۴

 

آمادگی سازمان

 

حاکمیت SOA

 

۱- ایجاد مرکز شایستگی (تعالی) SOA
۲-استراتژی مستند شده و وجود هدف مشخص مبتنی بر ارزش کسب و کار و معماری سازمان.
۳-قراردادها و دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و استاندارد سازی و مطالعه مهندسی مجدد کسب و کار و بهبود مستمر فرایندها.
۴-سیاست مدیریت نمونه سرویس‌ها و تعامل و توسعه سرویس‌ها
۵- اشتراک‌گذاری استراتژی SOA با کاربران کسب و کار
۶- حمایت و رهبری اجرایی کسب و کار

 

 

 

۵

 

آمادگی کسب و کار

 

آگاهی سرویس‌گرایی

 

۱-درک عمیق و درست و روشن از هدف سازمان از پذیرش معماری سرویس‌گرا.
۲-اشتراک‌گذاری تجربیات موفقیت آمیز SOA
۳- وجود حمایت قوی برای منابع انسانی سازمانی
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-درک واحد آیتی از مزایای کسب و کار و خروجی‌های پروژه‌های سرویس‌گرایی.
۵-آموزش سرویس‌گرایی و بالا بردن سطح دانش افراد و (تناسب تحصیلات و دانش سازمانی با سطح سرویس‌گرایی)

 

 

 

۶

 

آمادگی کسب و کار

 

استراتژی SOA

 

۱-هم‌ترازی استراتژی SOA با استراتژی IT
۲- پشتیبانی استراتژی SOA از ارزش و کار سازمان ۳- تعیین چشم‌انداز و هدف واضح و نقشه راه دقیق.
۴- تکامل طرح‌های برنامه ریزی تدریجی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های فعلی سازمان.

 

 

 

۷

 

آمادگی تکنولوژی و فناوری اطلاعات

 

زیرساخت‌های فناوری

 

۱- استانداردسازی تکنولوژی SOA اعم از استانداردهای مدیریت وب سرویس. معاملات، امنیتی، واسط کاربری، کشف و توسعه سرویس، پیام رسانی، XML
۲- وجود نرم‌افزار مدیریت فرآیندهای کسب و کار، ابزارهای داده، میان افزار، پلتفرمی از ابزارهای تخصصی شرکت‌های فنی مهم و پیشرو، مدل سازی اطلاعات و فرایندها.
۳-ایجاد سیستم مدیریت معماری سازمانی
۴-چگونگی تعریف سرویس‌ها، بهترین شیوه‌های وب سرویس و مدیریت کارایی سرویس و ابزارهای پشتیبانی برای مدیریت و انتشار سرویس‌ها.
۵- تعریف حوزه تکنولوژی و متدولوژی‌های توسعه و ایجاد زیرساخت و فناوری صحیح و مشترک (بر پایه سرمایه گذاری‌های قبلی فناوری اطلاعات) و تکنیک‌های استقرار فرایندها و سرویس‌ها.

 

 

 

۸

 

آمادگی تکنولوژی و فناوری اطلاعات

 

تسهیل استفاده مجدد سرویس‌ها

 

۱-وجود «تابع مرکزی» در کیفیت سرویس‌ها برای کنترل میزان دانه پذیری و کنترل میزان توسعه سرویس‌ها و رسیدن به سطح قابل قبولی از استفاده مجدد.
۲-تنظیم سیاست‌های نحوه چگونگی تعامل و توسعه سرویس‌ها و ارزیابی خروجی‌های مورد انتظار سرویس.
۳- ایجاد محیطی با فرهنگ توسعه تشویق استفاده مجدد نرم افزارها و سرویس‌ها.
۴-تمرکز بر کاهش پیچیدگی‌ها

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...