B3

 

۰٫۰۲۰

 

۰٫۰۱۹

 

۰٫۴۸۱

 

 

 

B4

 

۰٫۰۱۹

 

۰٫۰۲۲

 

۰٫۵۲۶

 

 

 

B5

 

۰٫۰۲۵

 

۰٫۰۱۷

 

۰٫۴۰۷

 

 

 

B6

 

۰٫۰۲۲

 

۰٫۰۲۰

 

۰٫۴۷۶

 

 

 

بنابراین با توجه به مقادیر محاسبه شده مندرج در جدول می‌توان نتیجه گرفت برند شماره دو در بخش‌های پرفروش بازار از بیشترین اولویت برخوردار است. برند شماره چهار در جایگاه دوم قرار دارد و برند شماره پنج در اولویت انتهایی است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
شکل (۴ - ۲۳) وضعیت اولویت هریک از برندهای مورد مطالعه
فصل پنجم
جمع بندی و نتیجه‌گیری
و ارائه پیشنهادها
۵-۱ مقدمه
جمع بندی و نتیجه گیری از یک تحقیق بخش اصلی آن محسوب می­ شود که نتایج کلیه فعالیت­های صورت گرفته در طول تحقیق را نشان می­دهد.
در فصل اول تحقیق حاضر پس از بیان مساله و اهداف و کاربرد نتایج تحقیق به بیان ضرورت و اهمیت اجرای این پژوهش پرداخته شد.
در فصل دوم پس از ارائه­ ادبیات و سابقه تحقیقات انجام شده در خصوص عوامل موثر بر انتخاب برندهای چسب، منطق فازی آن مورد بررسی قرار گرفت.
در فصل سوم، روش تحقیق حاضر تشریح گردید. در این فصل شیوه گردآوری داده‌ها، شیوه تجزیه و تحلیل داده‌ها تعیین گردید.
در فصل چهارم نتایج حاصل از اولویت‌بندی دفاتر نمایندگی با بهره گرفتن از تکنیک AHP فازی و TOPSIS فازی ارائه گردید. لازم به ذکر است که در پژوهش حاضر هدف ارزیابی و اولویت‌بندی شش برند چسب موجود در دو بازار کم فروش و پرفروش شرکت کالا مهر می‌باشد.
فصل حاضر در ابتدا به ارزیابی و تفسیر یافته­های ارائه شده در فصل چهارم می ­پردازد و سپس به ارائه پیشنهادات کاربردی خواهد پرداخت. در قسمت پایانی پیشنهاداتی به منظور انجام تحقیقات آتی از دیدگاه نگارنده بیان می­ شود.
۵-۲ نتایج حاصل از یافته‌های تحقیق
در پژوهش حاضر جهت ارزیابی و انتخاب برندهای موجود از معیارهای آمیخته های بازاریابی استفاده گردید. با نظرسنجی از خبرگان کلیه معیارهای موجود در مدل آمیخته های بازاریابی جهت ارزیابی و انتخاب بهترین برندها از نظر مشتریان و نمایندگی های شرکت کالامهر تائید گردید. مدل دیکسون شامل شش معیار و ۲۳ زیرمعیار می‌باشد.
پس از شناسایی معیارها، با بهره گرفتن از تکنیک AHP فازی ابتدا وزن هریک از معیارها به تفکیک دو بازار پرفروش و کم فروش تعیین گردید(نمودار ۵-۱).
نموادر (۵ - ۱) وزن معیارهای ارزیابی از معیارهای اصلی انتخاب برند چسب در مناطق پرفروش
نموادر (۵ -۲) وزن معیارهای ارزیابی از معیارهای اصلی انتخاب برند چسب در مناطق کم فروش
همان‌گونه که نمودار(۵-۱) و (۵-۲) نشان می‌دهد از دیدگاه خبرگان، در انتخاب برندچسب در بازارهای پرفروش و کم فروش شرکت کالامهر، مهمترین معیار قیمت می باشد و در بازارهای پرفروش، کیفیت و بعد از آن در اولویت دوم اهمیت قرار دارد و در بازارهای کم فروش، شهرت در مرتبه دوم می‌باشد. نتایج حاکی از این است که ترویج از دیدگاه نمایندگی های چسب از کمترین اهمیت نسبت به سایر معیارها در هر دوبازار پرفروش و کم فروش برخوردار است.
پس از تعیین وزن معیار‌ها، وزن زیرمعیارها نیز با بهره گرفتن از AHP فازی تعیین گردید. در ادامه به این یافته‌ها می‌پردازیم.
معیار قیمت برند
نتایج حاصل از وزن این زیرمعیارها در نمودار(۵-۳) و (۵-۴) نشان داده شده است.
نموادر (۵ - ۳) وزن زیرمعیارهای قیمت برند در بازارهای پرفروش
نموادر (۵ - ۴) وزن زیرمعیارهای قیمت برند در بازارهای کم فروش
نتایج حاکی از این است که زیرمعیار تخفیف از بالاترین درجه اهمیت و زیرمعیار فهرست فروش از کمترین درجه اهمیت برخوردار است. پس از زیر معیار کیفیت، زیرمعیار موقعیت جغرافیایی دارای بیشترین اهمیت، در هر دو بازار کم فروش و پرفروش می‌باشند. در مجموع این دو زیرمعیار، حدود ۶۰% وزن معیارها را در هر دو بازار پر فروش و کم فروش در بر می‌گیرند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...