واژه

 

آوا نگاری

 

معادل فارسی

 

 

 

آفِندی

 

Afendi

 

نوعی نارنگی

 

 

 

بالَنگ

 

Balang

 

خیار سبز

 

 

 

خِیار

 

Xeyar

 

خربزه

 

 

 

سَنَتَره

 

Santarā

 

نوعی نارنگی

 

 

 

کَرکی

 

Karki

 

خیار چنبر

 

 

 

مَدَتی

 

Madani

 

بکرایی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۶-۱-۳ معرفی خیّر منطقه هرمود
حاج عبد­الرحیم فهیمی خیّر هوشمند، فهیم و روشنفکر هرمودی:
حاج عبد­الرحّیم فهیمی فرزند حاج عبد­الرضا فهیمی و نوه رئیس علی نقی که همگی از بزرگان و کد خدایان روستای هرمود بوده ­اند. وی در سال ۱۳۰۹ هـ..ش در هرمود متولّد شده است. ایشان در سال های دور به کشور امارات مهاجرت کرده امّا هیچ­گاه زادگاه خود را از یاد نبرده و با توجّه به وسع مالی زیاد و رفاه بسیار همواره در راه آبادانی روستای خویش و یاری رساندن به مردمان زادگاهش کوشیده است. اقدامات شایان و قابل توجه ایشان را باختصار در زیر بیان می­کنیم تا ضمن قدردانی از این خّیر بزرگوار و شریف که هم اکنون سنین کهنسالی را می­گذرانند عمل خدا پسندانه و بی توقع این عزیز را ارج بنهیم: برق کشی روستای هرمود- چاه آب شور و لوله کشی کّل هرمود- آسفالت کوچه­ها- تأسیس کودکستان- ساخت مدرسه راهنمایی- دبیرستان و پیش دانشگاهی- کارگاه فنی و حرفه­ای،‌کامپیوتر و آشپزی با تمام امکانات و تجهیزات پیشرفته و لازم، ساخت مسجد- احداث سّد خاکی روستا- ساخت درمانگاه و خانه بهداشت- تأسیس مکتب خانه خواهران و برادران- ساخت ۱۴ واحد خانه­های سازمانی و واگذاری آن­ها به جوانان و کسانی که نیاز به مسکن دارند.( البته ساخت واحدهای دیگر نیز ادامه دارد)- خانه خیر برای معلمانی که از شهر به روستا می­آیند با تمام امکانات- سرویس دهی ۴۸۰ تا ۵۰۰ دانش ­آموز از دوازه روستا به هرمود وسرویس­دهی معلمان از شهربه روستا و بالعکس- پرداخت هزینه­ های مهدکودک- کمک­هزینه شهریه به دانشجویان بی­بضاعت یا کم­-بضاعت(سالیانه ۵۰-۴۰ میلیون تومان)- سبدکالای ماه رمضان هر سال حدود ۱۰۰-۹۰ خانوار(اقلامی شامل: برنج، روغن، مرغ، گوشت گوسفند و…) افطاری هر ۳۰ روز ماه مبارک رمضان در مسجد- هزینه نصب(کل تلفن همراه اول- هزینه ساخت شهرکی جدید نزدیک یک روستا با کندن کوه- هدیه روز معلم به عنوان قدر دانی از معلّمان روستا و…
پایان نامه - مقاله - پروژه
به طور کلی بیش از ۹۰ درصد امور عمرانی روستا با هزینه این خیّر فهیم و سخی به انجام رسیدهاست، قابل ذکر است ایشان به ادامه تحصیل جوانان روستا بسیار علاقمند بوده و تمامی امکانات رفاهی و آموزشی و فرهنگی را برای تحصیل آنان فراهم نموده ­است، هر چند جوانان روستا در این امر کوتاهی کرده و به محض اتمام تحصیلات دبیرستانی جهت کار به خارج از کشور می­روند اما در حال حاضر ادامه تحصیل خواهران در مقاطع تحصیلات عالی پیشرفت قابل توجهی داشته­است. در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان هرمودی در کارخانه های مربوط به ایشان در شهرهای مختلف امارات مشغول به کار و تجارت هستند.
این خیّر روشنفکر به زادگاه خویش بسیار علاقمند است و سالیانه یک بار به روستا آمده و مدّتی را در روستا جهت بررسی امور روستا و پیشرفت کلّی روستا سپری می­ کند. خداوند حافظ ایشان باد.
طیب هوشیار
طیّب هوشیار فرزند محمّد درویش متولّد ۱۳۴۰ هـ..ش و ساکن هرمود .. ایشان حدود ۲۲ سال است که نماینده تامّ­الاختیار حاج عبد­الرحّیم فهیمی در هرمود هستند و با درایت و هوشیاری بسیار مسئولیت سنگین امّا خدا پسندانه اجرای طرح­های عمرانی،‌آموزشی، فرهنگی و مذهبی روستا را به عهده دارند. ایشان با بررسی امور روستا و سنجش نیاز­های ضروری مردم و روستا و گزارش آن به آقای عبد­الرحّیم فهیمی، با دریافت هزینه­ های سالیانه از ایشان به رتق و فتق امور روستا اقدام می­نمایند و حدود بیست و دو سال است که در این سمت فعّالیت دارند و به دلیل اعتماد به نفس بالا، صداقت و همّت والای ایشان بحمدالله روستای هرمود از نظر امکانات رفاهی،‌آموزشی و فرهنگی بسیار پیشرفته است. دستان این نماینده پر توان، ‌توانا باد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...