۵-۱) مقدمه :
هدف تمامی پژوهشها وتحقیقات ، تهیه وکسب نتایجی در خور اهمَیَت برای استفاده کنندگان است . مهَمترین بخش هر تحقیق ارائه راهکار وپیشنهاد مناسب وکارامد توسط پژوهشگر است که به کمک اطلاعات به دست آمده از نمونه آماری در خصوص فرضیات آماری است . در این فصل سعی بر آن است که با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیق ، پیشنهاداتی مناسب به مدیران سازمانها توسط محقَق ارائه شود تا با توجه به پیشنهادات سمت وسوی مناسب را اتخاذ نمایند .طی این پژوهش به بررسی و مطالعه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی بادرکی از میزان فروش شرکتهای متوسط وکوچک دانش بنیان که مورد کاوی آن بر روی شرکتهای نانویی بوده است پرداختیم و با تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه های مربوطه و پاسخگویی به پنج فرضیه آن و سپس رتبه بندی میزان فروش شرکت های مورد مطالعه پاسخ دادیم و در ادامه در فصل حاضر به نتیجه گیری نهایی و پیشنهادات در رابطه با مسائل مربوط به فرضیه ها خواهیم پرداخت.
پایان نامه
۵-۲) تحلیل مشخصات دموگرافیک پاسخ دهندگان
پس از تجزیه وتحلیل داده ها نتایج زیر برای مشخصات دموگرافیک به ترتیب زیر به دست آمده است :
۵-۲-۱) متغیر جنسیت :
از آمار مشتریان پاسخ دهنده و شرکت کننده در این طرح پژوهشی ۱۹۶ نفر از ۳۷۳ نفر زن و ۱۷۷ آن مرد می باشدکه به ترتیب معادل ۵/۵۲ درصد و ۵/۴۷ درصد ، و همان گونه که پیداست شمار زنان پاسخ دهنده بیش از مردان بوده است.و با توجه به آزمون زیر میتوان تاثیر جنسیت را در پاسخ دهی به میزان فروش شرکت ها تحلیل نمود
بین پاسخ به گزینه میزان فروش و جنسیت پاسخگویان رایطه وجود دارد
جدول ۵-۱ آزمون کای اسکور جهت بررسی رابطه بین پاسخ به گزینه میزان فروش و جنسیت پاسخگویان

 

  مقدار درجه آزادی سطح معنی داری
Chi-Square ۰۲۳/۶ ۴ ۱۹۷/۰

با توجه به سطح معنی داری داده شده در جدول فوق که برابر ۱۹۷/۰ می باشد و مقایسه آن با میزان خطای مجاز ۰۵/۰ با اطمینان ۹۵ درصد می توان نتیجه گرفت فرض صفر آماری که دال بر عدم وجود رابطه بوده رد نمی شود یعنی میزان پاسخ به گزینه های مربوط به میزان فروش مستقل از جنسیت پاسخگویان می باشد بنابراین فرضیه پژوهشی فوق پذیرفته نمیشود .
۵-۲-۲) متغیر سن
همان گونه که از جدول ۲-۴ بر می آید پاسخ دهندگان بین رده سنی ۲۰ الی مثبت ۵۶ سال قرار داشتند که ۱۲ نفر بین ۲۵-۲۰ سال، ۱۷۲ نفر بین ۳۵-۲۶ سال، ۱۰۹ نفر بین ۴۵-۳۶ سال ،۴۸ نفر بین ۵۵-۴۶ سال و در نهایت ۳۲ نفر بیش از ۵۶ سال سن دارند.
۵-۲-۳) متغیر تحصیلات
همان طور که در فصل ۴ ملاحظه شد تحصیلات افراد پس از طبقه بندی در دسته های منظم در پرسشنامه مورد سوال واقع شد و حال این سوال مطرح می شود که آیا میزان تحصیلات پاسخ دهندگان در نظرآنها درباره میزان فروش این شرکت ها موثر بوده است یا خیر؟
جدول ۵-۲ آزمون کای اسکور جهت بررسی رابطه بین میزان پاسخ دهی به فروش و تحصیلات پاسخگویان

 

  مقدار درجه آزادی سطح معنی داری
Chi-Square ۳۶/۳ ۱۶ ۰۱۹/۰

با توجه به سطح معنی داری داده شده در جدول فوق که برابر ۰۱۹/۰ می باشد و مقایسه آن با میزان خطای مجاز ۰۵/۰ با اطمینان ۹۵ درصد می توان نتیجه گرفت فرض صفر آماری که دال بر عدم وجود رابطه بین میزان پاسخ دهی به فروش و تحصیلات پاسخگویان بوده پذیرفته نمی شود به عبارتی بین سطح تحصیلات و میزان پاسخ دهی به فروش رابطه وجود دارد .
۵-۳) میزان فروش
در دنیای امروز اندازه گیری میزان فروش اهمیت زیادی پیدا کرده است. جمع آوری داده ها برای این فرایند نیز توسط پرسشنامه و با تکنیکهای مختلفی انجام می شود. (رضائی، ۱۳۸۳) با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده ها مشاهده می گردد بطور کلی ۴/۱۱درصد از کل نمونه میزان فروش را در حد خیلی کم، ۲/۷ درصد در حد کم ، ۳/۳۷درصد در حد متوسط ، ۷/۲۲درصد در حد زیاد و ۴/۲۱درصد در حد خیلی زیاد ارزیابی کرده اند. پس با توجه به آمار و ارقام حاصله میزان فروش در حد متوسط قرار دارد.
۵-۴) عامل قیمت
تمامی سازمانها و شرکتها، برای کالاها و خدماتی که عرضه می‌دارند قیمتی تعیین می‌کنند. این قیمت ممکن است در قالب مفاهیم گوناگون مانند شهریه، آبونمان، حق عمل، اجاره بها و … عنوان ‌شود. در بین اجزای آمیزه بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که موجب ایجاد درآمد می‌شود. همچنین قیمت انعطاف‌‌پذیرترین عامل آمیزه بازاریابی شناخته می‌شود، چراکه می‌توان بسرعت آن‌را تغییر داد. اگرچه رقابت بر سر قیمت یکی از مسئله‌های عمده‌ای است که شرکتها با آن روبه‌رو می‌شوند، اما بسیاری ار شرکتها نمی‌توانند این مسئله را به شیوه‌ای عالی حل کنند. با همتراز شدن‌ کیفیت‌ کالاهای‌ شرکتهای‌ متفاوت‌ و تشدید رقابت، عنصر قیمت‌ به‌ یکی‌ از مهمترین‌ عوامل‌ موثر بر حفظ‌ و جذب‌ مشتریان‌ و وفاداری‌ و رضایت‌ آنها تبدیل‌ شده‌ است
با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده ها مشاهده می گردد بطور کلی ۵/۳ درصد از کل گزینه های انتخابی عامل 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...