسان کارشناسی برندسازی چاپی ،هم عقیده اند که عنوان یا سر خط ها،موجب جلب توجه و برقراری ارتباط با مفهوم خلاق می شود.معمولا ترکیبی از نصاویر و کلمات ،بهترین نتیجه را در برقراری ارتباط می دهد.
عنوان،عنصر بسیار مهمی در برندسازی چاپی است.زیرا مفاهیم را در کنار هم قرار می دهد و در بیشتر برندسازی ،مسئوولیت کمک به خواننده را برای دریافت نکته اصلی پیام برند بر عهده می گیرد.محققان برآورد می کنند که فقط ۲۰% از کسانی که عنوان را می خوانند،بدنه آگهی را نیز می خوانند[۱۵۰].به خاطر اهمیت زیاد عنوان یک سرخط باید مشتری اصلی را انتخاب ،خواننده را متوقف ،محصول و نام تجاری را مشخص و فروش را با هدایت خوانندگان به بدنه متن شروع کرد.
یک عنوان خوب فقط کسانی را که مشتریان احتمالی اند،جذب می کند:یک عنوان خوب،اعضای گروه مخاطبان هدف را به تفکیک انتخاب می کند و این عمل را با صحت درباره علایق آن انجام می دهد.
نکات مهم در نگارش عنوان ها
*به طور متوسط مردم ،عنوان ها و شعارها را ۵ برابر متن آگهی ها مطالعه می کنند.
*عنوان های اثر بخش و موفق آنهایی هستند که قول منفعتی را به خواننده بدهند.عنوان هایی که حاوی خبر هستند ،مطمئن و نتیجه بخش به شمار می روند.
*عنوان خبری می تواند آگاهی دادن درباره یک محصول جدید،بهبود کیفی در یک کالای قدیمی یا راه جدیدی برای استفاده از کالای قدیمی باشد.به طور متوسط آگهی های دارای خبر،۲۲ درصد بیش از آگهی های بدون خبر در خاطر بینندگان می مانند.
*اگر دارای خبر یا ویژگی خاصی باشد،باید در متن خبر و به طور رسا گفته شود.
(خویه و دیگران،۱۳۹۱،۱۳۷-۱۳۹)
۲-۸-۳ . نگارش عنوان:
نگارش عنوان کاری چالش برانگیز است.نویسندگان ممکن است بارها با صرف وقت زیاد عباراتی را بنویسند،بی آنکه از کلمات به کار رفته راضی باشند.عنوان ها باید آزمون نیز بشوند تا از این که می توانند در یک نگاه،قابل فهم باشند و ارتباط مورد نظر را به درستی برقرار سازند،اطمینان لازم با دست آید.آزمون دوگانه(تهیه دو نمونه از یک آگهی برندسازی)با روش پست مستقیم نشان داده است که با ثابت نگاه داشتن دیگر عناصر یا تغییر در کلمات یک عنوان ممکن است دو ،سه یا چهار پاسخ متفاوت بدست آید.به همین دلیل است که کارشناسانی نظیر دیوید اگیلوی[۱۵۱]می گویند که عنوان مهم ترین عنصر یک آگهی برندسازی است.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۱۳۹)
۲-۸-۴ . نکات مهم در نگارش عنوان پیام

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...