۵۷۶۷۲

 

۶۱۶۴۸

 

۳/۱%

 

 

 

امریکا

 

۳۸۸۰۶

 

۴۰۹۹۷

 

۴۶۱۱۵

 

۴/۲%

 

 

 

کل

 

۹۴۴۹۷

 

۹۸۱۴۳

 

۱۰۷۱۵۶

 

۸/۱%

 

 

 

منبع: Data Monitor Analysis
جدول شماره ۱-۱- میزان مصرف نوشیدنی­ها را در کشور­های اروپایی و کشور امریکا را نشان می­دهد. همانطور که مشاهده می­ شود درصد میزان مصرف نوشیدنی­ها از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۰۸ برای تمام کشورها رشد داشته که نشان دهنده اهمیت مناسبت­ها برای مصرف محصولات و خدمات است.
مقاله - پروژه
بنابراین از لحاظ تئوری با توجه به ضعف مبانی نظری و فقدان مطالعات انجام شده در این زمینه ضرورتی در انجام این تحقیق دیده می­ شود و از لحاظ عملی با توجه به حضور گسترده بانک­ها و موسسات دولتی و خصوصی و افزایش رقابت بین آن­ها، ضرورت دارد که بانک­ها برای حفظ و افزایش سهم بازار خود، شیوه ­های نوین بازاریابی مانند بازاریابی براساس مناسبت­ها را دنبال نمایند و از طریق تدوین راهبرد بازاریابی براساس مناسبت­ها به اهداف مورد نظرشان دست یابند.
۲-۱- اهداف پژوهش
هدف اصلی:
تدوین راهبرد بازاریابی مناسبتی برای گروه ­های منتخب مشتریان بانک کشاورزی
اهداف فرعی:

 

 

  • شناسایی مناسبت­ها و اولویت­ بندی آن­ها برای مشتریان منتخب

 

 

 

  • شناسایی کانال­های ارتباطی مطلوب مشتریان جهت اطلاع­­رسانی

 

 

 

  • شناسایی نوع پیام­های ارسالی به مشتریان در ایام مناسبت­ها از دیدگاه مشتریان منتخب

 

 

۳-۱- سوالات پژوهش
سوال اصلی:
راهبرد بازاریابی مناسبتی موثر برای گروه ­های منتخب مشتریان کدام است؟
سوالات فرعی:

 

 

  • مشتریان منتخب به چه مناسبت­هایی علاقه دارند و اولویت مناسبت­ها چگونه است؟

 

 

 

  • کدام کانال­های ارتباطی برای اطلاع­رسانی به مشتریان در مناسبت­های مورد علاقه آنان مطلوب است؟

 

 

 

  • چه پیام­هایی در مناسبت­های مورد توجه مشتریان منتخب ارسال شود؟

 

 

۴-۱- نتایج مورد انتظار از اجرا و استفاده‌کنند‌گان (مستقیم و غیرمستقیم) از نتایج پژوهش

 

 

  • کمک به مدیران بانک­ها جهت استفاده از پتانسیل مناسبت­ها به منظور جذب منابع بیشتر و افزایش سهم بازار و سودآوری

 

 

 

  • کمک به مدیران بازاریابی برای طراحی راهبرد بازاریابی براساس مناسبت­ها

 

 

 

  • کمک به شرکت­های تبلیغاتی و پیشبرد فروش برای ساخت تیزر و آگهی­های تبلیغاتی

 

 

 

  • کمک به محققان برای پژوهش­های آتی در این زمینه

 

 

۵-۱- تعریف عملیاتی متغیرها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...