مدت سکونت در شهر پرند

 

همبستگی اسپیرمن

 

.۳۹۹**

 

 

 

Sig. (2-tailed)معناداری

 

.۰۰۰

 

 

 

تعداد

 

۱۹۶

 

 

 

Correlation is significant at the 0.01 level (2-tailed).

 

 

 

جدول فوق به بررسی رابطه بین مدت زمان سکونت و حس­تعلق­مکانی پاسخگویان ساکن شهرجدیدپرند پرداخته است. با توجه به اینکه سطح معناداری این دو متغیر برابر با ۰۰۰/۰(کمتر از ۰۵/۰) است، می توان گفت رابطه معناداری بین دو متغیر وجود دارد. میزان همبستگی اسپیرمن بین این دو متغیر برابر با ۳۹۹/۰ است، که نشان­دهنده همبستگی متوسط و مستقیم بین این دو متغیر است و با (**) مشخص شده است. لذا با اطمینان ۹۹ درصد می­توان رابطه همبستگی بین مدت زمان سکونت و حس­تعلق­مکانی را معنی­دار دانست. بنابراین می­توان گفت هرچه افراد مدت زمان بیشتری در شهرجدیدپرند سکونت داشته باشند، حس تعلق افراد به مکان زندگیشان بیشتر می­ شود و بالعکس.
دانلود پایان نامه
فرضیه پنجم: به نظر می­رسد بین ویژگی­های فردی[۸۵](جنسیت، سن، وضعیت اشتغال، قومیت و شیوه تصرف واحد مسکونی) با حس­تعلق­مکانی ساکنین شهرجدیدپرند رابطه معناداری وجود دارد.
در بررسی این فرضیه با توجه به سطح سنجش متغیرها از آزمون­های مختلف استفاده شده است. در بررسی جنسیت از آزمون t دو گروه مستقل؛ در بررسی وضعیت اشتغال، قومیت و شیوه تصرف واحد مسکونی از آزمون تحلیل واریانس یا آزمون F و در بررسی رابطه سن با حس­تعلق مکانی از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است.
جدول۱۹- ۴ تفاوت میزان حس­تعلق­مکانی پاسخگویان ساکن شهرجدیدپرند بر حسب جنسیت

 

 

متغیر مستقل

 

مقدار t

 

تفاوت میانگین دو گروه

 

سطح معناداری

 

 

 

 

 

جنسیت

 

۶۷/۱-

 

۳۲/۲-

 

۰۹/۰

 

عدم معناداری رابطه

 

 

 

آزمون t یکی از روش­های پارامتری می­باشد که به منظور دستیابی به اینکه آیا تفاوت بین میانگین­های دو گروه از نظر آماری معنی­دار هست یا نه مورد استفاده قرار می­گیرد(کلانتری،۱۳۹۱: ۱۱۸).
جدول فوق نتیجه آزمون t دو گروه مستقل، برای مقایسه میانگین حس­تعلق­مکانی بر حسب جنسیت را در میان پاسخگویان ساکن شهرجدیدپرند نشان می­دهد. با توجه به جدول می­توان بیان کرد که سطح معناداری دو متغیر جنسیت و حس­تعلق­مکانی برابر با ۰۹/۰(بیشتر از ۰۵/۰) است که حاکی از عدم معناداری رابطه بین این دو متغیر است. بنابراین میزان حس­تعلق­مکانی در بین زنان و مردان ساکن شهرجدیدپرند تفاوت معناداری ندارد.
جدول ۲۰- ۴ تفاوت میزان حس­تعلق­مکانی پاسخگویان ساکن شهرجدیدپرند بر حسب وضعیت اشتغال، قومیت و شیوه تصرف واحد مسکونی

 

 

متغیر مستقل

 

مقدار f

 

میانگین مربعات

 

سطح معناداری

 

 

 

 

 

وضعیت اشتغال

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...