مشارکت­کننده­ شماره­ ۱:
«واژنی که برای ما می سازند متفاوت از واژن­های طبیعیه چون به هرحال مخلوق دست بشره لذا افراد بعد از عمل چندان رضایت ندارند چون میگن: اااِ! این که اون نشد. اما از دیدگاه من کاچی به از هیچیه فقط می­خوام من­رو ازین برزخ نجات بده. حالا به هر شکلی که باشه فقط می­خوام وارد دنیای زنان بشم».
دانلود پایان نامه
مشارکت­کننده­ شماره­ ۲:
«من الان نه زنم و نه مرد. باید عمل کنم تا مردم من را به عنوان یک زن قبول کنند».
کد ۱۶۲۹: زندگی در مرز جنسیت: تجربه­ برزخ
مشارکت­کننده­ شماره­ ۱۲:
«ترنس­ها که همین­جوری زیر ذره­بین هستند،‌ یه ذره که خودمون هم کار رو خراب کنیم، دیگه واویلا. دیگه یا زنی یا مرد. حد وسط وجود نداره (از دید جامعه)».
مشارکت­کننده­ شماره­ ۷:
«به مامانم گفتم که من می­خوام همچین کاری بکنم. تاییدم گرفتم. کمکم کنید. باید یه روز بیاید انستیتو مامان. بذار تکلیفم مشخص شه. یا اینوری یا اونوری. بذارید ازین دوراهی خلاص شم. مامان گفت آره با یه سری آدم گشتی که توهمیت کردند. هی گفتند تو پسری تو پسری. توهم برداشتت. همش به خاطر اون دوستای دختریه که می­گرفتی».
مشارکت­کننده­ شماره­ ۸:
«هر جا می­رفتم همه می­گفتند که پسره یا دختره. این کلام از دهن مردم نمی­افتاد. از بغلشون رد می­شدم، دختری یا پسری».

 

    • بررسی و تحلیل تم و مقایسه­ دو گروه مبتنی بر سیطره­ی جنسیت (۱۶۱۹ و ۱۶۲۹)

 

اگرتبدیل­خواهان آن­گونه که هستند در جامعه پذیرفته می­شدند، باز هم حاضر بودند که عمل تغییر جنسیت را با تمام خطرات و عوارضی که در پی دارد انجام دهند؟! این سوالی­ست که همواره در طول این تحقیق، ذهن پژوهشگر را به خود مشغول کرده بود. در واقع اگر اینان نیز به عنوان یک هویت جدید و حتی جنس سوم در جامعه مورد پذیرش قرار می­گرفتند، حاضر بودند با همین شرایط و در همین به قول خود «جسم اشتباه» به زندگی ادامه دهند؟ جوابی که در طول پژوهش دریافت شد، این بود که تنها مشکل افراد تبدیل­خواه جنسی نگاه و برخورد جامعه نیست! اینان مشکل بزرگترشان، اسارت در این جسم غریبه است که نه تنها نمی ­توانند با آن هیچ ارتباطی برقرار کنند،‌ بلکه عمیقا از آن نفرت دارند. عمل تغییر جنسیت برای تبدیل خواهان تنها فرار از نگاه­های سنگین مردم نیست. چه بسا پس از عمل تغییر جنسیت نیز، به خاطر ظاهر تقریبا زمخت (تبدیل­خواهان MtF) و فیزیک و استایل زنانه (تبدیل­خواهان FtM) در دسته­بندی نُرم جنسیتی زن- مرد،‌ به سادگی گنجانده نمی­شوند.. اینان از طریق عمل تغییر جنسیت در صدد رهایی از «برزخ» هستند تا با زیستن در جسم بیولوژیک جدید بر دوگانگی ذهن و بدن فائق آیند. شایان ذکر است مفهوم برزخ در این پژوهش و پژوهش امیرحسینی (۱۳۹۳) از سوی خود مشارکت­کنندگان به­کار رفته است. در ادبیات دینی، برزخ دنیایی است میان این جهان و جهان آخرت. در این­جا وقتی سخن از برزخ به میان می ­آید منظور حد فاصل میان دو طبقه­ی جنسیتی است که تبدیل­خواهان پیش از عمل به هیچ­یک از آن دو تعلق ندارند.
۴-۱۷ تم اصلی هفدهم: «ازدواج» به مثابه­ی چالش فراروی تبدیل­خواهان جنسی
ازدواج از جمله مهم­ترین مسائل پیشِ­روی هر دختر و پسری است اما وقتی سخن از ازدواج تبدیل­خواهان جنسی سخن به میان می ­آید، این مساله دارای پیچیدگی­ها و دشواری­های بیشتری است؛ اینان می­بایست کسی را بیابند که آنان را با شرایط فعلی (بعد از عمل)‌ وگذشته­ی زندگی در قالب جنسی متفاوت بپذیرند. در واقع تبدیل­خواهان با مسائلی دست به گریبانند که از کالبد پیشین در زندگی آنها سایه افکنده است. در این تم به بررسی تطبیقی مسائل یادشده پرداخته و دغدغه­ های دو گروه از تبدیل­خواهان، ‌با یکدیگر مقایسه گردیده است.

 

تم­های فرعی FtM تم­های فرعی MtF
۱۷۲۰ صرف­نظر از ازدواج به مثابه­ی بهای تغییر جنسیت ۱۷۱۰ تبدیل ازدواج به مثابه­ی کانون محوری مشکلات، آرزوها و رویاهای تبدیل­خواه جنسی و عدم تمایل مردان برای ازدواج با تبدیل­خواه جنسی
۱۷۲۱ امتناع دختران از ازدواج با تبدیل­خواه جنسی: نگاه همدلانه و حق دادن شخص تبدیل­خواه به دختران ۱۷۱۱ امتناع مردان از ازدواج با تبدیل­خواهان به دلیل زنانگی ناقص و نازایی: مقایسه با دختران «طبیعی»
۱۷۲۲ «شوهر کنی خوب میشی»: ازدواج به مثابه­ی راه حل خانواده برای پایان دادن به تبدیل­خواهی جنسی ۱۷۱۲ «زن بگیری خوب میشی»: ازدواج به مثابه­ی راه حل خانواده برای پایان دادن به تبدیل­خواهی جنسی
۱۷۲۳ خستگی از روابط متعدد عاطفی وتمایل به پایبندی به یک رابطه برای «تمام طول زندگی» ۱۷۱۳ گلایه از نگاه کوتاه مدت مردها در ارتباط عاطفی با تبدیل­خواه جنسی:‌ عدم تجربه­ عشق و لذت بلندمدت و تقلیل ارتباط به «یک شب»
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...