• بعد از تجزیه‌وتحلیل محیط می‌توان به تعیین مشاغل پرداخت

 

  • نوع ماهیت مشاغل در انتخاب استراتژی مدیریت دانش مؤثر است

 

  • هر چه فعالیت‌های سازمان تخصصی‌تر باشد نیاز به خلاقیت افراد افزایش می‌یابد

 

  • نوح ماهیت محصول/خدمت در سازمان‌ها در انتخاب استراتژی مدیریت دانش مؤثر می‌باشد

 

  • نحوه ارائه محصول یا خدمات در تعیین استراتژی تولید مؤثر است

 

  • سطح یکپارچگی عمودی در سازمان‌ها از عوامل مؤثر بر تولید محصول می‌باشد

 

  • تعیین ویژگی‌های محصول از حیث مشتریان ضروری است

 

  • کیفیت، هزینه و… از عوامل مؤثر بر شناسایی ماهیت محصول یا خدمت در سازمان‌ها می‌باشد

 

  • سازمان‌هایی با ارائه خدمات نسبت به سازمان‌های تولیدی از خلاقیت بیشتری برخوردارند

 

  • خلاقیت در سازمان‌ها به نوع فرایندهای سازمان وابسته است

 

  • خلاقیت در استراتژی انسان گرا تأثیر گذار است

 

  • تولید محصولات در حجم بالا نیاز به استفاده از رویه استاندارد شده دارد

 

  • استراتژی تولید و یا ارائه خدمات به مشتریان باعث شکل گیری استراتژی مدیریت دانش می‌گردد

 

  • محصول به عنوان خروجی سازمان می‌بایست بررسی و تجزیه و تحلیل گردد

 

  • تعداد رقبایی که توانایی تولید محصول را دارند، باید شناسایی شوند

 

  • تنوع محصولات باعث افزایش فرایندهای تولیدی می‌گردد

 

  • هر چه فرایندهای تولیدی بیشتر باشد، نیاز به استاندارد سازی افزایش می‌یابد

 

  • هر چه ارائه خدمات خاص تر باشد، نیاز به خلاقیت در ارائه خدمت افزایش می‌یابد

 

  • در ارائه خدمات اندازه سازمان بسیار اثرگذار است

 

  • هر چه سازمان نیروی انسانی بیشتری داشته باشد جهت انتقال دانش نیاز به تعیین استراتژی مدیریت دانش خواهد داشت

 

  • منابع فیزیکی سازمان با ظرفیت سازمان رابطه مستقیم دارد

 

  • تعیین دارایی‌های سازمان در انتخاب استراتژی مدیریت دانش مؤثر خواهد بود

 

  • تعیین احتیاجات فنا. ری اطلاعات در انتخاب استراتژی، مناسب تر خواهد بود

 

  • تمرکز از عواملی است که در خصوص ارتباط درون سازمانی و قدرت تصمیم گری افراد صحبت می کند

 

  • خلاقیت در سازمان‌های با تمرکز بالا، افزایش خواهد یافت

 

  • تعداد مدیران ستادی و عملیاتی در سازمان‌های متمرکز کاهش می‌یابد

 

  • نیروی انسانی از عوامل تأثیرگذار در تعیین استراتژی مدیریت دانش است

 

  • نحوه روابط و تعداد نیروی انسانی در دستیابی به خلاقیت بسیار موقر است

 

  • جهت افزایش دانش ضمنی بهره‌برداری از نیروی انسانی ضروری است

 

  • از نگاه مدیران ارشد سازمان اهداف مدیریت دانش بسیار مهم می‌باشد

 

  • اهداف مدیریت دانش می‌بایست با خط مشی سازمان همراستا باشد

 

  • مدیریت دانش می‌بایست باعث افزایش بهبود عملکرد سازمان گردد

 

    • جهت برنامه ریزی برای تولید و فروش سازمان، انتخاب استراتژی مناسب لازم می‌باشد

پایان نامه - مقاله - پروژه

 

  • پیش بینی میزان فروش و نحوه آن

 

  • بررسی میزان خلاقیت در تولید

 

  • بررسی استانداردهای تولیدی و یا ارائه خدمات

 

  • بررسی برتری‌های سازمان نسبت به رقبا

 

  • بررسی جایگاه کنونی سازمان در بازار

 

  • انتخاب استراتژی کسب وکار مناسب

 

  • تعیین میزان نوآوری جهت تولید یا ارائه خدمات

 

  • در استراتژی سیستم گرا به شناخت فناوری اطلاعات سازمان نیاز می‌باشد

 

  • سیاست‌های سیستم‌های اطلاعاتی نیز می‌بایست بررسی شود

 

  • سیستم‌های اطلاعاتی عامل مؤثر جهت بررسی دانش در سازمان است

 

  • در سازمان‌ها فرایندهای کلیدی به نوع محصول یا خدمت آن بستگی دارد

 

  • سازمان‌های کوچک و متوسط دارای فرایندهای کمتر و پویاتر می‌باشند

 

  • با افزایش تولید نیاز به استاندارد کردن جهت کاهش خطا افزایش می‌یابد

 

  • با استاندارد کردن فرایندها، میزان خلاقیت کاهش می‌یابد

 

  • ماهیت هر محصول یا خدمت به رقابت در بازار و شناخت محیط کمک می کند

 

  • میزان خلاقیت در ارائه خدمت به مشتریان بسیار حیاتی است

 

  • ارائه خدمات نسبت به تولید نیاز به خلاقیت بیشتری دارد

 

  • در سازمان آر عوامل مهم دیگر، فرهنگ آن می‌باشد

 

  • فرهنگ در موفقیت مدیریت دانش مؤثر می‌باشد

 

 

 

 

 

جدول ۴-۴: کدگذاری اولیه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...