متنی (۱۳۸۳) در پایان نامه­ خود با عنوان “عوامل موثر بر وفاداری مصرف کننده نسبت به یک نام تجاری خاص در محصولات صنایع غذایی (مطالعه موردی ماکارونی)” اقدام به شناسایی و بررسی عوامل موثر بر وفاداری مصرف کنندگان به یک علامت تجاری در صنعت محصولات غذایی پرداخته و در مرحله بعد تلاش کرده است تا رتبه بندی هریک از عوامل از دید مصرف کنندگان انجام شود.
آقا سید (۱۳۸۹) در تحقیقی با عنوان “بررسی عوامل زمینه‌ای، وفاداری به برند و تغییر جهت دادن برند برروی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان” اقدام به بررسی تاثیرات عوامل زمینه‌ای و همچنین معیارهای وفاداری به برند و تغییر دادن برند بطور همزمان بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان علی الخصوص در رده سنی جوانان نموده ‌است.
گیلانی نیا و موسوی (۱۳۸۹) در تحقیق خود با عنوان ” تاثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی” که در سال ۱۳۸۹ ارائه شده‌است، به مطالعه ۳۶۳ نفر از مشتریان بانک‌های خصوصی استان گیلان پرداخته‌اند، ایشان به این نتیجه رسیده‌اند که وفاداری، آگاهی و کیفیت بر ارزش ویژه برند از عوامل مؤثر بر روی وفاداری مشتریان به برند می‌باشد.
حاج‌کریمی و همکاران (۱۳۸۸) در یک بررسی پیمایشی با نام بررسی ارتباط کیفیت مواجهه خدمت و وفاداری مشتریان در سازمان‌های خدماتی تجاری بر اساس مدل جایاواردهنا و همکاران، ابعاد کیفیت مواجهه خدمت مطرح و ارتباط آن با وفاداری مشتریان را مورد ارزیابی قرار دادند. ابزار گردآوری داده‌های این تحقیق پرسشنامه و نمونه آماری آن متشکل از ۱۰۲ شرکت که از خدمات بندر شهید رجایی بهره می‌گیرند بوده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که کیفیت مواجهه خدمت ارتباط مثبتی با رضایت مشتری و ادراکات او از کیفیت خدمت دارد، ضمن اینکه با وفاداری مشتریان نیز ارتباط مثبتی دارد.
حقیقی و همکاران (۱۳۸۲) در یک مطالعه‌ی میدانی با نام وفاداری خدمت: اثرات کیفیت خدمات و نقش میانجی رضایتمندی مشتری به بررسی رابطه‌ی کیفیت خدمات، وفاداری و رضایت مشتریان پرداختند. ابزار گردآوری داده‌های این تحقیق پرسشنامه و جامعه‌ی آماری آن کارکنان بانک ملت در شهر تهران است که نمونه‌ای به تعداد ۱۴۷ نفر از میان آنها انتخاب شده است. یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که بین رضایت مشتریان و کیفیت خدمات و وفادرای مشتریان ارتباط معناداری وجود دارد.
نعمتی‌زاده و دهقان (۲۰۱۳) در مطالعه‌ای با عنوان توضیح محرک‌های ارزش مشتری با رضایت آنان مطالعه‌ی موردی: یکی از بانک‌های ایرانی در تهران به بررسی رابطه‌ی تصویر ذهنی برند و رضایت مشتریان پرداختند. نمونه‌ی آماری این تحقیق دارای ۳۸۴ عضو ابزار گردآوری داده‌های آن پرسشنامه بوده است. نتایج آن نشان می‌دهد که بین تصویر ذهنی برند و رضایت مشتریان ارتباط معناداری وجود دارد.
رنجبریان و سنایی (۲۰۱۲) در یک بررسی توصیفی پیمایشی با عنوان تحلیل تصویر برند، کیفیت درک شده و رضایت مشتری و قصد خرید مجدد در فروشگاه‌های ایران به بررسی رابطه‌ی رضایت مشتریان و تصویر ذهنی برند پرداختند. نمونه‌ی آماری این تحقیق دارای ۱۲۲۷ عضو، ابزار گردآوری داده‌های آن پرسشنامه و روش تحلیلش معادلات ساختاری بوده است. نتایج این تحقیق حاکی از وجود ارتباط معنادار بین رضایت مشتریان و تصویر ذهنی برند می‌باشد.
اندرواژ و همکاران (۲۰۱۳) در یک بررسی با رویکرد توصیفی پیمایشی تحت عنوان تأثیر اعتماد به برند و رضایت مشتریان بر وفاداری مشتریان با بهره گرفتن از روش SEM به بررسی رابطه‌ی اعتماد به برند و وفاداری مشتریان پرداختند. نمونه‌ی آماری این تحقیق دارای ۳۲۰عضو، ابزار گردآوری داده‌های آن پرسشنامه و روش تحلیل آن معادلات ساختاری بوده است. بافته‌های آن وجود رابطه‌ی معنادار میان اعتماد به برند و وفاداری مشتریان را تأیید می‌کند.
۲ـ۸ـ۲ـ تحقیقات خارجی
حامد (۲۰۱۳) در مطالعه‌ای توصیفی پیمایشی با عنوان تأثیر تبلیغات مصرفی روی وفاداری به برند با نقش میانجی تصویر فروشگاه، کیفیت درک شده و رضایت مشتری: مطالعه‌ی موردی هایپرمارکت‌ها به بررسی رابطه‌ی وفاداری به برند و اعتماد مشتریان پرداخته است. این مطالعه یک بررسی کمی و مقطعی و از نوع کاربردی بوده است. نمونه‌ی آماری آن داری ۳۶۰ عضو بوده و ابزار گردآوری داده‌ی آن نیز پرسشنامه بوده است. روش تحلیل این پژوهش از نوع معادلات ساختاری می‌باشد. نتایج تحلیل در این بررسی مؤید ارتباط معنادار اعتماد مشتریان و وفاداری به برند می‌باشد.
سعید و همکاران (۲۰۱۳) در یک مطالعه‌ی توصیفی پیمایشی با عنوان تأثیر تصویر برند بر وفاداری به برند و نقش رضایت مشتریان در آن به بررسی رابطه‌ی تصویر برند و وفاداری مشتریان پرداختند. این تحقیق در زمره‌ی تحقیقات کمّی، مقطعی و کاربردی قرار می‌گیرد. جامعه‌ی آماری آن مشتریان بخش خدمات بی‌سیم ارتباطات از راه دور در پاکستان بوده‌ است که نمونه‌ای به تعداد ۱۵۰ عضو از میان آنها انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده‌های این تحقیق پرسشنامه و روش تحلیل در این مطالعه رگرسیون و همبستگی بوده است. نتایج این تحقیق وجود رابطه‌ی معنادار میان تصویر برند و وفاداری مشتریان را تأیید می‌کند.
بودیارتی و همکاران (۲۰۱۳) در یک بررسی توصیفی پیمایشی با عنوان ارزش ویژه‌ی برند و رضایت مشتریان به عنوان میانجی تأثیر تبلیغات و کیفیت خدمات با وفاداری مسافران بین‌المللی خطوط هوایی گروآدای اندونزی به بررسی رابطه‌ی رضات مشتریان و تصویر ذهنی برند پرداختند. جامعه‌ی آماری این تحقیق مسافران بین‌المللی خطوط هوایی گروآدای اندونزی بوده است که از میان آنها نمونه‌ای به تعداد ۳۵۰ عضو برگزیده شده است. همچنین ابزار این تحقیق پرسشنامه بوده است. روش تحلیل داده‌ها در این پژوهش معادلات مسیری ساختاری با بهره گرفتن از نرم‌افزار اسمارت پی‌ال‌اس بوده است. یافته‌های آن نشان از آن دارد که بین رضات مشتریان و تصویر ذهنی برند ارتباط معناداری وجود دارد.
چی‌ها و هاشیم (۲۰۰۷) در یک بررسی توصیفی پیمایشی با عنوان ارزش ویژه‌ی برند، رضایت مشتریان و وفاداری آنان: بخش بانکداری مالزی به بررسی رابطه‌ی رضایت مشتریان و تصویر ذهنی برند پرداختند. جامعه‌ی آماری این تحقیق مشتریان بخش بانکداری مالزی بوده‌اند که نمونه‌ی انتخاب شده از میان آنها دارای ۲۵۶ عضو و ابزار گردآوری داده‌های آن پرسشنامه بوده است. روش تحلیل داده‌های آن ضریب همبستگی بوده است. نتایج پژوهش مزبور گواه از آن است که بین رضایت مشتریان و تصویر ذهنی برند ارتباط معناداری وجود دارد.
مالیک و همکاران (۲۰۱۲) در یک بررسی با رویکرد توصیفی پیمایشی تحت عنوان تأثیر تصویر برند، کیفیت خدمات و قیمت بر رضایت مشتریان در بخش ارتباطات از راه دور پاکستان به بررسی رابطه‌ی رضایت مشتریان و تصویر ذهنی برند پرداختند. نمونه‌ی آماری این تحقیق بالغ بر ۱۶۰ عضو داشته است. ابزار گردآوری داده‌های آن نیز پرسشنامه بوده است. یافته‌ها حکایت از وجود ارتباط معنادار میان رضایت مشتریان و تصویر ذهنی برند می‌باشد.
تی‌تو و همکاران (۲۰۱۲) در مطالعه‌ای تحت عنوان تأثیر تصویر برند شرکت و رضایت مشتریان بر وفاداری آنها: مطالعه‌ی تجربی قهوه‌ی استاربوکس در تایوان به بررسی رابطه‌ی رضایت مشتریان و تصویر ذهنی برند پرداختند. نمونه‌ی آماری این تحقیق دارای ۲۰۶ عضو، ابزار آن پرسشنامه و روش تحلیل آن معادلات ساختاری بوده است. یافته‌ها حکایت از وجود ارتباط معنادار میان رضایت مشتریان و تصویر ذهنی برند می‌باشد.
آتاکورا (۲۰۱۴) در تحقیقی با رویکرد پیمیایشی تحت عنوان اعتماد به برند مشتری برای توسعه‌ی ملموس هزاره‌ی سوم جهان: نقش ویژگی‌های احساسی و کارکردی برند به بررسی رابطه‌ی اعتماد به برند و وفاداری مشتریان پرداخته است. نمونه‌ی آماری آن دارای ۵۰۸ عضو بوده است که از میان جامعه‌ی استفاده‌ کنندگان از خدمات مالی در کوماسی کشور غنا انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌های آن نیز پرسشنامه بوده است. یافته‌های این تحقیق بر وجود رابطه‌ی معنادار میان اعتماد به برند و وفاداری مشتریان مُهر تأیید می‌زند.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
الواز و رادولفو[۱۲۷] (۲۰۰۷) در تحقیقی با عنوان “ارزیابی تاثیر تصمیمات مربوط به قیمت بر روی طبقه محصول و برندها” به تجزیه و تحلیل تاثیر قیمت بر روی تصمیمات خرید مصرف کنندگان پرداختند.
ریو و دیگران[۱۲۸] (۲۰۰۱) در پژوهشی به مطالعه و بررسی “اثر تصویرذهنی برند نام و نشان تجاری بر واکنش رفتاری مصرف کنندگان” پرداخته‌اند. آنها در مطالعه خود تصویر نام و نشان تجاری را براساس مزایا و کارکردهایی که مصرف کننده را با آن علائم مربوط می‌کند تحلیل نموده‌اند.
الینجر[۱۲۹] و همکارانش (۱۹۹۹) در تحقیقی استنتاج کردند که ارتباطات در تغییر اعتقادات و نگرش مشتریان نسبت به سازمان اثر گذار است. در این تحقیق الینجر در نتیجه‌گیری خود بیان می‌کند که وفاداری و رضایتمندی هر دو از از ارتباطات میزان و نحوه آن اثر می‌پذیرند.
چو[۱۳۰] (۲۰۰۹) عنوان کرد که ارزش مشتری نقش میانجی در رابطه اعتماد به برند و وفاداری بازی می‌کند. در ضمن او منابع اعتماد به برند مشتری را سه ناحیه زیر می‌داند: ۱)رفتارهای پر از اعتماد سازمان به مشتریان ۲) اعمال سیاستهای مدیریت و کارکنان رده اول (کارکنانی که مستقیما با مشتری تعامل دارند) ۳)تمایل فردی مشتریان به اعتماد به برند
ناکس[۱۳۱] (۲۰۰۴) در مقاله‌ای با عنوان “جایگاه یابی و نام گذاری شرکت” که در بانکی با نام The First Direct انجام شده، بیان می‌دارد که جایگاه یابی نام تجاری سازمانی یک شرکت می‌تواند در شهرت نام تجاری، کارکرد محصولات و خدماتش، سهم محصولات و مشتریانش و شبکه‌های ارتباطی که یک مدیر باید در زنجیره تامین خود داشته باشد، تعیین شود. این روش بر عوامل درون سازمانی و عوامل برون سازمانی تمرکز می‌کند و از این طریق به ارتقای نام تجاری در نظر مصرف کننده کمک می‌کند.
در مطالعه‌ای توسط راسل‌بنت و همکاران[۱۳۲] (۲۰۰۷) با عنوان “تعلق خاطر، رضایت و وفاداری نام تجاری در صنایع کوچک"، وفاداری از دو بعد نگرشی و رفتاری بررسی شده و ارتباط آن با متغیرهای رضایت و تعلق خاطر مورد آزمون قرار می‌گیرد. این مطالعه ارتباط بین وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری را در زمینه‌ی خدمات تجاری می‌آزماید و برای شناسایی دو کلید مقدم بر وفاداری تلاش می‌کند.
شکل۲ـ۱۴: ارزیابی وفاداری از دو بُعد نگرشی و رفتاری (منبع: راسل‌بنت و همکاران، ۲۰۰۷)
یافته‌های راسل‌بنت و همکاران (۲۰۰۷)، ارزشِ مفهوم‌سازی و اندازه‌گیری دو جزء وفاداری یعنی نگرشی و رفتاری را ثابت می‌کند. نتایج این مطالعه طبق مدل۳، نشان می‌دهد که وفاداری نگرشی عامل میانجی بین تعلق خاطر و رضایت با وفاداری رفتاری است. به عبارتی وفاداری نگرشی، متغیر توضیحی مهمی در پیش‌بینی وفاداری رفتاری ست و ارتباطات معناداری بین وفاداری نگرشی و عوامل مقدم یعنی تعلق خاطر و رضایت وجود دارد.
هریس و گود (۲۰۰۴) در تحقیقی با عنوان “چهار سطح وفاداری و نقش محوری اعتماد: مطالعه‌ی خدمات آنلاین” یک مقیاس چهار بعدی که بازتاب‌دهنده‌ی مفهوم سازی زنجیره‌ی وفاداری دائمی اولیور (۱۹۹۷) است، پیشنهاد وآزمون شده‌است. همچنین از طریق ترکیب و ساختن تحقیق موجود درباره‌ی وفاداری، اعتماد به برند، رضایت، ارزش و کیفیت خدمات، یک چارچوب پیشنهاد و آزمون شده‌است.
شکل۲ـ۱۵: چارچوب وفاداری (منبع: هریس و گود، ۲۰۰۴)
سه هدف اصلی مطالعه‌ی هریس و گود (۲۰۰۴) عبارتند بودند از: توسعه و گسترش مفهوم‌سازی‌های موجود در مورد خدمات آنلاین از طریق مشارکت دادن ساختار اعتماد به برند؛ پیشنهاد، عملیاتی‌سازی و آزمون مقیاس چهاربعدی وفاداری الیور و در نهایت آزمون نظریه‌ی مطرح شده در زمینه‌ی آنلاین وتسهیم بینش اضافی ناشی از آن به همه‌ی چارچوب‌های خدمات آنلاین. نتایج تحقیق آن‌ها نشان می‌دهد اعتماد به برند، ارزش و کیفیت خدمات بیشترین تأثیر را بر وفاداری دارند.
مسحب[۱۳۳] و همکاران (۲۰۱۰) در یک تحقیق با رویکرد پیمایشی تحت عنوان کیفیت خدمات، رضایت و وفادرای مشتریان: آزمون میانجی‌گری به بررسی رابطه‌ی رابطه‌ی میان کیفیت خدمات، رضایت و وفاداری مشتریان پرداختند. این مطالعه در ایران و در شهر تهران انجام شده است. جامعه‌ی آماری این تحقیق مشتریان شعب بانک سپه در خیابان فاطمی تهران و ابزار گردآوری داده‌های آن پرسشنامه بوده است. تعداد نمونه‌ی این تحقیق بالغ بر ۱۴۷ عضو بوده است. یافته‌های این تحقیق نشان داد که کیفیت خدمات در تمام ابعاد آن در سطح پایینی قرار دارد. علاوه بر این، نتایج این بررسی نشان دادند که رضایت مشتریان نقشی میانجی را در تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان ایفا می‌کند.
اکبر و پروز (۲۰۰۹) در یک مطالعه‌ی پیمایشی با نام تأثیر کیفیت خدمات، اعتماد و رضایت مشتریان بر وفاداری مشتریان به بررسی روابط میان متغیرهای اشاره شده پرداختند. جامعه‌ی آماری آنها مشتریان صنعت ارتباطات از راه دور بنگلادش بوده است که نمونه‌ای به تعداد ۳۰۴ عضو از میان آنها برگزیده شده است. یافته‌های آنها نشان می‌دهد که رضایت مشتریان و اعتماد رابطه‌ی معناداری با وفاداری مشتریان دارد.
۲ـ۹ـ معرفی بانک پارسیان
بانک پارسیان به صورت شرکت سهامی عام و با مالکیت اشخاص غیر دولتی و به استناد قانون اجازه تأسیس بانک های غیر دولتی مصوب فروردین ماه ۱۳۷۹، ماده(۹۸) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ضوابط تأسیس بانک غیر دولتی مصوب نهصد و چهل و هشتمین جلسه مورخ ۲۰/۹/۱۳۷۹ شورای پول و اعتبار تأسیس یافته و در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال ۱۳۵۱، قانون عملیات بانکی بدون ربا، قانون تجارت و مقررات اساسنامه بانک، در مرداد ۱۳۸۰، نسبت به انجام پذیره نویسی سهام و تشکیل مجمع مؤسس اقدام نمود و پس از انجام تشریفات و ثبت رسمی بانک به شماره ۱۷۸۰۲۸ در تاریخ ۱۵/۶/۱۳۸۰ در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری تهران، به موجب نامه شماره ۲۳۴۸/هـ ـ مورخ ۲۶ شهریور ماه ۱۳۸۰ مجوز آغاز فعالیت را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود. بدین ترتیب ارائه خدمات بانک پارسیان از اسفند ماه ۱۳۸۰ آغاز گردید.
اهداف:
عبارت است از توسعه اقتصادی از طریق گسترش فعالیت در بخش صنایع ، به ویژه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته با فراهم آوردن امکانات ، تسهیلات و تدوین و اشاعه ابزارهای مالی و پولی نوین ، همچنین تأمین مالی برای زیربخش های ساخت ، تجارت ، مصرف.
سرمایه بانک :
سرمایه بانک سیزده هزار و دویست میلیارد (۱۳،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال می باشد که تماماً پرداخت شده و به سیزده میلیارد و دویست میلیون سهم عادی یک هزار ریالی تقسیم گردیده است.
بیانیه ماموریت بانک پارسیان
بانک پارسیان ارائه دهنده کلیه خدمات بانکی و مالی منطبق با نیاز های روز با بهره گرفتن از ابزارهای پیشرفته و نوین و اتکاء به سرمایه انسانی متخصص با بهترین شرایط می باشد.

ما به موفقیت خود ایمان داریم زیرا تلاش می کنیم:
برترین در تکریم مشتری، سریع ترین در شناسایی و پاسخگویی به نیازها، متمایز در ارائه کلیه خدمات بانکی و مالی، سودآورترین در سرمایه گذاری، وظیفه شناس ترین در قبال جامعه و پایبند به بانکداری اسلامی باشیم.

ما با کار گروهی تلاش می کنیم:
سپرده گذاران رضایتمندی کافی از انتخاب بهترین فرصت سرمایه گذاری را داشته باشند،
تسهیلات گیرندگان منعطف ترین راه حل های مالی ممکن و متناسب با نیاز خود را دریافت نمایند،
خدمات گیرندگان همواره سریعترین و ارزانترین خدمات را تجربه نمایند، شرکای تجاری ما موفق ترین و سودآورترین رابطه تجاری بلند مدت را داشته باشند، سهامداران و کارکنان ما خشنود از چشم انداز تداوم موفقیت ما باشند.
شرکتهای وابسته به بانک:

 

    1. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

 

    1. شرکت لیزینگ پارسیان

 

  1. شرکت بیمه پارسیان
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...