کاهش تعارضات موجود در سازمان

 

مدیران بانک و کارکنان

 

 

 

۳

 

تعهد سازمانی

 

تصویرسازی مناسب درباره سازمان که منجر به ادراک مثبت کارکنان از سازمان شود

 

مدیران بانک و کارکنان

 

 

 

۴

 

تعهد سازمانی

 

ایجاد بسترهای محیطی مناسب سازمان

 

مدیران بانک

 

 

 

۵

 

تعهد سازمانی

 

ایجاد فرهنگ حمایتی در سازمان

 

مدیران بانک

 

 

 

 

 

تعهد سازمانی

 

بازخور در زمان و مکان مناسب به کارکنان

 

مدیران بانک

 

 

 

پیشنهاد مبتنی بر نتایج فرضیه سوم:
با توجه به نتایج حاصل از فرضیه سوم و رابط بین توانمندسازی ساختاری و روانشناختی، به بانک پارسیان پیشنهاد می شود، با فراهم کردن محیط و امکانات لازم برای اینکه کارکنان بتوانند در آن محیط احساس حق انتخاب، موثر بودن، احساس معنی‌داری و شایستگی کرده و از این طریق به ارائه هر چه بهتر وظایف خود بپردازند. پیشنهاد تحقیق حاضر برای فرضیه سوم استفاده از مدل تلفیقی توانمندسازی است. تحقیقات در حوزه توانمندسازی نشان می دهد که توجه صرف به مهیا ساختن شرایط فیزیکی و ساختاری در این جهت، نمی‌تواند تضمین کننده دستیابی به توانمندسازی کارکنان باشد. زیرا این فعالیت‌ها ارتباط مستقیمی با ادراک زیردستان از توانمندسازی دارد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
در تحقیقات دانشمندان حوزه توانمندسازی این موضوع به اثبات رسیده است که رسیدن به توانمندسازی ساختاری مقدمه‌ای برای رسیدن به توانمندسازی روانشناختی است. تاکید بر توانمندسازی روانشناختی بدون توجه به ایجاد توانمندسازی ساختاری منجر به ایجاد تضاد شناختی و دوگانگی شخصیت در محیط کار برای کارکنان خواهد شد و در نهایت منجر به اثرات منفی به ویژه در عملکرد کارکنان می‌گردد.
یک فرایند جامع توانمندسازی کارمندان در سازمان، نیازمند توجه و در نظر گرفتن دو بعد سازمانی و روانشناختی است. زیرا لازمه هر حرکتی ایجاد و فراهم آوردن ملزومات و بستر مناسب آن است. بنابراین شرط لازم توانمندسازی ایجاد بستر آن در سازمان است که این بستر تحقق رویکرد توانمندسازی ساختاری است. اما توانمندسازی ساختاری شرط لازم برای توانمندی کارکنان است که نیاز به شرط کافی نیز دارد. شرط کافی توانمندی کارکنان، ایجاد این باور در آن‌ها و ادراک صحیح کارکنان نسبت به آن است که از طریق رویکرد روانشناختی حاصل می‌شود.
سازمان نخست به‌وسیله تخصیص و کاربرد امکانات سازمان با فرایندی از بالا به پایین اقدام به بستر سازی و مهیا ساختن شرایط فیزیکی و محیطی توانمندسازی کارکنان می‌کند. سپس لازم است مدیر از سوی مقابل نیز وارد عمل شود و با تمرکز بر ابعاد روانی و ادراکی کارکنان نسبت به کار و وظایف شغلی که بر عهده دارند، از بعد روانشناختی نیز دست به ایجاد زمینه توانمندسازی میزند و شرایط کافی را نیز محقق می کند. این رویکرد از پایین به بالا در سازمان جریان می‌یابد؛ زیرا به طور مستقیم با کارکنان در ارتباط است.
نتیجه این دیدگاه تلفیقی، سازمانی است که بستر لازم جهت تحقق توانمندسازی را دارد و از سوی دیگر کارکنان نیز اعتقاد و اعتماد لازم را در جهت دست‌یابی به توانمندسازی کسب کرده‌‌اند.

 

 

ردیف

 

متغییر اثرپذیر

 

پیشنهاد

 

مجری پیشنهاد

 

 

 

۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...