۲۰-

 

۲۷-۳۷

 

۴۳-۴۹

 

فخرآباد

 

۷

 

 

 

 

 

۲

 

۱۶_۳۷

 

۳۷_۴۹

 

رشت

 

۸

 

 

 

 

 

۱۳۰

 

۰۰-۳۷

 

۳۸-۴۹

 

براگور

 

۹

 

 

 

 

 

۱۰۰

 

۰۰-۳۷

 

۴۰-۴۹

 

شهر بیجار

 

۱۰

 

 

 

منبع: شرکت آب منطقه ای گیلان

۴-۷-۲٫ بررسی داده های بارش

جهت بررسی حوضه ذیلکی بدلیل وسیع بودن و وجود ایستگاههای اطراف از روش بررسی منطقه ای استفاده شده است بنابراین قبل از انجام هر گونه محاسبه بارش منطقه ای و محاسبات آماری باید کارهای زیر انجام گیرد:
پایان نامه - مقاله - پروژه
_ انتخاب پایه زمانی مشترک، بازسازی داده های کمبود، بررسی درستی و همگنی داده ها

۴-۷-۳٫ انتخاب پایه زمانی مشترک یا دوره شاخص آماری

عناصر متفاوتی هواشناسی، از قبیل دما، رطوبت، فشار و باد به دلیل فرایندهای جو، غالبا ً در فواصل زمانی معین، دستخوش نوسان می شوند به این دلیل کمیت های حاصل از دیده بانیهای اقلیمی که به سری‎های اقلیمی معروف اند ماهیتی آماری دارند. در این بررسی چون بارش و آبدهی در بین عناصر اقلیمی زمانی بیشتری دارند از شاخص آماری ۳۰ ساله در نظر گرفته شده است.

۴-۷-۴٫ روش های غیرنموداری (روش آزمون همگنی داده های آماری"ران تست")

یکی از روش های ساده غیر نموداری همگنی داده ها آزمون ران تست (tset_neR) می باشد که معلوم خواهد کرد که داده های ما ساختگی نبوده و تصادفی می باشد. در این روش پس از تهیه جدول و میانگین بارندگی سالانه و پیدا نمودن دنباله ها، آن را به جدول آزمون متوالی (آزمون گردشی) انتقال می دهیم.
شکل شماره ۴-۱ تعیین تعداد دنباله های مجاز به روش آزمون ران تست حوضه ذیلکی رود را نشان می‎دهد.

شکل ۴-۱ تعیین تعداد دنباله های مجاز به روش آزمون ران تست حوضه ذیلکی رود
در جدول فوق برای تعیین تعداد دنباله های مجاز در روش آزمون توالی (ران تست) استفاده کرده ایم وbN را در ردیف بالای جدول و aN را در ردیف عمودی سمت چپ می آوریم. درمحل تلاقی خطوط عمودی و افقی که از نقاط ۱۵ و ۱۵ رسم می شود دو عدد نوشته شده است که عبارتند از ۱۰ و ۲۲ و برای تصادفی بودن داده ها U باید بین این دو عدد قرار گیرد. بنابراین داده های ایستگاههای فوق از لحاظ آماری همگن و یکنواخت می باشند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...