IC

 

۰٫۰۰۷

 

 

 

FAT

 

۰٫۰۰۷

 

 

 

همانطور که در جدول مشخص است نسبت سود هر سهم با میزان ۷/۷۲ % درصد مهم ترین نسبت مالی در معادله مدل تحلیل حساسیت می باشد و از ۳۹ نسبت استفاده شده اولیه تنها ۱۱ نسبت در معادله مدل، با اهمیت تشخیص داده شده است که میزان اهمیت هر یک از آن ها متفاوت است و در جدول خلاصه شده است.
در نهایت نتایج تحلیل حساسیت مدل های درخت تصمیم با نتایج بدست آمده از تحلیل عاملی برای ارزشگذاری ابعاد مالی مقایسه گردید. مهم ترین نسبت تعیین شده در تحلیل حساسیت برابر با سود هر سهم بود که در یافته‌های تحلیل عاملی، سومین عامل برای آن‌ تعریف شده است. نتایج تحلیل عاملی و یافته های درخت تصمیم برای تعیین فاکتورهای نشان دهنده عملکرد واحد تجاری به هم نزدیک هستند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۳- خلاصه فصل
در این فصل ، ابتدا در فرضیه اول پژوهش اطلاعات کل بورس اوراق بهادار تهران بررسی شد. برای انجام پژوهش از تحلیل عاملی و انواع الگوریتم درخت تصمیم استفاده شد. نتیجه پژوهش نشان داد که مهم ترین نسبت های تعیین شده در تحلیل حساسیت برابر با سود قبل از مالیات به حقوق صاحبان سهام، حاشیه سود خالص و سود هر سهم می باشد که در یافته های تحلیل عاملی، اولین و سومین عامل برای آن ها تعریف شده است. نتایج تحلیل‌عاملی و یافته های درخت تصمیم برای تعیین فاکتورهای نشان دهنده عملکرد واحد تجاری به هم نزدیک هستنددر ادامه جهت بررسی فرضیه دوم، اطلاعات در قالب پنج صنعت که دارای اطلاعات کافی جهت بررسی در الگوریتم درخت تصمیم بودند طبقه بندی شد و تجزیه و تحلیل این پنج صنعت انجام شد.نتیجه پژوهش نشان داد که اختلاف کمی بین نتایج صنایع وجود دارد و نسبت سود قبل از مالیات به حقوق صاحبان سهام در همه تحلیل ها مشترک می باشد در نتیجه ارزیابی عملکرد واحد تجاری به نوع صنعت بستگی ندارد.
در فصل بعد نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل اطلاعات تفسیر خواهد شد و با نتایج سایر پژوهش‌های انجام گرفته در این زمینه مورد مقایسه قرار خواهد گرفت. در ادامه نیز محدودیت‌های پیش روی پژوهش‌گر بیان شده و در پایان پیشنهادهایی برای پژوهش‌های آتی ارائه می‌شود.
فصل پنجم
نتیجه‌گیری و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه
در فصل چهارم اطلاعات مربوط به پژوهش در قالب دو فرضیه تجزیه و تحلیل شد. بنابراین، در این فصل، ابتدا به پرسش‌های مطرح شده در مطالعه با توجه به تحلیل‌های آماری انجام شده در فصل قبل، پاسخ داده می شود. سپس به تشریح و بحث نتایج به دست آمده و پیشنهادهای کاربردی پژوهش پرداخته می‌شود.
۵-۲- مروری بر نتایج پژوهش
با توجه به تحقیق های انجام شده داخلی و خارجی در خصوص ارزیابی عملکرد واحدهای تجاری و سوالات پژوهش، نتایج این پژوهش در دو بخش ارائه می گردد
۵-۲-۱- تعیین شاخص های شرکتی موثر بر ارزیابی عملکردشرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
سوال اصلی مطرح شده این است که: با بهره گیری از الگوریتم درخت تصمیم، کدامیک از شاخص های شرکتی، عملکرد شرکت را بهتر تبیین می کند؟
در پژوهش حاضر با توجه به تحلیل های انجام شده با رویکرد الگوریتم درخت تصمیم سه نسبت سود قبل از مالیات به حقوق صاحبان سهام، حاشیه سود خالص و سود هر سهم به ترتیب با میزان ۴۷% ، ۴/۲۰ % و ۷/۱۱ % مهم‌ترین نسبت‌های مالی در معادله مدل تحلیل حساسیت هستند و از ۳۹ نسبت استفاده شده اولیه تنها ۲۲ نسبت در معادله مدل با اهمیت تشخیص داده شده است که میزان اهمیت هر یک از آن ها متفاوت است. سپس نتایج تحلیل حساسیت مدل‌های درخت تصمیم با نتایج بدست آمده از تحلیل عاملی برای ارزشگذاری ابعاد مالی مقایسه گردید. مهم ترین نسبت های تعیین شده در تحلیل حساسیت، اولین و سومین عامل تعریف شده در تحلیل عاملی بودند. نتایج تحلیل‌عاملی و یافته های درخت تصمیم برای تعیین فاکتورهای نشان دهنده عملکرد واحد تجاری به هم نزدیک هستند. نتایج بدست آمده هم راستا با پژوهش درسان دیلن و همکاران ۲۰۱۳ ، بیت کلینبرگ و همکاران ۲۰۱۳، بلکویی ۱۹۹۷ می‌باشد. همانطور که در جدول ۵-۱ مشخص است نتایج این پژوهش توسعه دهنده پژوهش های گذشته می باشد.

 

 

جدول ۵-۱: مقایسه نتایج

 

 

 

پژوهشگر

 

سال

 

روش مورد استفاده

 

نتیجه

 

 

 

درسان دیلن

 

۲۰۱۳

 

درخت تصمیم

 

هم راستای نتایج پژوهش می باشد

 

 

 

بیت کلینبرگ

 

۲۰۱۳

 

رگرسیون

 

هم راستای نتایج پژوهش می باشد

 

 

 

میرغفوری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...