۰٫۴۹۰۳۱

 

۱٫۷۳۷۶۶

 

۰٫۱۹۲۸۰۸

 

 

 

آمار توصیفی در جدول شماره ۴-۱ ارائه گردیده است. به طور کلی، آماره­ های توصیفی حاکی از آن است که نمونه انتخابی از تنوع زیادی برخوردار است. به عنوان نمونه، آمار توصفی مربوط به عملکرد شرکت نشان می­دهد که حداکثر و حداقل عملکرد شرکت به ترتیب برابر ۶۲٫۰۳۸۳و۱۱٫۲۲۰۹-و انحراف
معیار آن نیز برابر با ۱۲٫۰۵۹ است. در خصوص سایر متغیرها چنین ویژگی وجود دارد که حاکی از تنوع شرکت های انتخابی و در نتیجه قابلیت تعمیم نتایج نمونه به جامعه تحقیق می باشد.
۴-۲-۱- تجزیه و تحلیل فرضیه اصلی
فرضیه اصلی : وضعیت اقتصادی بر کل بدهی ها، در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران موثر است.
این فرضیه در خصوص بررسی وجود تاثیر بین وضعیت اقتصادی(BC) بر کل بدهی ها، (TD) مطرح شده و با بهره گرفتن از مدل زیر مورد آزمون قرار می‌گیرد:
در این پژوهش با توجه به نوع مدل اثرات ثابت مقطعی و زمانی آزمون می­ شود.جدول(۴-۲) وجدول (۴-۳) نتایج آزمون F برای تعیین مناسبت رگرسیون در رابطه با فرضیه را نشان می­دهد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
در داده های ترکیبی اثرات زمانی و مقطعی داده ها و همچنین اثرات همزمان آنها آزمون می شود.طبق مدل اثرات ثابت–زمانی برای هر یک از سال‌های یک عرض از مبدا و طبق مدل اثرات ثابت–مقطعی برای هر یک از این شرکت ها یک عرض از مبدا ارائه می‌شود.حال.برای اینکه ببینیم این عرض از مبدا‌ها از لحاظ آماری با هم تفاوت معنادار دارند یا خیر، آزمون چاو را به کار گرفته شده است.
بنابراین فرضیه و به صورت زیر مطرح می شود::
تمام عرض از مبداها با هم برابرند↔Pooled
: عرض از مبداها با هم تفاوت دارند↔ مدل اثرات ثابت زمانی یا مقطعی یا هر دو
که مقادیر ثابت مدل (عرض از مبدا) در هریک از حالت های فوق به شرح زیر می باشد:
Pooled ↔
panel ازنوع اثرات ثابت زمانی ↔
panel ازنوع اثرات ثابت مقطعی ↔
panel ازنوع اثرات ثابت زمانی و مقطعی ↔
با توجه به آماره آزمون چاو اگر احتمال مدل کوچک­تر از۰٫۰۵ می­باشد فرضیه مبنی بر برابری عرض از مبداها رد شده و مدل اثرات ثابت ارجح است.
در این پژوهش با توجه به نوع مدل اثرات ثابت مقطعی و زمانی آزمون می­ شود.جدول(۴-۲) وجدول(۴-۳) نتایج آزمون F برای تعیین مناسبت رگرسیون در رابطه با فرضیه را نشان می­دهد.
جدول ۴-۲٫ نتایج اثرات ثابت مقطعی

 

 

Redundant Fixed Effects Tests

 

 

 

Test cross-section fixed effects

 

 

 

Effects Test

 

Statistic

 

d.f.

 

Prob.

 

 

 

Cross-section F

 

۱۰٫۴۹

 

(۵۸٫۵۲۶)

 

۰٫۰۰۰

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...