ارزیابی مناسب عملکرد آموزشی معلمان، در رشد تعلق سازمانی آنها موثر است .
با توجه به نتایج بدست آمده در فصل چهارم و جدول ۴ – ۱۵ این فرضیه با ضریب استاندارد شده ۰۶۰/۰ - ، آماره ی ۸۳۶/۰ - و سطح معنی داری ۴۰۴/۰ مورد تأیید قرار نگرفته است. در تحقیقات سایر محققین نشان داده شده است که ارزیابی های مناسب عملکرد کارکنان در رشد تعلق سازمانی آنها مؤثر بوده است اما نتایج به دست آمده در این تحقیق با نتایج دیگر محققان مغایر می باشد.
۵ – ۳ - پیشنهادهای پژوهشی تحقیق
کاربست و اجرای فرایند جذب، انتخاب، تضعیف و فرسایش در جذب نیروی انسانی معتقد به ارزش ها و اهداف سازمان، به منظور نهادینه سازی تناسب فرد – سازمان و در نتیجه همراستا سازی ارزش ها و اهداف کارکنان با ارزش ها و اهداف سازمان؛
تشریح انتظارات سازمان از کارکنان و متقابلاً پاس نگهداشتن قراردادهای روان شناختی کارکنان به ایجاد و توسعه ی هنجارهای مثبت در روابط کارکنان و سازمان و در نتیجه توسعه اعتماد کارکنان نسبت به سازمان کمک می کند؛
انجام حمایت سازمانی و اجتماعی از کارکنان، بهبود کیفیت زندگی کارکنان، دادن آزادی و استقلال عمل در انجام وظایف شغلی سبب می شود که کارکنان، آنها را با اعتماد به سازمان ، وفاداری و تعلق خاطر و دلبستگی به سازمان و درنتیجه تعلق و همانندی با سازمان جبران کنند؛
ترویج و نهادینه سازی ایده شهروند سازمانی در همه سطوح سازمان برای دریافت نظرات و ایده های آنان درباره ی مسائل و مشکلات سازمان از یک سو و دادن بازخور درباره ی فعالیت ها، دستاوردها و موفقیت های سازمان و کارکنان به همه کارکنان و درنتیجه توسعه یک حس ” ما ” جمعی در سراسر سازمان.
دانلود پایان نامه
۵– ۴- پیشنهادها به محققان آتی
۱- بررسی ارتباط بین تعاملات بین فردی و تعلق سازمانی کارکنان
۲- بررسی ارتباط بین فلسفه ی مدیریت و تعلق خاطر کاری کارکنان
۳- بررسی ارتباط بین تعهد عاطفی کارکنان و هویت اجتماعی در سازمان
۴-بررسی ارتباط بین نام برند سازمانی و تعلق سازمانی کارکنان
۵-بررسی ارتباط بین وفاداری و تعلق سازمانی کارکنان.
۵– ۵ - محدودیتهای تحقیق
همواره پژوهشگران در تحقیقات خود با محدودیت هایی مواجه هستند که بخشی از آنها حتی در ابتدای کار نیز خود را نشان می دهند . از عمده ترین ارکان تحقیق و پژوهش دسترسی به آمار و اطلاعات است . در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که موجب شده خدمات تحقیقاتی از قبیل دسترسی به کتب ، مجلات ، آمار ، بانکهای اطلاعاتی و … در کشور به راحتی ممکن نباشد . بخشی از این مشکل ناشی از فقدان یا کمبود هر یک از خدمات تحقیقات فوق است و از سوی دیگر فرهنگ غلط ، سبب خصوصی تلقی کردن این موارد شده و در نتیجه افراد و موسسات به نوعی از انتقال یافته های خویش به دیگران خودداری می کنند . از سوی دیگر متغییرهای ناخواسته که ممکن است حاصل طرحها و روش های ویژه ای باشند که در تحقیق بکارگرفته می شوند ، غالبا به گونه های مختلف ، اعتبار درونی و بیرونی تحقیق را به مخاطره می اندازند . باید آگاه بود که در تحقیقات علوم رفتاری ، کنترل یا حذف کامل این نوع عوامل غیر ممکن است . اما به هر حال سعی پژوهشگران بر آن است که این عوامل را حد الامکان پیش بینی ، شناسایی و تمام احتیاط های لازم را به منظور کاهش آنها بکار برند.
محدودیت های در اختیار محقق
طولانی شدن انجام فرایند تحقیق
محدودیت های خارج از اختیار محقق
عدم همکاری برخی از پاسخ دهندگان در خصوص پاسخ به سؤالات
این نتایج متعلق به آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان می باشد، لذا دیگر محققان چنانچه می خواهند از نتایج این تحقیق در پژوهشهای خود استفاده کنند باید این کار را با احتیاط انجام دهند .
این احتمال وجود دارد که با تغییر مکان و یا زمان تحقیق نتایج متفاوتی حاصل شود .
پیوست ها

 

Descriptive Statistics
  N Minimum Maximum Mean Std. Deviation
mosharekat ۲۶۵ ۱٫۰۰ ۴٫۰۰ ۲٫۸۲۹۵ .۵۳۹۰۶
sharayetkar ۲۶۵ ۱٫۰۰
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...