۴-۴-۲-استراتژی های بازنگری (WO)
۱- شناسایی کلیه واحدهای تولید صنایع دستی و خدماتی گردشگری مانند‌ هتل­ها، رستوران­ها ،‌آژانس­ها و ..
فراهم آوردن سرمایه مورد نیاز برای واحدهای کسب و کارصنایع دستی با بهره گرفتن از تسهیلات بانکی و پشتیبانی­های دولتی
پایان نامه - مقاله - پروژه
آشناسازی بنگاه­های گردشگری آیین نامه­ ها و دستورالعمل­های مناسب ملّی
تشکیل واحد ساماندهی کسب وکار، به عنوان یک عامل هماهنگ کننده میان واحدهای کسب و کار
بهبود وضعیت آموزشی دست اندرکاران کسب و کار امر صنایع دستی و گردشگری در ماسوله و به اشتراک گذاشتن دانش بنگاه­های گردشگری
۴-۴-۳-استراتژی های تنوع (ST)
توانمندسازی و مشارکت و همکاری آژانس­های مسافرتی داخلی با آژانس­های خارجی با توجّه به وجود پتانسیل بالا در توسعه بازار گردشگری
۴-۴-۴-استراتژی های تدافعی(WT)
برقرار کردن رابطه و هم کاری و هماهنگی­های مورد نیاز واحدهای گردشگری ماسوله و دیگر مناطق گردشگری کشور به منظور تبادل گردشگر با توجّه به وجود پتانسیل بالای توسعه بازار
تدارک دیدن خدمات مورد نیاز جهت استفاده گردشگران به وسیله استفاده بهینه از سرمایه اجتماعی و فناوری­های اطلاعاتی
سامان دادن واحدهای کسب و کار فعلی گردشگری به صورت ائتلافی از مجموعه کسب و کارهای فعال در زمینه گردشگری.
۴-۵- تجزیه و تحلیل پرسشنامه شماره یک
۴-۵-۱- آمار استنباطی پرسش‌نامه شماره یک
در تحلیل­های آماراستنباطی همواره نظر بر این است که نتایج حاصل از مطالعه­ گروه کوچکی به نام نمونه، چگونه به گروه بزرگتری به نام جامعه تعمیم داده می­ شود (حافظ نیا ، ۱۳۸۵). در این بخش ابتدا از روش‌های آمار ناپارامتریک آزمون کولموگروف -اسمیرنوف(K-S) جهت بررسی فرض نرمال بودن داده ­ها و از آزمون t برای مقایسه میانگین­ها و در نهایت از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده جهت بررسی روابط بین متغیرها استفاده شده است.
۴-۵-۱-۱- آزمون نرمال بودن داده ­ها
این آزمون به افتخار دو آماردان روسی به نام­های ا.ان. کولموگروف و ان.وی.اسمیرنوف به این نام خوانده می­ شود، روش ناپارامتری ساده ای برای تعیین همگونی اطلاعات تجربی با توزیع­های آماری منتخب است؛ بنابراین آزمون کولموگروف- اسمیرنوف(K-S)، روشی برای تشخیص نرمال بودن توزیع فراوانی مشاهدات جمع­آوری شده است. (آذر و مومنی ،۱۳۸۷ ). ادعا به شکل زیر مطرح می­ شود:
توزیع داده ­ها نرمال نیستH1 : توزیع داده ­ها نرمال است H0 :
با توجّه به جدول شماره ۴-۴، با توجّه به اینکه سطح معناداری آزمون کولموگروف- اسمیرنوف بیش از ۰۵/۰ می­باشد و با توجّه به مقدار کولموگروف- اسمیرنوف، H0تأیید می­ شود. یعنی توزیع داده ­ها نرمال می­باشد. ﺟﺪول ﻧﺘﺎیج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف در پیوﺳﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
جدول ۴-۴ -بررسی نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق (آزمون کولمگروف- اسمیرنوف)

 

قطب گردشگری رونق کسب و کار تدوین استراتژی گردشگری همکاری فعالان گردشگری  
۹۵/۳ ۸۲/۳ ۷۸/۳ ۰۱/۴ میانگین
۸۰۲۰/۰ ۶۶۲۶/۰ ۸۰۳۴/۰ ۷۶۴۱/۰ انحراف معیار
۷۸۹/۱ ۳۶۴/۱ ۴۰۲/۱ ۵۱۵/۱
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...