۰٫۹

 

۰٫۹

 

۰٫۹

 

۰٫۹۹۹

 

۰٫۹۰۸

 

 

 

۰٫۹

 

۰٫۹

 

۰٫۹

 

۰٫۹۹۸

 

۰٫۹۹۸

 

 

 

۰٫۹

 

۰٫۹

 

۰٫۹۴۷

 

۰٫۹۹۵

 

۰٫۹۷۲

 

 

 

۰٫۹

 

۰٫۹

 

-۰٫۹۹۵

 

-۰٫۹۸۶

 

۰٫۹۰۱

 

 

 

۰٫۹

 

۰٫۹

 

۰٫۹۹۹

 

۰٫۹۹۶

 

۰٫۹۸۱

 

 

 

از توجه به مقادیر چهار جدول بالا نیز بطور کلی می‌توان گفت :

 

 

    • با بهینه‌سازی تک هدفه، بهترین نتایج برای تابع مربوطه بدست آمده است.

پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

  • در حالت حضور تولیدات پراکنده نتایج بدست آمده نسبت به حالت عدم حضور تولیدات پراکنده، تفاوت چشمگیری داشته و مقادیر توابع هدف تا حد زیادی کاهش یافته است.

 

 

 

  • توابع هدف رفتار کاملا یکسانی از خود بروز نداده‌اند.

 

 

 

  • در حالت بهینه‌سازی هزینه، بدلیل قیمت بالای سلول‌های سوختی (تولیدات پراکنده اول، دوم و ششم) ظرفیت این تولیدات برابر صفر بدست آمده تا توان مورد نیاز توسط شبکه بالادست تامین گردد. اما در سایر حالات تک‌هدفه، بیشتری ظرفیت ممکن برای تولیدات پراکنده بدست آمده است.

 

 

 

  • در حالت بهینه‌سازی تلفات توان و پروفیل ولتاژ، به دلیل نیاز به تزریق توان راکتیو، ضریب توان تمامی تولیدات برابر ۹/۰ شده است.

 

 

 

  • با بهینه‌سازی شاخص چند هدفه، مصالحه مناسبی مابین تمامی توابع هدف انجام پذیرفته است. در این حالت مقدار ظرفیت دو سلول‌ سوختی برابر صفر و سلول سوختی دیگر برابر ۳۰۰ کیلو وات بدست آمده است.

 

 

فصل ششم:
نتیجه گیری کلی و بیان پیشنهادات
۶-۱- نتیجه‌گیری کلی
در این پایان نامه یک چارچوب بهینه سازی چند هدفه برای تجدید آرایش شبکه توزیع با اهدف مختلف در سیستم‌های توزیع ارائه گردید. کمینه سازی تلفات و انحراف ولتاژ و همچنین بهبود عدم تعادل، به عنوان توابع هدف بهینه سازی درنظر گرفته شده اند. در این پایان نامه در نظر گرفتن کلیه موارد فوق در شرایط تجدید آرایش در شبکه های توزیع می باشد که نتایج شبیه سازی در شرایط مختلف این موضوع را بررسی کرده و مثبت بودن تجدید ساختار در شبکه توزیع در شرایط بررسی توابع هدف مختلف تحلیل شده است.
همچنین برای حل مسئله‌ی بهینه سازی از یک روش ترکیبی جدید با بهره گرفتن از مزایای الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO) و قورباغه استفاده شد است. همچنین به منظور به دست آوردن نتایج دقیق‌تر، تمام شبیه سازی ها در نرم افزار متلب با مدلسازی در بخش برنامه نویسی این نرم افزار انجام شده است.
همچنین در این پایان نامه، پس از بدست آوردن نتایج مسئله‌ی بهینه سازی، ارزیابی و تحلیل در مورد نتایج انجام گرفت.در این پایان نامه از محیط برنامه نویسی و شبیه سازی نرم افزار متلب به منظور مدلسازی وتحلیل شبکه تحت مطالعه استفاده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...