مدل کسب و کار عملیاتی یک سازمان ،منطق اصلی خلق ارزش و نحوه ی کسب درآمد آن را شرح می دهد.

 

 

 

گردین و دیگران(۲۰۰۰)

 

مدل کسب و کار به این پرسش پاسخ می دهد که ((آنچه ارائه شده به چه کسی ودر عوض چه چیزی در انتظار بازگشت است؟مدل کسب و کار علاوه بر ایجاد ارزش در یک شبکه ذی نفان چند حزبی و همچنین تبادل ارزش بین سهامداران را توصیف می کند.

 

 

 

پتروویچ و دیگران(۲۰۰۱)

 

مدل کسب و کار ،منطق نظام کسب و کار را برای ایجاد ارزشی که در زیر فرایندهای واقعی نهفته است،توصیف می کند.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

آمیت و زوت (۲۰۰۱)

 

مدل کسب و کار طراحی محتوای معامله ،ساختار و حکومت را نشان می دهد ،تا به ایجاد ارزش از طریق بهره برداری از فرصت های کسب و کار جدید برسد.

 

 

 

توربان و دیگران (۲۰۰۱)

 

معماری سازمان و شبکه ی شرکای خود را برای ایجاد،بازاریابی ،و تحویل ارزش و مرکز ارتباطات به یک یا چند بخش از مشتریان به منظور ایجاد جریان درآمد پایدار و وسود آور است.

 

 

 

استالر (۲۰۰۲)

 

مدل کسب و کار موجود و یا کسب و کار برنامه ریزی شده برای آینده است.مدل همیشه از واقعیت پیچیده ،ساده سازی است.این به درک اصول کسب وکار یا برنامه ریزی کردن نحوه ی دیدگاه کسب و کارآینده کمک می کند.

 

 

 

چسبرگ و روزنبلوم(۲۰۰۲)

 

مدل های کسب وکار چارچوب منسجم را فراهم می کند که ویژگی ها و پتانسیل های فناوری به عنوان ورودی می گیرد و آنها را از طریق مشتریان و بازار را به ورودی های اقتصادی تبدیل می کند.بنابراین مدل کسب و کار به عنوان یک وسیله ی متمرکز که واسطه بین توسعه ی فناوری و ایجاد ارزش اقتصادی باشد ،تصور می گردد.

 

 

 

مگریتا(۲۰۰۲)

 

مدل کسب وکار توصیف داستان منطقی را بیان می کند که چه کسانی مشتریان شما هستند،ارزش آنها چیست و چگونه شما در قبال ارائه ی ارزش به آنها کسب درآمد می کنید.

 

 

 

باو من(۲۰۰۲)

 

شرح نقش ها و روابط شرکت ،مشریان،شرکا و تامین کنندگان ،و همچنین جریان کالاها ،اطلاعات و پول میان این احزاب و مزایای اصلی تخصیص یافته به آنها به ویژه ،اما نه منحصرا مشتری.

 

 

 

هد من و کالینگ (۲۰۰۳)

 

مدل کسب و کار یک مدتی است که اغلب به توصیف اجزای کلیدی کسب و کار پرداخته است که مشتریان،رقبا،پیشنهادها،فعالیت های سازمان ،منابع ،عرضه عوامل و ورودی های تولید و همچنین اجزای روند طولی برای پوشش پویای مدل کسب وکار در طول زمان است.

 

 

 

کامپانو و پیگنیور(۲۰۰۳)

 

مفهوم دقیق راهبرد شرکت ها در سطح خلاصه که به عنوان مبنایی برای پیاده سازی فرایند های کسب و کار است.

 

 

 

لیم و دیگران(۲۰۰۴)

 

مجموعه ای از راهبردهای سازمانی برای ایجاد و مدیریت از جمله مدل درآمد،سطح بالای فرایندها ی کسب وکارو اتحاد.

 

 

 

شافر و دیگران(۲۰۰۵)

 

نمایندگی از منطق اساسی شرکت و انتخاب راهبرد جهت ایجاد و کسب ارزش در شبکه ی ارزش.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...