:H1توزیع داده‌های مربوط به هر یک از متغیرها نرمال نیست
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
۱-۴مقدمه
پس از اینکه پژوهشگر روش تحقیق خود را مشخص کرد و بااستفاده از ابزارهای مناسب، داده های مورد نیاز را برای آزمون فرضیه های خود جمع آوری نمود، نوبت آن است که با بهره گیری از تکنیک های آماری مناسب که با روش تحقیق، نوع متغیرها و … سازگاری دارد، داده های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نماید و در نهایت فرضیه هایی را که تا این مرحله او را در تحقیق هدایت کرده اند، آزمون کند و سرانجام بتواند پاسخی برای پرسش تحقیق بیابد.
مقاله - پروژه
تجزیه و تحلیل داده ها فرآیندی چند مرحله ای است که طی آن داده هایی که به طرق مختلف جمع آوری شده اند، خلاصه، دسته بندی و در نهایت پردازش می شوند، تا زمینه برقراری انواع تحلیل ها و ارتباط بین داده ها به منظور آزمون فرضیه فراهم آید. در این فرایند داده ها هم از لحاظ مفهومی و هم از جنبه تجربی پالایش می شوند و تکنیک های گوناگون آماری نقش بسزایی در استنتاج ها و تعمیم به عهده دارند.
۲-۴جمع آوری داده ها و محاسبه متغیرهای تحقیق
با توجه به مطالب روش هایی که در فصل سوم و بخش اندازه گیری متغیرهای تحقیق بیان شده است، داده های مورد نیاز جهت اندازه گیری متغیرهای تحقیق از طریق نرم افزار متاتریدر پایلوت رسا و ره آورد نوین۳ جمع آوری گردید. سپس این داده ها وارد نرم افزار Excel شده و در نهایت متغیرهای تحقیق شامل میانگین بازدهی سالانه سهام تمام شرکت های مورد مطالعه در بورس اوراق بهادار تهران بر اساس هر کدام از استراتژی های میانگین متحرک نمایی(EMA)، شاخص قدرت اندازه حرکت(RSI)، روش ترکیبی میانگین متحرک نمایی و شاخص قدرت اندازه حرکت(RSI&EMA) و روش خرید و نگهداری محاسبه گردید.
۳-۴مفروضات محاسبات متغیرهای تحقیق
درمحاسبه بازده سهام از ارزش زمانی سود نقدی صرف نظر شده است و فرض شده است که شرکتها بلافاصله پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه، سود نقدی را پرداخت می نمایند.
واحد اندازه گیری بکار گرفته شده در محاسبات بدین صورت است که قیمت ها و سود نقدی بصورت ریال و بازده سهام بصورت درصد می باشند.
محاسبات مربوط به بازده واقعی با بهره گرفتن از نرم افزار Excel محاسبه شده است و محاسبات تا دو رقم اعشار پیش رفته ایم.
در محاسبات بازده سهام، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و از محل مطالبات هم ارز هم در نظر گرفته شده است و همچنین فرض شده است که مزایای حاصل از تجزیه و ترکیب سهام(درصدد وجود) اثر خود را روی قیمت سهام گذاشته است.
در این تحقیق از هزینه های معامله در محاسبه بازده های سهام صرف نظر شده است.
برای انجام آزمون های آماری در خصوص بررسی اختلافات معنی داری بین میانگین بازدهی بر اساس روش استراتژیهای RSI&EMA, RSI, EMA و روش خرید و نگهداری برای دوره های یک ساله، دوساله و سه ساله محاسبه گردید که تمامی جداول پیوست موجود می باشد.
خلاصه میانگین بازده استراتژی ها و روش خرید نگهداری در جدول زیر نمایش داده شده است
جدول۴-۱:خلاصه میانگین بازدهی استراتژی های تکنیکال مورد بررسی و روش خرید و نگهداری

 

استراتژی سال دوره میانگین بازده)درصد)
خرید و نگهداری ۱۳۹۰ - ۱۵.۹۱
۱۳۹۱ - ۹.۱۴
۱۳۹۲ - ۱۴۳.۱۹
۱۳۹۰&1391 - ۱۲.۵۲
۱۳۹۱&1392 -
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...