۷- مخاطبان با دیدن کلمات «کشتار» و «محکوم کردن» توسط تارنمای مشرق برانگیختگی بیشتر از متوسط و برای بقیه کلمات توسط تارنمای مشرق برانگیختگی کمتر از متوسط را تجربه کردند.

 

نمودار ۸-۴: میانه خوشایندی کلمات راجع به پاکستان

 

۱- چنانچه یافته های جدول ۵-۴ و نمودار ۸-۴ نشان می‌دهد، خوشایندی کلمات راجع به پاکستان در مخاطبان ۲ الی ۵ بود. از آنجایی که سؤال‌ها مبتنی بر مقیاس پنج گزینه ای «یک الی پنج» بود، در واقع ۳ حد وسط طیف پنج گزینه ای محسوب می‌شود.

 

۲- مخاطبان با دیدن اکثر کلمات راجع به پاکستان توسط تارنمای بی بی سی خوشایندی در حد متوسط و بیشتر را تجربه کردند. البته میزان خوشایندی مخاطبان نسبت به کلمه «مسیحیان» توسط بی بی سی کمتر از حد متوسط بود.

 

۳- میزان خوشایندی مخاطبان نسبت به کلمه «پاکستان» توسط تارنمای وی –او- آ در حد متوسط و برای بقیه کلمات توسط تارنمای وی –او- آ کمتر از حد متوسط بود.

 

۴- مخاطبان با دیدن کلمات «معترضین» و «به آتش کشیدن» توسط تارنمای رادیو فردا خوشایندی کمتر از متوسط، برای کلمه «خانه» توسط تارنمای رادیو فردا «خوشایندی» بیشتر از متوسط و برای بقیه کلمات توسط تارنمای رادیو فردا برانگیختگی در حد متوسط را تجربه کردند.

 

۵- مخاطبان با دیدن کلمات «کشتار»، «هراس» و «استکبار» توسط تارنمای فارس نیوز خوشایندی کمتر از متوسط، برای کلمات «شیعیان»، «اتحاد» و «اسلام» توسط تارنمای فارس نیوز خوشایندی بیشتر از متوسط و برای بقیه کلمات «نشانه»، «دنیا» و «پاکستان» توسط تارنمای فارس نیوز خوشایندی در حد متوسط را تجربه کردند.

 

۶- مخاطبان با دیدن کلمه «کشتار» توسط تارنمای رجا نیوز خوشایندی کمتر از متوسط و برای کلمه «شیعیان» توسط تارنمای رجا نیوز خوشایندی بیشتر از متوسط و برای بقیه کلمات خوشایندی در حد متوسط را تجربه کردند.

 

۷- مخاطبان با دیدن کلمه «کشتار» و «محکوم کردن» توسط تارنمای مشرق خوشایندی کمتر از متوسط و برای کلمه «شیعیان» توسط تارنمای مشرق خوشایندی بیشتر از متوسط و برای بقیه کلمات خوشایندی در حد متوسط را تجربه کردند.

 

نمودار ۹-۴: میانه غلبه کلمات راجع به پاکستان

 

چنانچه یافته های جدول ۵-۴ و نمودار ۹-۴ نشان می‌دهد، غلبه کلمات راجع به پاکستان در مخاطبان ۲ الی ۵ بود. از آنجایی که سؤال‌ها مبتنی بر مقیاس پنج گزینه ای «یک الی پنج» بود، در واقع ۳ حد وسط طیف پنج گزینه ای محسوب می‌شود. بدین ترتیب مخاطبان با دیدن اکثر کلمات راجع به پاکستان توسط هر چهار تارنما غلبه در حد متوسط را تجربه کردند. البته میزان غلبه مخاطبان نسبت به کلمه پاکستان توسط هر چهار تارنما و «مسیحیان» توسط رادیو فردا؛ «نشانه» توسط فارس نیوز؛ «احمدی نژاد» توسط رجا نیوز و مشرق کمتر از حد متوسط بود. «مسیحیان» و «امنیت» توسط بی بی سی، «کشتار» توسط وی –او- آ، فارس نیوز، رجا نیوز و مشرق؛ خانه توسط رادیو فردا؛ «اتحاد» و «اسلام» توسط فارس نیوز بیشتر از حد متوسط بود. غلبه مخاطبان نسبت به بقیه کلمات راجع به پاکستان در حد متوسط بود.

 

جدول۵-۴: عناوین خبری با موضوع کنیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بی بی

 

سی

اوهورو کنیاتا در انتخابات حساس کنیا پیروز شد وی ا آ کنیا پیشگام انتخابات ریاست جمهوری کنیا رادیو

 

فردا

اوهارو کنیاتا» به عنوان رییس جمهوری جدید کنیا انتخاب شد فارس پیروزی کینیاتا در انتخابات ریاست جمهوری کنیا رجا برادر “١۲ زنه ” اوباما وارد سیاست شد مشرق شکست سنگین برادر اوباما در انتخابات

جدول ۶-۴: میانه برانگیختگی، خوشایندی و غلبه کلمات راجع به کنیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تارنماکلماتبرانگیختگیخوشایندیغلبهبی بی سی کنیاتا ۱ ۳ ۱ انتخابات ۳ ۳ ۳ حساس ۳ ۳ ۳ کنیا ۲ ۳ ۱ پیروز ۴ ۵ ۴ وی ا آ کنیاتا ۱ ۳ ۱ پیشگام ۳ ۴ ۳ انتخابات ۳ ۳ ۳ ریاست ۳ ۳ ۳ جمهوری ۳ ۲٫۵ ۳ کنیا ۲ ۳ ۱ رادیوفردا کنیاتا ۱ ۳ ۱ عنوان ۲ ۳ ۳ رییس جمهوری ۳ ۳ ۳ جدید ۳ ۳ ۳ کنیا ۲ ۳ ۱ انتخاب ۳ ۳ ۳ فارس نیوز پیروزی ۴ ۵ ۴ کنیاتا ۱ ۳ ۱ انتخابات ۳ ۳ ۳ ریاست ۳ ۳ ۳ جمهوری ۳ ۲٫۵ ۳ کنیا ۲ ۳ ۱ رجا نیوز برادر ۳ ۲ ۴ ۱۲ زنه ۴ ۲ ۲ اوباما ۳ ۲ ۲٫۵ سیاست ۳ ۳ ۳ واردشدن ۳ ۳ ۳ مشرق شکست ۵ ۱ ۳ سنگین ۳ ۳ ۳ برادر ۲٫۵ ۵ ۴ اوباما ۳ ۲ ۲٫۵ انتخابات ۳ ۳ ۳

نمودار ۱۰-۴: میانه برانگیختگی کلمات راجع به کنیا

 

چنانچه یافته های جدول ۶-۴ و نمودار ۱۰-۴ نشان می‌دهد، برانگیختگی کلمات راجع به کنیا در مخاطبان ۲ الی ۵ بود. از آنجایی که سؤال‌ها مبتنی بر مقیاس پنج گزینه ای «یک الی پنج» بود، در واقع ۳ حد وسط طیف پنج گزینه ای محسوب می‌شود. بدین ترتیب مخاطبان با دیدن اکثر کلمات توسط هر چهار تارنما برانگیختگی در حد متوسط را تجربه کردند. البته میزان برانگیختگی مخاطبان نسبت به کلمات «کنیا» و «کنیاتا» توسط بی بی سی، وی- او- آ، فارس نیوز و رادیو فردا و «برادر» توسط مشرق کمتر از حد متوسط بود. میزان برانگیختگی مخاطبان نسبت به کلمات «پیروز» توسط بی بی سی، «پیروزی» توسط فارس نیوز، «شکست» توسط مشرق، «۱۲ زنه» توسط رجا نیوز بیشتر از حد متوسط بود. میزان برانگیختگی مخاطبان نسبت به بقیه­ کلمات راجع به کنیا در حد وسط بود.

 

نمودار ۱۱-۴: میانه خوشایندی کلمات راجع به کنیا

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...