افسردگی

 

۳۷۸/۰

 

۱۴/۰

 

۱/۱۷

 

۰۰۰۱/۰

 

۳۷۸/۰-

 

۱/۴-

 

۰۰۰۰۱/۰

 

 

 

با توجه به جدول فوق می توان متوجه شد که رگرسیون بین ابعاد سلامت روان با عملکرد تحصیلی تا یک گام پیش رفته است و داده های جدول فوق نشان می دهد که نسبت F و سطح معناداری آن بیانگر اثر معنادار متغیر افسردگی در معادله رگرسیون است. در این مرحله اثر رگرسیون (۱/۱۷ F=) به دست آمده که در سطح معناداری (۰۰۰۱/۰) معنادار می باشد و ضریب تعیین محاسبه شده بر اساس این متغیر (۱۴/۰) است، یعنی این متغیر ۱۴ درصد واریانس متغیر عملکرد تحصیلی را پیش بینی می کند.
با توجه به نتایج می توان متوجه شد که متغیر افسردگی نسبت به دیگر متغیرها پیش بینی کننده قوی تری برای عملکرد تحصیلی می باشد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
فرضیه فرعی چهارم: ابعاد هوش معنوی به طور معناداری قادر به پیش بینی عملکرد تحصیلی می باشند.
برای بررسی این سوال از رگرسیون چند گانه به روش گام به گام استفاده گردیده است.
جدول ۴-۸: جدول مشخصه های آماری رگرسیون بین ابعاد هوش معنوی و عملکرد تحصیلی به روش گام به گام

 

 

گام ها

 

متغیر ها

 

R

 

² R

 

F

 

› P

 

Β

 

T

 

› p

 

 

 

اول

 

تفکر کلی و بعد اعتقادی

 

۴۱۹/۰

 

۱۷/۰

 

۹/۲۱

 

۰۰۰۱/۰

 

۴۱۹/۰

 

۶/۴

 

۰۰۰۱/۰

 

 

 

با توجه به جدول فوق می توان متوجه شد که رگرسیون بین ابعاد هوش معنوی با عملکرد تحصیلی تا یک گام پیش رفته است و داده های جدول فوق نشان می دهد که نسبت F و سطح معناداری آن بیانگر اثر معنادار متغیر تفکر کلی و بعد اعتقادی در معادله رگرسیون است. در این مرحله اثر رگرسیون (۹/۲۱ F=) به دست آمده که در سطح معناداری (۰۰۰۱/۰) معنادار می باشد و ضریب تعیین محاسبه شده بر اساس این متغیر (۱۷/۰) است، یعنی این متغیر ۱۷ درصد واریانس متغیر عملکرد تحصیلی را پیش بینی می کند.
با توجه به نتایج می توان متوجه شد که متغیر تفکر کلی و بعد اعتقادی نسبت به دیگر متغیرها پیش بینی کننده قوی تری برای عملکرد تحصیلی می باشد.
فرضیه فرعی پنجم: هوش معنوی و سلامت روان به طور معناداری قادر به پیش بینی عملکرد تحصیلی می باشند.
برای بررسی این سوال از رگرسیون چند گانه به روش گام به گام استفاده گردیده است.
جدول ۴-۹: جدول مشخصه های آماری رگرسیون بین هوش معنوی و سلامت روان با عملکرد تحصیلی به روش گام به گام

 

 

گام ها

 

متغیر ها

 

R

 

² R

 

F

 

› P

 

β

 

T

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...