ارزیابی عملکرد بیمارستان با رویکرد به روش کارت امتیازی متوازن BSC و FAHP (مطالعه موردی بیمارستان هاشمی نژاد تهران):
این تحقیق نشان داد که در میان منظرهای کارت امتیازی متوازن، منظرذینفعان جامعه و عرصه خدمت با ۲۸.۱۱ درصد از برتری اندکی نسبت به سایر مناظر برخوردار است. همچنین در میان زیر شاخصها نیز میزان رضایت مندی بیماران و همراهان، میزان رضایت مندی فراگیران، تعداد بیماران خارجی جذب شده اهمیت بسزایی در عملکرد بیمارستان دارندهمچنین امتیاز نهایی عملکرد در سال ۱۳۸۹، ۹۵.۸۸ درصد محاسبه گردید.

 

امیر پویا ایروانی تبریزی پور
(۱۳۹۰)

 

 

 

بررسی تأثیر کاربرد کارت امتیازی متوازن بر روی عملکرد سازمانی در ۶۱ شرکت به روش پیمایشی:
رابطه بین کارت امتیازی متوازن و عملکرد شرکتها براساس آزمون کوواریانس و رگرسیون خطی، این فرض اولیه )که رابطه معنی داری بین استفاده از کارت امتیازی متوازن و عملکرد مطلوب شرکتها وجود دارد) مورد تأیید قرار گرفت. این تحقیق مزیت استفاده از BSC را برای بهبود عملکرد شرکت نشان میدهد.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

چریستسن
(۲۰۰۸)

 

 

 

پیوستگی بین تکنیک امتیازی متوازن و سرمایه فکری:
به این نتیجه رسید که تکنیک امتیازی متوازن می تواند منجر به شکل دهی و اندازه گیری سرمایه های فکری استراتژیک و تقویت گزازشدهی برای سرمایه فکری استراتژیک گردد.

 

وو[۲۷]
۲۰۰۵

 

 

 

تأثیرات عملکرد استفاده از تکنیک امتیازی متوازن: مقاله ای در رابطه با تجربه هلند:
به دو نتیجه اصلی رسیدند: اول اینکه استفاده از تکنیک امتیازی متوازن، به ابزار اندازه گیری، ارتباط معناداری با عملکرد شرکت ندارد و دوم اینکه استفاده از تکنیک امتیازی متوازن متوازن با تمرکز بر راهبرد، به طور مثبت با عملکرد شرکت رابطه دارد.

 

برام و نیجسن[۲۸]
۲۰۰۴

 

 

 

به کارگیری تکنیک امتیازی متوازن در یونان: آزمایش شرکت‎های نرم افزار:
به این نتیجه دست یافتند که تعیین آنچه در شرکت ارزش ایجاد می نماید و نیز ارتباط بین عملکرد مالی و غیر مالی موجب بهتر میشود.

 

پیلکسندرس و همکارانش[۲۹]
۲۰۰۴

 

 

 

در پایان نامه خود تحت عنوان” تکنیک امتیازی متوازن، ادراک بهتری را از مدل تجاری به دست میدهد که منجر به عملکرد کلی بهتر میشود.

 

لومیس و ریچی دانم[۳۰]
(۲۰۰۲)

 

 

 

اثربخشی ارزیابی متوازن در انتقال اهداف استراتژیک را ارزیابی کردند. بر اساس تحقیق آنان، بکارگیری کارت امتیازی متوازن به بهبود عملکرد سازمانها منجر شده است.

 

مالنا و سلتو
(۲۰۰۱)

 

 

 

ارتباط بین بهبود عملکرد مالی و بکارگیری سیستم ارزیابی عملکرد مبتنی بر معیارهای غیر مالی را در هتلهایی زنجیرهای: بر اساس نتایج تحقیق آنان، بکارگیری کارت امتیازی متوازن به بهبود عملکرد سازمانها منجر شده است و به ویژه ارتباط محکمی میان شاخص رضایت مشتری و عملکرد هتلها وجود داشت.

 

بنکر و همکارانش
(۲۰۰۰)

 

 

 

تحقیقی را در شرکتهای تولیدی استرالیا انجام دادند و بکارگیری معیارهای مرسوم ارزیابی متوازن در این شرکت ها مورد بررسی قرار دادند. هدف این تحقیق بررسی رابطه بکارگیری ارزیابی متوازن با اندازه سازمان، چرخه عمر محصول، اقتدار بازار و عملکرد سازمانی بود. نتایج تحقیق آنان حاکی از ارتباط مثبت بین کاربرد معیارهای مرسوم ارزیابی متوازن و عملکرد بهتر بود. گرچه بر اساس تحقیق آنان، معیارهای عملکرد غیر مالی نقش بیشتری در بهبود شرکتها داشت.

 

هوک و جیمز
(۲۰۰۰)

 

 

 

با توجه به پیشینه مطالعاتی که ذکر شد ما در این تحقیق که در بین تربیت بدنی استان مرکزی و استان قم انجام خواهد شد، ضمن بررسی عملکرد سازمان به بررسی تطبیقی عملکرد و مقایسه آن در دو سازمان پرداخته خواهد شد. در واقع سئوالی که مطرح میشود این است که عملکرد سازمان تربیت بدنی استان مرکزی با استان قم با بهره گرفتن از روش کارت امتیازی متوازن به چه میزان و چگونه است؟ تا در نهایت موجبات مطالعه تطبیقی و اولویت و رتبه بندی این عوامل در جهت ارتقاء سطح بهره وری سازمانی،کیفیت بهتر سازمان تربیت بدنی استان مرکزی و استان قم را فراهم نماید؟ و در این راستا فرضیه های زیر را مورد آزمون قرار می دهیم:
فرضیه اصلی
ارزیابی عملکرد با بهره گرفتن از روش BSC برای سازمان تربیت بدنی استان مرکزی و استان قم، وجود دارد.
فرضیه های فرعی
۱ . ارزیابی عملکرد از منظر مالی روش BSC برای سازمان تربیت بدنی استان مرکزی و استان قم
وجود دارد .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...