تعهد نامه­ی اصالت رساله یا پایان نامه
اینجانب صادق صیدمحمدی دانش­آموخته مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته / دکترای حرفه­ای / دکتری تخصصی / در رشته حسابداری که در تاریخ ۱۸/۱۱/۱۳۹۳ با کسب نمره­ی ۹۰/۱۷ درجه بسیارخوب دفاع نموده­ام­.
بدین­وسیله متعهد می­شوم:
۱)این پایان نامه / رساله حاصل تحقیق و پژوهش انجام شده توسط اینجانب بوده و در مواردی که از دستاوردهای علمی و پژوهشی دیگران(اعم از پایان نامه، ‌کتاب، ‌مقاله و ….) استفاده نموده­ام، ‌مطابق ضوابط و رویه موجود،‌ نام منبع مورد استفاده و سایر مشخصات آن­را در فهرست مربوطه ذکر و درج کرده­ام.
۲)این پایان نامه/ رساله قبلاً‌برای دریافت هیچ مدرک تحصیلی(هم سطح، پایین­تر یا بالاتر) در سایر دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی ارائه نشده است.
دانلود پایان نامه
۳)چنانچه بعد از فراغت از تحصیل، ‌قصد استفاده و هرگونه بهره ­برداری اعم از چاپ کتاب، ‌ثبت اختراع و … از این پایان نامه داشته باشم، ‌از حوزه­ معاونت پژوهشی واحد مجوزهای مربوطه را اخذ نمایم.
۴) چنانچه در هر مقطع زمانی خلاف موارد فوق ثابت شود،‌ عواقب ناشی از آن­را می­پذیرم و واحد دانشگاهی مجاز است با اینجانب مطابق ضوابط و مقررات رفتار نموده و در صورت ابطال مدرک تحصیلی ام هیچ­گونه ادعایی نخواهم داشت.
نام و نام خانوادگی:
صادق صیدمحمدی
تاریخ و امضاء :
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد همدان
دانشکده علوم انسانی، گروه حسابداری
«پایان نامه برای دریافت درجه­ کارشناسی­ارشد در رشته حسابداری
موضوع :
بررسی ارتباط بین عدم تقارن اطلاعاتی،مدیریت سود و نظارت صندوق های سرمایه گذاری در بازار اوراق بهادار تهران
استاد راهنما:
دکتر بهروز قربانی
استاد مشاور:
دکتر مهدی یعقوبی
نگارش:
صادق صید محمدی
زمستان ۱۳۹۳
دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
دانشکده علوم انسانی،‌گروه حسابداری
پایان نامه برای دریافت درجه ی کارشناسی ارشد رشته حسابداری
با تأئیدات خداوند متعال پایان نامه آقای صادق صیدمحمدی رشته حسابداری .تحت عنوان: «. بررسی ارتباط بین عدم تقارن اطلاعاتی،مدیریت سود و نظارت صندوق های سرمایه گذاری در بازار اوراق بهادار تهران» در تاریخ ۱۸/۱۱/۱۳۹۳ با نمره۹۰/۱۷ و با امتیاز بسیارخوب . مورد تائید قرار گرفت.
هیأت داوران:
۱- استاد راهنما: دکتربهروز قربانی امضاء ………….. تاریخ ………….
۲- استاد مشاور: دکترمهدی یعقوبی امضاء ………….. تاریخ ………….
۳- استاد داور: سیدعلی ملیحی امضاء ………….. تاریخ ………….
۴- مدیر گروه آموزشی: محمدرضاکریمی پویا امضاء………….. تاریخ ………….
۵- مدیر کل تحصیلات تکمیلی: دکتر علی برهمند امضاء ………….. تاریخ ………….
تقدیم به:
پدر و مادر عزیز و مهربانم
که در سختی‌ها و دشوار‌ی‌های زندگی همواره یاوری دلسوز و فداکار
و پشتیبانی محکم و مطمئن برایم بوده‌اند.
سپاسگزاری:
سپاسگذار کسانی هستم که سراغاز تولد من هستند.از یکی زاده میشوم و از دیگری جاودانه.استادی که سپیدی را بر تخته سیاه زندگیم نگاشت و مادری که تار مویی از او بپای من سیاه نماند.
چکیده
افشای اطلاعات بیشتر، عدم تقارن اطلاعاتی بین مدیران و مالکان را کاهش می دهد و فرصتهای مدیریت سود را محدود می سازد. از طرفی، سرمایه گذاران نهادی می توانند اطلاعات محرمانه حاصل از مدیریت را به دیگر سهامداران انتقال دهند. اما برای اینکه چنین نظارتی معتبر باشد، سهامداران نهادی باید سرمایه گذاری را برای یک دوره زمانی ادامه دهند که به اندازه کافی طولانی باشد و علاوه بر این، سهام کافی برای کاهش مشکل سواری مجانی نگهداری کنند. هدف اساسی تحقیق حاضر بررسی رابطه بین عدم تقارن اطلاعاتی، مدیریت سود و نظارت صندوق های سرمایه گذاری شرکتهای پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران می باشد. در راستای هدف مذکور، ۳ فرضیه مطرح شد که در این فصل، مورد آزمون قرار گرفت. نمونه آماری تحقیق شامل ۸۴ شرکت پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران می باشد که داده های آنها برای یک دوره ۵ سال از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از پذیرش فرضیه اول و رد فرضیات دوم و سوم است. مطابق با یافته ها، بین سطح مدیریت سود با نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری، تمرکز مالکیت، مالکیت دولتی و نیاز مالی شرکتهای نمونه آماری، ارتباط مستقیم و معناداری برقرار می باشد. همچنین، در حالت کلی، صندوق های سرمایه گذاری، نقشی در متعادل نمودن رفتارهای گزارشگری مالی مدیران نداشته اند. این در حالی است که با تفکیک نمونه به دو گروه شرکتهای با عدم تقارن اطلاعاتی بالا و عدم تقارن اطلاعاتی پایین، مشخص شد که در شرکتهای با عدم تقارن اطلاعاتی پایین، مالکیت صندوق های سرمایه گذاری، منجر به بالا رفتن سطح مدیریت سود شده است.
کلمات کلیدی: تمرکز مالکیت، صندوق سرمایه گذاری کوتاه مدت، صندوق سرمایه گذاری بلندمدت، عدم تقارن اطلاعاتی، مدیریت سود
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
چکیده
فصل اول:کلیات تحقیق
۱-۱)مقدمه ۲
۱-۲)بیان مسئله اصلی تحقیق ۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...