فراوانی

 

۲۷۰

 

۲۶۹

 

 

 

کار با اینترنت

 

ضریب پیرسون

 

.۴۸۸**

 

۱

 

 

 

سطح معناداری

 

.۰۰۰

 

 

 

 

 

فراوانی

 

۲۶۹

 

۲۶۹

 

 

 

**. Correlation is significant at the 0.01 level (2-tailed).
با توجه به مقادیر بدست آمده از جدول فوق، مقدار (r=0.588) و سطح معنی‌داری (Sig=0.000) با اطمینان ۹۹٫۹ درصد رابطه مثبت و معناداری بین موفقیت در فراگیری دروس و کاربرد اینترنت وجود داردو بالعکس. به عبارت دیگر با افزایش میزان استفاده آنها از اینترنت موفقیت در فراگیری دروس نیز افزایش می یابد. بنابراین براساس نتایج بدست آمده فرض صفر رد و فرضیه آماری تایید می گردد.
دانلود پایان نامه

فصل پنجم: نتیجه‌گیری

 

۱-۵-مقدمه

در این فصل به جمع بندی یافته های پژوهش و ارائه پیشنهادات کاربردی در جهت استفاده از نتایج تحقیق پرداخته شده است . بدیهی است پیشنهادات ارائه شده در این فصل به طور مستقیم برخاسته از نتایج و یافته های پژوهش می باشد و استفاده از آنها توسط دست اندکاران نهادهای ذی ربط می تواند به پیشبرد بهتر اهداف و ماموریتهای آنها در این زمینه کمک شایان توجهی کند .

۲-۵-نتایج حاصل از یافته‌های تحقیق

بر این اساس مهمترین یافته های این پژوهش عبارتند از :
اغلب پاسخگویان:
سطح کیفی امکانات دسترسی به اینترنت را در دانشگاه ضعیف و بسیار ضعیف ارزیابی می کنند ، به میزان کم و خیلی کم از کیفیت اینترنت دانشگاه رضایت دارند ، اینترنت را به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای انجام تحقیقات علمی قبول دارند، از منابع موجود در اینترنت برای انجام تحقیقات و تکالیف درسی استفاده می نمایند، از موتور های کاوش و راهنمای موضوعی (مانند یاهو و گوگل) استفاده می کنند، عقیده دارند که اساتید درحد متوسط منابع الکترونیکی (کتاب ها و مجلات الکترونیکی) در زمینه های درسی معرفی می نمایند، میزان تشویق اساتید برای استفاده از اینترنت برای انجام تحقیقات و یا انجام تکالیف درسی در حد کم و خیلی کم میباشد ، در حد کم و خیلی کم با اساتید خود از طریق اینترنت ( ایمیل یا چت) در زمینه های علمی ارتباط دارند، در حد کم و خیلی کم از اینترنت برای برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات با متخصصین و پژوهشگران استفاده می نمایند، در حد زیاد و خیلی زیاد استفاده از اینترنت را بر افزایش اطلاعات علمی خود موثر می دانند، در حد متوسط استفاده از اینترنت را بر فراگیری بهتر دروس موثر ارزیابی می نمایند، با تاثیر مهارت های رایانه ای دانشجویان بر میزان کاربرد اینترنت موافق و کاملا موافق می باشند ، با تاثیر مهارت دانشجویان در زبان انگلیسی بر میزان کاربرد اینترنت موافق و کاملا موافق می باشند، با تاثیر گذراندن واحد درسی آشنایی با کامپیوتر بر میزان کاربرد اینترنت موافق و کاملا موافق می باشند، با تاثیر مطالعه در خصوص اینترنت بر میزان کاربرد اینترنت موافق و کاملا موافق می باشند، با تاثیر کاربرد اینترنت بر افزایش آموخته های علمی دانشجویان موافق و کاملا موافق می باشند.

۳-۵-جمع بندی فرضیه ها

همچنین از ۱۲ فرضیه محقق، یازده فرضیه تایید شد و تنها یک فرضیه رد شد.
بر این اساس می توان نتیجه گیری کرد:
۱- بین میزان کاربرد اینترنت و آموخته های علمی دانشجویان رابطه معناداری وجود تدارد.
۲- میان جنسیت دانشجویان ومیزان کاربرد اینترنت رابطه معنا داری وجود دارد.
۳- میان سن دانشجویان و میزان کاربرد اینترنت رابطه معنا داری وجود دارد.
۴- میان وضعیت اجتماعی دانشجویان و میزان کاربرد اینترنت رابطه معنا داری وجود دارد.
۵- میان وضعیت اقتصادی دانشجویان و میزان کاربرد اینترنت رابطه معنا داری وجود دارد.
۶- میان منابع علمی مورد استفاده دانشجویان و میزان کاربرد اینترنت رابطه معنا داری وجود دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...