پیام های تبلیغاتی وقتی بیشترین اثر بخشی را دارند که در زمان و مکانی به مشتری منتقل شود که برخی از نیازها ،برجسته است. از آنجاییکه خدمت پیام کوتاه یا پیام متنی ، یکی از وسیع ترین کاربردهای موبایل است ، بازاریابان پیش از این آنرا در آمیخته رسانه ای به عنوان یک شکل از بازاریابی مستقیم ، ادغام کرده اند Cuneo 2004; Okazaki 2005;International Data Corporation 2006 & Babin B.J.,2007 ).
بنابراین بازاریابان می بایست پیام ها را مبتنی بر مکان،زمان و مرتبط بودن پیام با ترجیحات مصرف کنندگان و خصوصیات دموگرافیک شخصی سازی( همخوان سازی) کنند.
دانلود پایان نامه
۲-۲-۷-۲-۱٫ شخصی سازی بر اساس مکان
تلفن همراه ، در دسترس بودن ، سرعت و فراوانی ارتباطات را افزایش می دهد که از این طریق تبلیغات موبایلی به موقع می تواند به مشتریان بر مبنای خصوصیات دموگرافیکی شان و اطلاعات جغرافیایشان ارائه شود
Banham 2000; Watson et al. 2002) ).
خدمات پیامکی بر مبنای مکان، محتمل است که به عنوان یک ابزار بازاریابی ، به طور فزاینده ای به آن بها داده شودVerveridis and Polyzos,2002) ). از طریق کانال موبایل ، پاسخ می تواند تقریباً سریع، تعاملی باشد و به مشتری می تواند در هر مکان و در هر زمان دسترسی پیدا کرد زیرا این خدمت نوعاً حاضر در همه جاست ( Jelassi and Enders).

 

۱ Ho & Kwok
۲ Yuan & Tsao
۳ Personalization

یوآن و تی سائو یک زیرساخت تبلیغات موبایلی شخصی و مفهومی برای تبلیغات فعالیت های تجاری و غیر تجاری با عنوان MACCRE ( تبلیغات موبایلی از طریق پیشنهاد بهبود یافته بر مبنای مکان) را مطرح کردند
Yuan & Tsao,2003 and Forthin D.,2006)).
موبایل دو کلید مورد بحث را در تجارت الکترونیک وسعت می دهد، استقلال مکانی و حضور در همه جا.مصرف کنندگان به طور فزاینده انتظار می رود تحت تأثیر خدمات مبتنی بر مکان قرار بگیرند به وسیله تاکید بر نکات مهم بازاریابی موبایلی که شخصی سازی شده است.خدمات مبتنی بر مکان اگر به طور صحیح بکار برده شود برای خلق و یا تقویت ارتباطات مجازی مفید است، به عنوان مثال یک شرکت سوئدی بنام تلیا۱ ، یکی از بزرگترین و خلاقترین شرکتهای ارتباطاتی اروپا، یک بازی پیامکی راه اندازی کرد که با بهره گرفتن از موقعیت یابی موبایل به کاربران این امکان را می دهد تا در برابر دیگران در اطراف یکدیگر بازی کنند .همچنین تبلیغات موبایلی شرکت بادی شاپ ۲ هم یکی از نمونه های موفق است. هدف نهایی بادی شاپ جذب مشتریان نزدیک مغازه ها بود .(Scharl et al, 2004)
۲-۲-۷-۲-۲٫ شخصی سازی بر اساس زمان
دریافت کنندگان تمایل دارند که در زمان اوقات فراغت یا در زمانی که خودشان دوست دارند پیامک بخوانند، پس سازمانها باید در نظر بگیرند که در زمان مناسبی نسبت به ارسال پیام اقدام کنند. به عنوان مثال مدیر عامل یکی از کمپانی های بزرگ بازاریابی موبایلی تاکید می کند که برای دانش آموزان به هیچ وجه قبل از ظهر پیام ارسال نشود زیرا در این زمان به دلیل اینکه سر کلاسهایشان هستند،پیام کارایی نخواهد داشت .همچنین تحقیقات نشان داد که تمایل مصرف کنندگان به پاسخ دادن به تبلیغات بیشتر در بعدازظهرها بود نسبت به صبح ها ۳) .(lee et al.2006,p به طور متوسط بالاترین نرخ پاسخ روزانه مصرف کنندگان بین ۶ تا ۷ بعدازظهر ثبت شده بود، حول و حوش ساعت تعطیلی اداره ها و دفاتر کاری، که میانگین نرخ پاسخ را از ساعت ۹ صبح تا ۹ بعداز ظهر در جداول زیر مشاهده می کنید:
جدول شماره ۲-۳: نرخ پاسخ به تبلیغات در صبح

 

مدت زمان صبح
زمان ۱۰-۹ ۱۱-۱۰ ۱۲-۱۱ ۱۳-۱۲
نرخ ۱۲/۰% ۳۵/۰% ۷۲/۰% ۵۸/۰%

 

۱ Telia
۲ Body shop
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...