شماره سوالات

 

 

 

فرضیه اول

 

۱۸-۱۹-۲۰-۲۱-۲۲-۲۳

 

 

 

فرضیه دوم

 

۲۴-۲۵-۲۶-۲۷-۲۸-۲۹

 

 

 

فرضیه سوم

 

۳۰

 

 

 

فرضیه چهارم

 

۱۵-۱۶-۱۷

 

 

 

فرضیه پنجم

 

۳۱-۳۲-۳۳-۳۴-۳۵-۳۶

 

 

 

فرضیه ششم

 

۱۳-۱۴

 

 

 

جدول ۳-۲- شماره سوالات پرسشنامه در مورد فرضیه ها
۳-۵. روایی پرسشنامه
منظور از روایی(Validity) این است که مقیاس و محتوای ابزار یا سوالات مندرج در ابزار دقیقا متغیرها و موضوع مورد مطالعه را بسنجد. یعنی اینکه هم داده های گردآوری شده از طریق ابزار مازاد بر نیاز تحقیق نباشد و هم اینکه بخشی از داده های مورد نیاز در رابطه با سنجش متغیرها در محتوای ابزار حذف نشده باشد یا به عبارت دیگر ، عین واقعیت را بخوبی نشان دهد (حافظ نیا، ۱۳۸۴).
پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش که از مدل مفهومی تحقیق استخراج شده است با کار نسبتا زیادی که به لحاظ زمانی روی شاخص ها و نحوه مطرح کردن سوالات این تحقیق انجام شده است و هم چنین با نظر مساعد استاد راهنما از لحاظ روایی پرسشنامه مذکور مورد تائید می باشد.
۳-۶. پایایی پرسشنامه
پایایی (Reliability) عبارت است از اینکه اگر یک وسیله ی اندازه گیری که برای سنجش متغیر و صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان یا مکان دیگر مورد استفاده قرار گیرد ، نتایج مشابهی از آن حاصل شود. به عبارت دیگر، ابزار پایا یا معتبر ابزاری است که از خاصیت تکرار پذیری و سنجش نتایج یکسان برخوردار باشد (حافظ نیا ، ۱۳۸۴).
پایان نامه - مقاله - پروژه
برای تعیین پایایی ابزار اندازه گیری شیوه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها روش آلفای کرونباخ(Cronbachs Alpha) است. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری ازجمله پرسشنامه بکار می رود. در این ابزار پاسخ هر سوال می تواند مقادیر عددی مختلف را اختیار کند (سرمد و همکاران ، ۱۳۸۵).
در این تحقیق پایایی پرسشنامه با بهره گرفتن از روش اندازه گیری آلفای کرونباخ به وسیله نرم افزار SPSS محاسبه شده که برابر است با (۸۱۳/۰) که عددی قابل قبول است.
آلفای کرونباخ عددی بین صفر تا یک می باشد ، که هر چه مقدار بدست آمده در تحقیق به عدد یک نزدیکتر باشد ، به معنی پایایی پرسشنامه خواهد بود. ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده برابر با (۸۱۳/۰) می باشد ، با توجه به نزدیک بودن مقدار آلفای کرونباخ به یک می توان نتیجه گرفت که پرسشنامه ازضریب اعتماد بالایی برخوردار می باشد.
۳-۷. روش تجزیه و تحلیل داده ها
به طور کلی رویه ارزیابی و تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق از معادلات ساختاری استفاده شده است که با بهره گرفتن از مدل معادلات ساختاری به بررسی ارتباط میان متغیرها پرداخته شده است و صحت فرضیه ها در اینجا مورد آزمون قرار می گیرند.
۳-۸. روش گردآوری داده ها
مرحله گردآوری داده ها آغاز فرآیندی است که طی آن محقق یافته‌های میدانی و کتابخانه‌ای را گردآوری می‌کند و به روش استقرایی به طبقه‌بندی و سپس تجزیه و تحلیل آنها می‌پردازد و فرضیه‌های تدوین شده خود را مورد ارزیابی قرار ‌می‌دهد و در نهایت پاسخ مسأله خود را به اتکای آنها می‌یابد ، به عبارتی محقق به اتکای اطلاعات گردآوری شده واقعیت و حقیقت را آنطور که هست کشف می کند (حافظ نیا ،۱۳۸۹).
برای تهیه ادبیات موضوع در پژوهش حاضر با بهره گرفتن از مطالعات کتابخانه ای شامل مقالات لاتین و فارسی، کتب ، مجلات ، و نیز استفاده از اینترنت ، هم چنین برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه با بهره گرفتن از مقیاس ۵ گزینه ای استفاده و روش ارسال و جمع آوری آن به وسیله مراجعه حضوری انجام شد.
۳-۹. روش تجزیه وتحلیل داده ها
درتحلیل های تک متغیره و توصیفی از آمار توصیفی همچون محاسبه درصدها ، فراوانی و شاخص های دیگر استفاده شده است. تمامی تحلیل های آماری توسط نرم افزارSPSS انجام شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل د اده ها
مقدمه
پس از آنکه محقق داده ها را گردآوری ، استخراج و طبقه بندی نمود و جداول توزیع فراوانی و نسبت های توزیع را تهیه کرد ، باید مرحله جدیدی از فرایند تحقیق که به مرحله تجزیه و تحلیل داده ها معروف است ، آغاز شود. این مرحله در تحقیق اهمیت زیادی دارد ، زیرا نشان دهنده ی تلاشها و زحمات فراوان گذشته است. تجزیه و تحلیل به عنوان مرحله ای علمی از پایه های اساسی هر تحقیق می باشد که به وسیله آن کلیه فعالیت های تحقیق تا رسیدن به نتیجه کنترل هدایت می شوند. به عبارت دیگر تجزیه و تحلیل نتایج عبارت از روشی است که به وسیله آن کل فرایند و پژوهش از انتخاب مسئله تا رسیدن به یک نتیجه ، مورد کنترل قرار می گیرد که این تجزیه و تحلیل شامل تحلیل های توصیفی و درصورت دارا بودن مدل برای تحقیق ، مدل نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
در این تحقیق اطلاعات لازم برای تحقیق از پرسشنامه ای که اعتبار آن مورد آزمون قرار گرفته شده بود ، جمع آوری شد. سپس با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS با اعمال آزمون های آماری مناسب با توجه به فرضیات تحقیق ، تجزیه و تحلیل گردید و اکنون این نتایج در این فصل آورده می شوند.
۴-۱. تجزیه و تحلیل آمار توصیفی
همانطور که می دانیم  آمار توصیفی(Descriptive statistics) تنظیم و طبقه‌بندی داده‌ها ، نمایش ترسیمی و محاسبه مقادیری از قبیل نما ، میانگین ، میانه و … می‌باشد که حاکی از مشخصات یکایک اعضای جامعه مورد بحث است. در آمار توصیفی اطلاعات حاصل از یک گروه ، همان گروه را توصیف می‌کند و اطلاعات به دست آمده به دسته‌جات مشابه تعمیم داده نمی‌شود. به طور کلی از سه روش در آمار توصیفی برای خلاصه‌سازی داده‌ها استفاده می‌شود :
استفاده از جدول و نمودار که در این بخش ما به بررسی و بیان جدول و نمودار برای تمام سوالات و مشخصه های موجود در پرسشنامه می پردازیم.
همانگونه که در پرسشنامه مشاهده می شود آمار توصیفی ما از دو بخش در پرسشنامه تشکیل شده است که در بخش اول آمار توصیفی به بررسی پاسخ های جامعه به مشخصات فردی شان پرداخته می شو:
- سوالات مربوط مشخصات فردی
- سوالات مربوط به طرح و بررسی فرضیه ها
-بررسی روابط برقرار شده بین سوالات مطرح شده در پرسشنامه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...