البته این نوع از برندسازی،جذابیت بسیار پایینی دارد.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۱۱۹-۱۱۶)
۵.جاذبه های احساسی:
جاذبه های احساسی بر پایه نیازهای اجتماعی و یا روان شناسی مصرف کنندگان در خرید یک محصول یا خدمت تاکید می کند زیرا بسیاری از خریدها توسط مصرف کنندگان بر پایه احساسات گرفته می شود.برندسازی با بهره گرفتن از شوخی و دیگر جاذبه ها که بسیار سرگرم کننده ،تحریک کننده،شادمان و یا جالب هستند ،می توانند احساسات مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار دهد و در ذهن آن ها باقی بماند.
جاذبه های احساسی بر مبنای این سه طرز تفکر شکل گرفته اند:
۱.مصرف کنندگان بسیاری از برند ها را نادیده می گیرند.
۲.جاذبه های منطقی مورد توجه قرار نمی گیرند مگر اینکه زمانی که مصرف کننده واقعا قصد خرید داشته باشد و در جستجوی اطلاعات درباره کالا باشد.
۳.و مهم تر از همه اینکه برندسازی احساسی می تواند توجه مخاطب را جلب کند و رابطه و اتصالی بین مصرف کننده و نام تجاری ایجاد کند.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۱۲۰)
اخیرا در بازارهای صنعتی و کسب و کار نیز استفاده از جاذبه های احساسی شیوع پیدا کرده است.قبلا فقط ۵ درصد از برندسازی بازارهای صنعتی از جاذبه های احساسی استفاده می کردند اما امروزه این نسبت به ۲۵ در صد سهم نیز می رسد.منطق استفاده از این نوع جاذبه در برندسازی صنعتی این است که بازاریابان اعتقاد دارند که احساسات بر هر نوع تصمیم خرید تاثیر می گذارد.
مصرف کنندگان عموما به صورت بصری و تخیلی مطالب مربوط به کالاها را یاد می گیرند و نگرش های آنان نیز مبنای این تخیلات پویا شکل گرفته می شود.
برخی از احساسات و عواطف که در جاذبه احساسی استفاده می شود به شرح زیر است: (خویه و دیگران،۱۳۹۱،۱۲۱)

 

اطمینان
اعتماد
دوستی
شادی
ایمنی و امنیت
عصبانیت
عشق
شهوت
هیجان
تعهد خانوادگی
تعهد پدر و مادر
تعهد به همسر
تعهد به فرزندان
آرامش

(جدول ۲-۶. جاذبه های احساسی)
۶.جاذبه های نایابی و کمبود:
از این جاذبه (کمبود)به منظور متقاعد کردن مخاطبین برای خرید محصول به سبب کمبودی که در آینده ممکن است به وجود بیاید،استفاده می شود.این کمبود می تواند به سبب تعداد کم محصول یا مدت زمان محدود فروش محصول ایجاد شود.جاذبه نایابی غالبا با سایر وسایل و روش های ترویجی همراه می شود.مزیت اصلی جاذبه نایابی ،ترغیب نمودن مصرف کنندگان به انجام کاری در حال حاضر است.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۱۲۲)
پایان نامه - مقاله - پروژه
۷.جاذبه های اخلاقی:
جاذبه های اخلاقی مستقیما به حس تشخیص مخاطبین نسبت به آنچه درست و صحیح است تاکید می ورزد.گاه از این جاذبه ها برای جلب پشتیبانی مردم از مسایل اجتماعی استفاده می شود.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۱۲۲)
۲-۸ . روش های اجرای پیام:
هنگامی که استراتژی های پیام ،جاذبه برند سازی و …. تعیین شد،تیم خلاق[۱۴۹] شروع به اجرای آن می کند.اجرای خلاق به روشی بر می گردد که یک جاذبه از طریق آن نمایش داده می شود.
یک پیام یا جاذبه برندسازی می تواند از راه ها و روش های گسترده و گوناگونی به نمایش درآیند:اجراهای نمایشی،مقایسه ای،جایزه ای،انیمیشن،سمبل شخصیتی،خیالی،درام،ترکیبی،فکاهی و یا برشی از زندگی.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۱۲۳)
۲-۸-۱ . روش های نگارش و طراحی پیام
مراحل نگارش متن پیام های برندسازی
*مرحله ۱:تمامی مطالب چاپ شده پیشین را در زمینه محصول مورد نظر جمع آوری کنید.برای بیشتر محصولات همواره گنجینه/اطلاعات مفصلی وجود دارد که نویسنده به عنوان یک زمینه اطلاعاتی از آن استفاده کند.این گنجینه شامل اطلاعات زیر است:
۱.بریده آگهی های قبلی
۲.بروشورها
۳.گزارش های سالیانه
۴.کاتالوگ ها
۵.مقالات تجدید چاپ شده
۶.مقالات تکنیکی
۷.نسخه های سخنرانی ها و معرفی کالا
۸.نسخه های سمعی و بصری
۹.تحقیقات بازاریابی
۱۰.برنامه های برند سازی
۱۱.گزارش های فروش
۱۲.نامه هایی از مصرف کنندگان
۱۳.خبر نامه ها در مورد تحولات کالا
۱۴.پرونده های آگهی ها و تاریخچه شرکت های رقیب
۱۵.یادداشت های داخلی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...