دانلود مقالات و پایان نامه ها درباره طراحی الگوی تغییر مدل کسب و کار در یک بنگاه ... |
مدل کسب و کار عملیاتی یک سازمان ،منطق اصلی خلق ارزش و نحوه ی کسب درآمد آن را شرح می دهد.
گردین و دیگران(۲۰۰۰)
مدل کسب و کار به این پرسش پاسخ می دهد که ((آنچه ارائه شده به چه کسی ودر عوض چه چیزی در انتظار بازگشت است؟مدل کسب و کار علاوه بر ایجاد ارزش در یک شبکه ذی نفان چند حزبی و همچنین تبادل ارزش بین سهامداران را توصیف می کند.
پتروویچ و دیگران(۲۰۰۱)
مدل کسب و کار ،منطق نظام کسب و کار را برای ایجاد ارزشی که در زیر فرایندهای واقعی نهفته است،توصیف می کند.
آمیت و زوت (۲۰۰۱)
مدل کسب و کار طراحی محتوای معامله ،ساختار و حکومت را نشان می دهد ،تا به ایجاد ارزش از طریق بهره برداری از فرصت های کسب و کار جدید برسد.
توربان و دیگران (۲۰۰۱)
معماری سازمان و شبکه ی شرکای خود را برای ایجاد،بازاریابی ،و تحویل ارزش و مرکز ارتباطات به یک یا چند بخش از مشتریان به منظور ایجاد جریان درآمد پایدار و وسود آور است.
استالر (۲۰۰۲)
مدل کسب و کار موجود و یا کسب و کار برنامه ریزی شده برای آینده است.مدل همیشه از واقعیت پیچیده ،ساده سازی است.این به درک اصول کسب وکار یا برنامه ریزی کردن نحوه ی دیدگاه کسب و کارآینده کمک می کند.
چسبرگ و روزنبلوم(۲۰۰۲)
مدل های کسب وکار چارچوب منسجم را فراهم می کند که ویژگی ها و پتانسیل های فناوری به عنوان ورودی می گیرد و آنها را از طریق مشتریان و بازار را به ورودی های اقتصادی تبدیل می کند.بنابراین مدل کسب و کار به عنوان یک وسیله ی متمرکز که واسطه بین توسعه ی فناوری و ایجاد ارزش اقتصادی باشد ،تصور می گردد.
مگریتا(۲۰۰۲)
مدل کسب وکار توصیف داستان منطقی را بیان می کند که چه کسانی مشتریان شما هستند،ارزش آنها چیست و چگونه شما در قبال ارائه ی ارزش به آنها کسب درآمد می کنید.
باو من(۲۰۰۲)
شرح نقش ها و روابط شرکت ،مشریان،شرکا و تامین کنندگان ،و همچنین جریان کالاها ،اطلاعات و پول میان این احزاب و مزایای اصلی تخصیص یافته به آنها به ویژه ،اما نه منحصرا مشتری.
هد من و کالینگ (۲۰۰۳)
مدل کسب و کار یک مدتی است که اغلب به توصیف اجزای کلیدی کسب و کار پرداخته است که مشتریان،رقبا،پیشنهادها،فعالیت های سازمان ،منابع ،عرضه عوامل و ورودی های تولید و همچنین اجزای روند طولی برای پوشش پویای مدل کسب وکار در طول زمان است.
کامپانو و پیگنیور(۲۰۰۳)
مفهوم دقیق راهبرد شرکت ها در سطح خلاصه که به عنوان مبنایی برای پیاده سازی فرایند های کسب و کار است.
لیم و دیگران(۲۰۰۴)
مجموعه ای از راهبردهای سازمانی برای ایجاد و مدیریت از جمله مدل درآمد،سطح بالای فرایندها ی کسب وکارو اتحاد.
شافر و دیگران(۲۰۰۵)
نمایندگی از منطق اساسی شرکت و انتخاب راهبرد جهت ایجاد و کسب ارزش در شبکه ی ارزش.
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-02] [ 05:46:00 ق.ظ ]
|