مقیاس‌ها
اثربخشی درونی
اثربخشی بیرونی

 

ضریب همبستگی
۸۱/۰-۵۲/۰
۸۷/۰-۲۹/۰

 

سطح معنا‌داری
۰۰۰۱/۰-۰۰۴/۰
۰۰۰۱/۰-۰۰۸/۰

 

 

جدول شماره ۳-۵: ضریب آلفای کرونباخ مقیاس‌های اثربخشی درونی و بیرونی

 

مقیاس‌ها
اثربخشی درونی
اثربخشی بیرونی

 

ضریب آلفای کرونباخ
۷۵/۰
۷۳/۰

 

 

۳-۷- روش‌های جمع‌ آوری اطلاعات
جهت گردآوری اطلاعات لازم پیرامون مبانی نظری موضوع مورد پژوهش یعنی اثربخشی درونی و بیرونی و نیز پیشینه‌ پژوهش در این حوزه، از روش «مطالعه ی کتابخانه‌ای و جستجوی اینترنتی» استفاده گردید؛ بدین صورت که با مطالعه‌ی کتاب‌ها، رساله‌ها و مجلات علمی ـ پژوهشی داخلی و خارجی مرتبط با موضوع، اقدام به نت‌برداری و خلاصه نویسی از مطالب گردید و مورد استفاده قرار گرفت.
برای گردآوری اطلاعات از نمونه‌های پژوهش نیز از روش میدانی و با کمک «مقیاس بسته پاسخ» در ارتباط با اثربخشی که توسط محقق تهیه گردیده استفاده شد؛ که پس از انتخاب نمونه‌ها، با مراجعه‌ی حضوری و از طریق اینترنت، پرسش‌نامه‌ها در اختیار یکایک نمونه‌ها قرار گرفت و پس از تکمیل پرسش‌نامه‌ها اقدام به جمع آوری آنها گردیده شد.
دانلود پایان نامه
۳ – ۸ – روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات
به منظور پاسخگویی به پرسش‌های یک و دو از آزمون تی تست تک نمونه‌ای؛ پرسش‌های سه و پنج از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه؛ پرسش‌های چهار و شش از آزمون تی تست مستقل و پرسش هفت از آزمون تی تست وابسته استفاده گردیده است.
فصل چهارم
یافته‌های تحقیق
۴-۱- مقدمه
پس از بیان کلیات پژوهش در فصل اول، پیشینه پژوهشی و نظری در فصل دوم و روش‌شناسی پژوهش در فصل سوم، در این فصل یافته‌های به دست آمده از اجرای ابزارهای پژوهش مورد بررسی قرار می‌گیرند و به ارائه نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری داده‌های پژوهش پرداخته می‌شود. بدین منظور سعی بر این بوده است که با بهره گرفتن از روش‌های آماری مناسب، ضمن آنکه به نتایج مقتضی دست یافته شود، تحلیلی گویا و روشن از داده‌های به دست آمده از تحقیق صورت گیرد.
۴-۲- یافته‌های استنباطی
۴-۲-۱ سؤال اول
اثربخشی درونی کلی دوره‌های آموزشی بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیدگاه کارکنان آموزش دیده به چه میزان است؟
جدول شماره ۱-۴ میانگین اثربخشی درونی دوره‌های آموزشی را از نظر کارکنان نمونه پژوهش و نیز مقایسه آن با معیار کفایت مطلوب (Q3) را نشان می‌دهد. ملاحظه می‌شود که میزان میانگین اثربخشی درونی دوره‌های آموزشی از سطح کفایت مطلوب (Q3) به طور معناداری پایین‌تر است. این یافته به آن معنا است که از نظر کارکنان شرکت کننده در دوره، اثربخشی درونی دوره‌های آموزشی پایین‌تر از حد مطلوب می‌باشد. میزان میانگین اثربخشی درونی دوره‌های آموزشی بالاتر از سطح قابل قبول (Q2) ارزیابی شده است و بر اساس مقدار t به دست آمده در درجه آزادی ۱۱۴ تفاوت معناداری بین میانگین به دست آمده اثربخشی درونی دوره‌های آموزشی با میانگین معیار وجود ندارد. این یافته به آن معنا است که از نظر کارکنان شرکت کننده در دوره، اثربخشی درونی دوره‌های آموزشی بالاتر از سطح قابل قبول می‌باشد.
جدول شماره ۱-۴: مقایسه میانگین کل اثربخشی درونی دوره‌های آموزشی با سطوح کفایت مطلوب (Q3) و قابل قبول (Q2)

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...