نوآوری خدمات عملکرد

 

۴۹/۰

 

 

 

۴۹/۰

 

 

 

با توجه به نتایج فوق مشاهده می­ شود رسمیت تاثیر غیر مستقیم بالاتری بر عمکلرد از طریق نوآوری خدمات دارد.
۴ - ۷ )آزمون فرضیه ­های تحقیق
۱٫بین تمرکز و نوآوری خدمات در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان رابطه معناداری وجود دارد.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیر برابر با ۹۱/۲- بوده و از آنجا که خارج از بازه (۹۶/۱ & 96/1-) است. لذا بین تمرکز و نوآوری خدمات در بانکها و موسسات مالی استان گیلان ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین میزان این رابطه با توجه به نتایج بدست آمده برابر با ۳۷۱/۰ - است.
۲٫بین رسمیت و نوآوری خدمات در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان رابطه معناداری وجود دارد.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیر برابر با ۱۲/۳- بوده و از آنجا که خارج از بازه (۹۶/۱ & 96/1-) است. لذا بین رسمیت و نوآوری خدمات در بانکها و موسسات مالی استان گیلان ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین میزان این رابطه با توجه به نتایج بدست آمده برابر با ۴۲۴/۰ - است.
۳٫بین تخصص و نوآوری خدمات در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان رابطه معناداری وجود دارد.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیر برابر با ۲۸/۱ بوده و از آنجا که داخل از بازه (۹۶/۱ & 96/1-) است. لذا فرضیه سوم تائید نمی شود.
۴٫بین نوآوری خدمات و عملکرد سازمانی در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان رابطه معناداری وجود دارد.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیر برابر با ۳۶/۳ بوده و از آنجا که خارج از بازه (۹۶/۱ & 96/1-) است. لذا بین نوآوری خدمات و عملکرد سازمانی در بانکها و موسسات مالی استان گیلان ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین میزان این رابطه با توجه به نتایج بدست آمده برابر با ۴۹۲/۰ است.
برای فرضیه پنجم به آزمون مدل در حالت کلی پرداخته می شود:
پایان نامه

۵٫نوآوری خدمات رابطه بین ساختار سازمانی و عملکرد سازمانی در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان را میانجی گری می­ کند.
فرضیه مذکور در قالب سه فرضیه فرعی زیر بررسی و تحلیل می گردد.
۱٫۵ نوآوری خدمات رابطه بین تمرکز و عملکرد سازمانی در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان را میانجی گری می­ کند.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیرتمرکز و نوآوری خدمات و همچنین نوآوری خدمات و عملکرد سازمانی معنی دار است (میزان آماره t خارج از بازه (۹۶/۱ & 96/1-). لذا نوآوری خدمات رابطه بین تمرکز و عملکرد سازمانی در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان را میانجی گری می­ کند. همچنین میزان این رابطه با توجه به نتایج بدست آمده برابر با حاصلضرب ضرایب مسیر بین دو متغیر.
(۱۸/۰)=(۷۶۴/۰)(۲۴۱/۰)
۲٫۵ نوآوری خدمات رابطه بین رسمیت و عملکرد سازمانی در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان را میانجی گری می­ کند.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیر رسمیت و نوآوری خدمات و همچنین نوآوری خدمات و عملکرد سازمانی معنی دار است (میزان آماره t خارج از بازه (۹۶/۱ & 96/1-). لذا نوآوری خدمات رابطه بین رسمیت و عملکرد سازمانی در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان را میانجی گری می­ کند. همچنین میزان این رابطه با توجه به نتایج بدست آمده برابر با حاصلضرب ضرایب مسیر بین دو متغیر.
(۲۰/۰)=(۴۹۲/۰)(۴۲۴/۰)
۳٫۵ نوآوری خدمات رابطه بین تخصص و عملکرد سازمانی در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان را میانجی گری می­ کند.
با توجه به مدل ساختاری تحقیق مشاهده می شود که میزان آماره تی بین دو متغیر تخصص و نوآوری خدمات معنی دار نیست (میزان آماره t داخل بازه (۹۶/۱ & 96/1-). لذا نوآوری خدمات رابطه بین تخصص و عملکرد سازمانی در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان را میانجی گری نمی­کند.
با توجه به موارد مذکور و مدل ساختاری تحقیق که سه بعد ساختار سازمانی ۲/۴۳ درصد از متغیر نوآوری خدمات را تبیین می کند و همچنین نوآوری خدمات نیز ۱/۳۶ درصد از متغیر عملکرد را تبیین می کند. لذا می توان گفت که نواوری خدمات به طور کلی بین ابعاد ساختار سازمانی و عملکرد را تبیین می کند.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱) مقدمه
فصل پنجم شامل بخش­های نتایج آمار توصیفی، نتایج آزمون فرضیه ­ها، پیشنهادات کاربردی، پیشنهادات برای محققین آتی و محدودیت­های تحقیق است.
۵-۲) نتایج آمار توصیفی

 

 

  •  

 

      1. توصیف سوالات عمومی

     

     

 

 

 

تعداد بانک­ها و موسسات مالی در این تحقیق ۳۱ مورد است که بین ۴ تا ۶ پرسشنامه در این بانک­ها و موسسات توزیع شد. همچنین می­توان به این موضوع اشاره کرد که اکثر این بانک­ها و موسسات مالی در دسته بانک­های خصوصی قرار داشتند (۵/۶۳درصد).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...